Nieuwe lease-auto. Liefst elektrisch en SUV

Hil81

Net ingestapt
Ik mag dit jaar weer een nieuwe leaseauto gaan uitzoeken voor vervanging van mijn huidige die eind dit jaar afloopt, waar ik dan 5 jaar in gereden heb.

Mijn huidige auto is een Kia e-Niro uit Jan 2025, volledig elektrisch dus. 64kw, WLPT van 450 km, laden gaat met max 80Kwh.

Het elektrisch rijden bevalt op zich prima en vanuit het bedrijf wordt het ook sterk gestimuleerd (o.a. ruimer leasebudget als je elektrisch kiest).

Niet elektrisch rijden is ook een optie maar moet dan wel passen qua budget. Bijkomend voordeel is dat dit jaar de bijtelling 17% voor een groot deel.

De Kia is uitstekend bevallen, maar wat we graag anders zien is; een stuk ruimere bagageruimte, grotere actieradius en hogere laadsnelheid. De laadsnelheden zijn bij moderne auto’s natuurlijk al vaak hoger dan de mijne.

De hoge instap bevalt prima dus ik ben weer op zoek naar een SUV(achtig).

Ik heb vandaag proef gereden in de Skoda Enyaq. De bagage ruimte is enorm en rijden bevalt goed. Veel zaken die op mijn KIA al jaren zitten zitten hier niet op (of slechts tegen behoorlijke bijbetaling) zoals stoel koeling / ventilatie, achterbankverwarming, etc).

Weten jullie nog andere opties die ik moet overwegen? Dus elektrisch, SUV, stuk ruimer qua bagageruimte dan de e-Niro, flinke toename in actieradius en een fatsoenlijke laadsnelheid voor snelladen.

Dank vast voor de moeite, mocht er meer aanvullende info nodig zijn, geen probleem !

Dank!

Ik zou eens gaan kijken bij de Renault Scenic.
Gewoon een erg goede en (vind ik) mooie auto. Niet voor niets auto van het jaar geworden.

Scenic%20E-Tech%20electric,%20finalist%20for%20Car%20of%20the%20Year%202024.jpg

De Hyundai Ioniq 5 of Tesla Model Y bijvoorbeeld?
Ik zou zelf voor de Enyaq gaan en me afvragen of die paar opties echt een spelbreker zijn.

Weten jullie nog andere opties die ik moet overwegen? Dus elektrisch, SUV, stuk ruimer qua bagageruimte dan de e-Niro, flinke toename in actieradius en een fatsoenlijke laadsnelheid voor snelladen.
Aangezien de Kia bevalt: Kia EV9.
Moet je wel een redelijk formaat oprit hebben ;)

Vind een EV3, Skoda Elroq, Ford Explorer of inderdaad Renault Scenic logische keuzes. Weet niet precies hoe het qua maandbedragen zit, maar bij met name de EV3 en Elroq met je wel onder de 45.000 euro aanschafwaarde uit kunnen komen.

Gewoon een erg goede en (vind ik) mooie auto. Niet voor niets auto van het jaar geworden.

Ik reed vanavond nog voorbij een donkerblauwe scenic. Dat ontwerp is enorm geslaagd volgens mij. Geef TS meer bereik en een iets hogere laadsnelheid.

Ik zou bij de Enyaq/Elroq (en elke andere EV die het standaard niet heeft) een warmtepomp aankruisen op het bestelformulier.

Ik mag dit jaar weer een nieuwe leaseauto gaan uitzoeken voor vervanging van mijn huidige die eind dit jaar afloopt, waar ik dan 5 jaar in gereden heb.

Mijn huidige auto is een Kia e-Niro uit Jan 2025, volledig elektrisch dus. 64kw, WLPT van 450 km, laden gaat met max 80Kwh.

Het elektrisch rijden bevalt op zich prima en vanuit het bedrijf wordt het ook sterk gestimuleerd (o.a. ruimer leasebudget als je elektrisch kiest).

Niet elektrisch rijden is ook een optie maar moet dan wel passen qua budget. Bijkomend voordeel is dat dit jaar de bijtelling 17% voor een groot deel.

De Kia is uitstekend bevallen, maar wat we graag anders zien is; een stuk ruimere bagageruimte, grotere actieradius en hogere laadsnelheid. De laadsnelheden zijn bij moderne auto’s natuurlijk al vaak hoger dan de mijne.

De hoge instap bevalt prima dus ik ben weer op zoek naar een SUV(achtig).

Ik heb vandaag proef gereden in de Skoda Enyaq. De bagage ruimte is enorm en rijden bevalt goed. Veel zaken die op mijn KIA al jaren zitten zitten hier niet op (of slechts tegen behoorlijke bijbetaling) zoals stoel koeling / ventilatie, achterbankverwarming, etc).

Dank vast voor de moeite, mocht er meer aanvullende info nodig zijn, geen probleem !

Dank!
Als de Enyaq bevalt zou ik toch ook even bij Volkswagen kijken. Zelfs als die iets minder in de smaak valt, de aanbiedingen op de gehele ID lijn zijn gigantisch op het moment.

Ik zou bij de Enyaq/Elroq (en elke andere EV die het standaard niet heeft) een warmtepomp aankruisen op het bestelformulier.
Na uitleg van de verkoper vindt ik de meerwaarde van een pomp juist verwaarloosbaar. Zeker gezien de 1100 die je ervoor neertelt.

Maar de zoektocht is naar een auto met een grotere bagageruimte. Verder inderdaad een hele mooie auto. De juniors bij ons op het werk krijgen deze standaard (die mogen nog niet kiezen).

Als de Enyaq bevalt zou ik toch ook even bij Volkswagen kijken. Zelfs als die iets minder in de smaak valt, de aanbiedingen op de gehele ID lijn zijn gigantisch op het moment.
Je zou dan zelfs de Q4-etron nog op de shortlist kunnen zetten. Budgettair vergelijkbaar maar net een wat andere uitstraling. Al krijg je bij de VW en Skoda variant een betere performance.

Die Q4 is alleen in de aanbieding als Quattro geloof ik toch? Leuk, maar heb je in NL echt niet nodig en kost wel range. Verder doet de optielijst bij Audi een nog veel grotere graai in je portemonnee dan bij de eerder genoemde. Niet realistisch in dit budget denk ik, tenzij je oke bent met een heel kale uitvoering rond te rijden natuurlijk.

Edit: heb de laatste tijd op meerdere van dit soort topics gereageerd. Zie dat er hier helemaal geen budget genoemd wordt. :censored:

Laatst bewerkt:
Terechte opmerking over het ontbreken van het budget.

Mijn leasebudget is 800 euro, daarbuiten bijbetalen mag tot 20%.

Klinkt alsof de EV6 de perfecte opvolger. In elk opzicht beter/groter/etc dan de Niro en net zo Kia.

Terug
Bovenaan