Nieuwe auto stress: gezinsauto zonder stekker gezocht

Huidige auto (Renault megane) heeft een relatief dure reparatie nodig dus besloten niet meer te doen. Nu bezig met oriëntatie voor nieuwe auto waar je met 5 (3 pubers) goed in kan zitten. Denk aan Kia sportage, Hyundai tucson, vw tiguan. Hybride prima want rij weinig en veel in de stad. Plug in hybride kan niet uit (openbare laadpaal/ wegenbelasting)
Mensen nog tips? Auto’s die ik ook zou moeten overwegen? En dan nog bepaald jaar of meterstand? Budget is redelijk flexibel (20K zou mooi zijn, maar kan ook 35k), wil gewoon een betrouwbare auto bedankt!

ach ja, soms houdt het een keer op. Maar je hoort ook van mensen die de banen en remmen moeten vervangen en dan maar een nieuwe auto kopen :D

Wat vind je belangrijk? Betrouwbaarheid en zuinigheid - rav4 of CRV

Veel opties / snufjes - Kia/hyundai

De Tiguan kan ik geen rationeel argument voor bedenken

Premium gevoel en moderne multimedia? 5 Touring of x3

Gullwing erger nog hij heeft net nieuwe banden en remmen, maar ook garage houder gaf aan reparatie niet logischt leek. Nb dus denk niet echt aan een Renault nu meer…na deze ervaring

Sj 1001 belangrijk is betrouwbaar en interieur er gedegen (geen plastic gedoe) uitziet. Wel goede wegligging en wat power en niet al te groot ivm parkeren en garages, maar wel de pubers achterin (niet vaak alledrie en ook meestal niet lang).. Ik kwam dan uit op de Kia sportage maar ben leek wat auto’s betreft dus dacht raadplegen dit forum eens of ik niets over het hoofd zie.

Wil je perse een SUV? Of is een grote stationwagon ook nog een optie (denk: Opel Insignia, Skoda Superb)?

Hoe lang / groot zijn de pubers? Groeien ze nog. Als ze niet al te groot zijn (1.70m-1.80m) en ook niet meer groeien, dan heb je een ander vraagstuk met de been- en hoofdruimte achterin t.o.v. echt lange lummels (denk +2.00m)

Hoe groot is voor jou niet te groot. Mag het wat groter (langer/breder) dan je megane? Of dat liever niet?

Rudyke mag ook een station zijn en achterin zitruimte voor 185 is afdoende maar beenruimte achterin bij bestuurder van 2 m wel handig en iets breder en langer dan de megane mag maar niet teveel want dan is parkeren in de stad echt een ramp.
Barry de Toyota ga ik eens bekijken

Er is veel mogelijk:

Veel ruimte hebben bijvoorbeeld de Dacia Bigster, Duster en Jogger.
Of kijk eens bij Skoda, heeft ook veel keus.
Kwam ook nog de Citroën C3 Aircross tegen.

De genoemde Kia Sportage en Hyundai Tucson zijn natuurlijk prima opties.

(de huidige en vorige Renault van mij waren super goede auto’s en bijzonder betrouwbaar, de maar ik begrijp dat de laatste ervaringen met het merk niet goed waren)

Succes.

Ga wat dealer bedrijven af met de kinderen Kan je kijken wat mooi is en waar alles goed inpast. In jouw budget hebben ze zat staan gok ik.

Rudyke mag ook een station zijn en achterin zitruimte voor 185 is afdoende maar beenruimte achterin bij bestuurder van 2 m wel handig en iets breder en langer dan de megane mag maar niet teveel want dan is parkeren in de stad echt een ramp.
Barry de Toyota ga ik eens bekijken

Hmm
Skoda Superb moet je eens proberen. Voor 30k heb je een hele knappe en zeeen van ruimte waar een suv niet aan kan tippen.

ach ja, soms houdt het een keer op. Maar je hoort ook van mensen die de banen en remmen moeten vervangen en dan maar een nieuwe auto kopen :D
Mijn opa deed het als de asbak vol was. Nu rookte hij heel weinig maar de asbak was na 2 jaar toch wel vol en dan kocht hij een nieuwe auto. Waarschijnlijk had hij dat met een lege asbak ook wel iedere 2 jaar gedaan maar dan is het verhaal minder leuk :)

Ik moet aan een Honda CR-V denken, met 3 pubers in ieder geval een ruime achterbank, betrouwbaar, en redelijk goed verbruik. Tja, een flinke MPV is nog ruimer, maar welke goeie, niet te zwaar, zijn er nog recent gebouwd?

Voor echte betrouwbaarheid kijk je al gauw naar Toyota. Lexus is het luxe merk van Toyota en zijn dus zeer degelijk, en ook hybride. Wat vind je van deze bijvoorbeeld?
Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

Kilometerstand: 87.924 km
Bouwjaar: 06/2016
Verkoopprijs*: € 29.945

Niet zo'n heel goed idee om dit malafide bedrijf aan te prijzen... Zijn veel klachten over en mensen die in de buurt wonen zullen je meewarig aankijken als je zegt dat je dat bedrijf gaat bezoeken...
Mwah, dat valt best mee. Ik hoor en lees er weinig slechts over in de buurt. Ken wat mensen die daar een auto gekocht hebben en ik zou dat zelf ook wel overwegen.

Niet zo'n heel goed idee om dit malafide bedrijf aan te prijzen... Zijn veel klachten over en mensen die in de buurt wonen zullen je meewarig aankijken als je zegt dat je dat bedrijf gaat bezoeken...
Daar zijn de prijzen ook naar, toch? Grote partijen ex-leasebakken opkopen en doorzetten.... soms een parel, soms niet, vaak "gewoon"...

het is ook wat je verwacht, het zijn gewoon typische dozenschuivers. ex lease , even door de wasstraat , snel met de stofzuiger er door en klaar. Geen uitgebreid verkoopgesprek, geen stak gepoetste auto, auto kopen, ja/nee, en klaar. kan mij voorstellen dat het niet voor iedereen fijn voelt als je zo'n groot bedrag uit wil geven. Mijn broer heeft er zijn 3-serie diesel destijds gekocht voor relatief weinig, 5 jaar oud, ex lease, na aankoop elders laten poetsen, was gewoon dealer onderhouden auto, en jaren lang met veel plezier in gereden zonder problemen.

Maar wat wel mooi is daar, is dat je daar veel kunt vergelijken. Kopen kan altijd nog ergens anders. Hoef je niet tig autobedrijven langs om een goed idee te vormen welke kant je op wil.

on topic;

met jou wensen zijn er zo een 100 tal auto's mogelijk die allemaal voldoen, ik zou dus vooral even rond kijken. MPV/SUV/station. ruimte achterin, maandelijkse kosten. gewoon voor een jonge ex-lease gaan waar de kop vanaf is. vaak 4 / 5 jaar oud en dealeronderhouden en je nog jaren mee door kunt

Huidige auto (Renault megane) heeft een relatief dure reparatie nodig dus besloten niet meer te doen. Nu bezig met oriëntatie voor nieuwe auto waar je met 5 (3 pubers) goed in kan zitten. Denk aan Kia sportage, Hyundai tucson, vw tiguan. Hybride prima want rij weinig en veel in de stad. Plug in hybride kan niet uit (openbare laadpaal/ wegenbelasting)
Mensen nog tips? Auto’s die ik ook zou moeten overwegen? En dan nog bepaald jaar of meterstand? Budget is redelijk flexibel (20K zou mooi zijn, maar kan ook 35k), wil gewoon een betrouwbare auto bedankt!
Ik rijd sinds een maand of 5 nu in een nieuwe Skoda Octavia combi. Kan ik zeer aanraden.

Lees hier de Toyota Auris TS maar die zou ik echt niet aanraden met pubers. Veel te klein achterin. Inderdaad dan beter voor een RAV4 gaan of Corolla Cross. Jammer dat de Avensis niet meer nieuw geleverd wordt

Ook de RAV4 vind ik tegenvallen qua binnenruimte. Hoofd en been achterin matig hoofd voorin matig (1.95m). Rijdt zelf Kodiaq omdat ik de extra zitruimte nodig heb achterin. Maar die is al duidelijk ruimer dan een Tiguan Allspace bijvoorbeeld. Model Y heeft ook veel (been)ruimte maar je wilt geen stekker.
Zou met 5 man voor een station gaan, Superb of de latere Insignias zijn erg ruim. Vind een 5 serie Touring erg fraai maar viel af doen vorm van achterbank icm kinderstoelen toen ik nog 3 kids had.

En een BMW 2-serie grand tourer

- ruim aanbod binnen jou budget
- soms als 7-zitter uitgevoerd, maar hoe dan ook een zeer ruime kofferbak
- hoge zit, vlakke zittingen op de achterbank, dus prima zitten als je iets langer bent
- mooi afgewerkt interieur
- zuinige motoren
- met premium select heb je nog 2 jaar garantie bij alle BMW dealers in europa

voorbeeld 5-zitter
voorbeeld 7-zitter

Terug
Bovenaan