Navigatiescherm Kia Ceed SW GT Line 2019

diuz

Net ingestapt
Zijn er Kia Ceed rjjders die ook aan de rechterkant van het navigatiescherm een soort luchtbellen in het scherm krijgen of al hebben? De garantie is 3 jaar op zo'n scherm. Dit komt m.i. zeker niet door gebruik is volgend mij een productie misser. Kia.nl geeft niet thuis in ieder geval.

Ja, hier ook een fikse luchtbel in het scherm en de Kia zegt: valt niet onder de 7 jaar garantie. Auto is 5 á 6 jaar oud. Foto invoegen lukt niet helaas

Voilà even gedaan voor TS; ik heb er ook lang mee gesukkeld in het kader van de wekelijkse AI wedstrijd - voor mij werkt https://postimages.org/ beter.
Hopelijk geeft iemand goed advies & wat een klantonvriendelijke reactie van Kia. Als je te goeder trouw bent & zorg hebt gedragen voor de auto, zou ik toch even proberen op een hoger niveau / invoerder.

mCgNxzT.jpeg

Ik zou spontaan denken aan een lijmrandje of zo, waarbij de lijm interfereert met de coating van het scherm. Maar dan zo te zien wel net bij het LCD-gedeelte (waar je geen lijm zou verwachten).

Hier ook hetzelfde probleem. Balen dat het niet onder de garantie valt. Iemand geïnformeerd wat de kosten zijn, om het te laten repareren/vervangen?

Ik heb een Ceed Executiveline uit 2019 en sinds kort ook deze luchtbellen(?) aan de rechterkant van het scherm. Valt me op dat de vorm en de plek van de bellen iedere dag anders is. Lijkt wel erger te worden. Ben ook benieuwd naar een oplossing!

Laatst bewerkt:
Vandaag contact gehad met de Kia dealer.
Valt inderdaad niet onder garantie. Dealer gaf aan dat het hersteld kan worden door een bedrijf bij hun in de buurt voor €450 incl btw.

Oef, best veel geld.
Is het alleen optisch of belemmert het ook de werking van het scherm?
Hier geen last van, maar wellicht een kwestie van tijd.. dan ga ik vast sparen.

Ik had het hetzelfde bij mijn Kia Ceed uit 2019. Op AliExpress kun je voor ongeveer €100 een origineel vervangend scherm kopen. Vervangen is goed te doen als je een beetje handig bent, geduld hebt en voorzichtig werkt. Ziet er nu als nieuw uit.

Terug
Bovenaan