Niet reproduceerbaar remverschil vooras Opel

Adam2014

Wegverkenner
Ik heb een nogal vreemd probleem met het remmen van mijn Opel Adam 1.4 uit 2014.

Af en toe trekt de auto extreem naar links bij het remmen. Vaak maar eenmalig waarna de Opel weer dagenlang prima remt, om vervolgens weer ineens naar links te trekken en daarna weer dagen prima te remmen enzovoorts.

De remklauw, remschijven, blokken en de remtrommels achter zijn al nagekeken.

Het gekke is dus dat het niet echt reproduceerbaar lijkt.

Toevallig was ik vandaag bij de garage waarbij het probleem zich toevallig een keer op het juiste moment voordeed en toen bleek er sprake van wel 40% remverschil op de vooras.

De auto heb ik nu bij de garage laten staan dus zij zullen vast wel iets kunnen vinden hoop ik, maar omdat het dus niet reproduceerbaar is lijkt het mij misschien wel moeilijk te vinden?

Misschien weten users hier wat de oorzaak zou kunnen zijn? Misschien is deze vage klacht een vaker voorkomend probleem bij Opel?

Ik zou beginnen met de remslangen vervangen en ook meteen maar remvloeistof verversen. Remslangen willen ook weleens een breukje hebben naar binnen toe. En omdat een remslang beweegt met het veren en sturen kan het zijn dat het net bij een bepaalde positie optreed.

Bij de garage is mijn remvloeistof ververst en nu kijken of dat heeft geholpen. Tot nu toe heeft het probleem zich nog niet voorgedaan.

Mocht het probleem hiermee niet zijn opgelost dan is mogelijk de ABS pomp niet meer helemaal goed. Schijnt ook bij de Opel Corsa (D) een veelvoorkomend probleem te zijn.

Terug
Bovenaan