Nieuwe bedrijfswagen

Dentcraft

Net ingestapt
Nou…, zoals de titel al aangeeft ben ik in de markt voor een nieuwe bedrijfswagen. Heb al heel veel gelezen, aangehoord, gedimdamd etc etc, maar het is niet zo simpel.
Momenteel rijd ik in een Renault Trafic 170 pk dubbelcabine uit 2024, de wagen heeft nu zo’n 115.000 km gereden. Mijn jaarkilometrage is dus circa 55.000 km, en dat is veel snelweg, en regioverkeer. De meeste kilometers komen van de 2-wekelijkse rit vanuit regio Utrecht naar Zeebrugge en uiteraard diezelfde dag retour (totaal dus zo’n 520 km) en wekelijke uitstapjes richting noordoostpolder en zuid Holland.
Prima auto, zeker comfortabel, weinig gezeik maar de auto mag worden doorgeschoven naar een collega waardoor ik iets nieuws “mag”. Dat blijkt echter nogal een opgave…

Ik ben niet gecharmeerd van de Stellantis wagens, dus Opel, Fiat, Citroën etc vallen af.

De huidige Renault is nog maar lastig leverbaar in vergelijkbare uitvoering, en hoewel hij bevalt merk je aan alles dat leeftijd begint te tellen.

Met een Mercedes wil ik niet bij mijn klanten voorrijden, bovendien ook al bejaard dus die valt ook af. En dan kom je op het punt, diesel, hybride of elektrisch?

Een ID Buzz kan mij bekoren, echter wordt het een dubbel cabine, dus blijft het geel kenteken. Maar de actieradius is toch wel een dingetje, zeker op de ritjes naar Zeebrugge en dat in de winter. Geel kenteken is op zich niet zo’n heel groot probleem.
De Transit PHEV past mij wel, zeker in vergelijking met z’n dure VW broer die in mijn ogen een te plastische neus heeft. Maar bij veel snelweg km’s ben ik bang voor het verbruik van de 2.5 benzinemotor, hoewel ik er geen ervaring mee heb.
De Transit ecoblue diesel zal zeker zuiniger lopen, maar de reputatie is niet erg best, en je krijgt natuurlijk gezeur met de milieuzones.
Dan komt de Transit PHEV om de hoek kijken, als in Tourneo uitvoering met dubbelcabine en op geel kenteken.

Wie heeft de gouden tip…?

Kia PV5 Cargo Dubbele Cabine

Terug
Bovenaan