Nieuw: Forum (praktische) Vragenuurtje en tips live!

Roadracer

Administrator

Forumleiding
Ik ga iets nieuws doen: een live vragen- en tipsuurtje voor forumleden. Of je nieuw bent of al langer meeloopt, dan heb je wellicht wat praktische vragen rond het forum. Die kan ik gaan beantwoorden op donderdag 30 juli 2026, 19.30 - 20.30 uur.
De eerste keer wil ik in ieder geval ingaan op het plaatsen van foto's/beelden op het forum - ik kom regelmatig situaties tegen waaruit blijkt dat dit iets is waar jullie tegenaan lopen. Maar mocht je een onderwerp of vraag hebben die je van te voren wilt delen, laat het weten onder dit topic. Dan kan ik dat zo nodig voorbereiden tijdens de sessie.
Verder praktisch:
  • Laten we ons vooral richten op vragen of onderwerpen waar meerdere mensen iets aan hebben
  • Deze online bijeenkomst is bedoeld om jullie (of elkaar) te helpen, niet om bugs en dergelijke te melden. Daarvoor hebben we een speciaal topic
  • De online meeting vindt plaats via Google Meet. De link hiervoor deel ik volgende week. In principe is dit een redelijk open platform maar in de praktijk is het gemakkelijk als je een Google/Gmailaccount hebt.
  • Vanwege privacyredenen wordt de bijeenkomst niet opgenomen. Ik vraag wel aan iedereen om de camera open te hebben en een (herkenbare) screen-name te tonen, dus geen 'iPad' of zo. Je username kan uiteraard wel. Het is een verzoek, geen verplichting.
Het is leuk om te weten als je erbij wilt zijn (dan weet ik dat ook). Bij voldoende belangstelling en goede ervaringen kunnen we dit vaker doen.
Ik hoor graag van jullie!

Laatst bewerkt:
Leuk idee. Maar ik zit dan ergens in het land in (of liever voor) mijn vouwcaravan en ga dan niet aan jullie denken. ;)
Ik snap dat het vakantietijd is maar er zijn genoeg mensen die wél in het land zijn (of niet op vakantie) ;) . En heb ik het verkeerd, dan plannen we gewoon op een ander moment of haak je in bij een volgende editie.

Ik vind het ook een leuk idee, maar heb geen behoefte mee te doen. Mijn Google account is privé en mijn camera aan? Nee dank je... Waarom niet gewoon een topic, jij bent live en in het topic kunnen we vragen stellen en discussiëren. Maar goed, mijn mening en wellicht vind iedereen het verder geweldig.

Hmmm. Die camera aan was meer omdat ik dat in andere kringen vooral gewend ben en ik heb (zelf) een hekel aan die zwarte schermpjes. Dat kan ik wel losser laten als dat voor mensen een probleem is.
Er zijn verschillende topics maar het leek me leuk/anders om eens een directe manier te gebruiken om vragen te beantwoorden en bijvoorbeeld het plaatsen van beelden/foto's te laten zien.

Is het niet nogal een Boomer “oplossing” voor een slecht ontworpen gebruikservaring? Het lijkt me effectiever om het uploaden van foto’s en filmpjes te versimpelen/verbeteren, als daar problemen mee zijn.

Is dat niet mogelijk, dan kan je een betere of duidelijkere uitleg geven. Een hele vraagbaaksessie opzetten voor digibeten is wel heel 1995.

Het is inderdaad (nog) niet mogelijk om foto's direct op het forum te plaatsen (zitten achter de schermen de nodige haken en ogen aan) en er is al een handleiding. Het leek me goed om zo iets stap voor stap te laten zien voor wie dat leuk of handig vindt. En belangrijker: jullie een mogelijkheid te geven verschillende vragen te stellen en die ook direct te beantwoorden.

Nobel streven @Roadracer! Fijn dat je hier iedereen te hulp wil zijn! En een server neerzetten en onderhouden voor al onze onzinfoto's hier is erg veel gevraagd. Zeker als er zulke gemakkelijke alternatieven zijn als in de handleiding.

Zelf heb ik op het moment geen vragen en ben ik er volgende week niet, maar succes!

Het is inderdaad (nog) niet mogelijk om foto's direct op het forum te plaatsen (zitten achter de schermen de nodige haken en ogen aan) en er is al een handleiding. Het leek me goed om zo iets stap voor stap te laten zien voor wie dat leuk of handig vindt. En belangrijker: jullie een mogelijkheid te geven verschillende vragen te stellen en die ook direct te beantwoorden.
Ik vraag me eerlijk gezegd af of voor zoiets simpels ook maar één iemand zich aanmeldt voor zo’n sessie. Maar succes!

Terug
Bovenaan