Nieuwe auto kopen - met de keuze !

Kees Essen Belgie

Net ingestapt
Bij ons op het werk zijn er veel geïnteresseerd om een nieuwe auto te kopen van welk merk dan ook
zowel een EV of een hybride. Om een prijs optie te krijgen zou men een keuze willen maken van een
nieuwe auto te kopen met garantie of een nieuwe auto te kopen zonder garantie.
Welke merken bieden deze optie aan ?

Als het al zou kunnen, ga je echt geen korting krijgen als je zonder garantie koopt. Garantie is iets wat collectief berekend wordt en verdeeld over alle verkochte wagens, niet individueel.

In Europa kan je geen auto zonder garantie kopen, dit is wettelijk geregeld en ik zou ook niet weten waarom je het niet zou willen.
Stel je koopt een nieuwe auto van 35k en door een fout in de fabriek loopt je motor in de soep en zit je met een kosten plaatje van zomaar 7 a 8k ga je dat dan zelf betalen?

Is het een zakelijke of een particuliere aankoop? Particulier is altijd met garantie en zakelijk is er mogelijk over te onderhandelen. Maar waarom zou je dat willen? Juist als een auto net geleverd is kan je defecten vinden die onder garantie worden opgelost.

Nee, een Hollandermop eerder - er is geen enkele Belg die "Kees" heet. Word je permanent mee uitgelachen, dus geen enkele zinnige ouder haalt dat in zijn hoofd. Idem Arie, Anton, Anita etc.
César / Cézar etc komt wel voor, meer iets voor Franstalige Belgen.

Zonder een vorm van garantie een dure auto kopen is evenmin aan te raden.

Nee, een Hollandermop eerder - er is geen enkele Belg die "Kees" heet. Word je permanent mee uitgelachen, dus geen enkele zinnige ouder haalt dat in zijn hoofd. Idem Arie, Anton, Anita etc.
César / Cézar etc komt wel voor, meer iets voor Franstalige Belgen.

Zonder een vorm van garantie een dure auto kopen is evenmin aan te raden.
Essen is praktisch in Nederland, natuurlijk.

Ik heb wel eens een youtube video gezien (kan hem niet meer terug vinden helaas) van iemand die op Aliexpress een auto had gekocht. Als je geen garantie wil hebben en een goedkoop wagentje wil rijden moet je vooral in dit soort regio's gaan shoppen.
Al denk ik dat zo'n autootje met de nieuwe bijbehorende import tarieven ook niet echt meer voordelig zal zijn en ik meen mij te herinneren dat er 'nieuw uit de doos' al van alles niet in orde was met die auto waardoor ie uiteindelijk ook geen typegoedkeuring kreeg voor de openbare weg omdat een golfkarretje nog beter in elkaar zat.:)

Terug
Bovenaan