Nieuwe leaseauto meningen???

Sean 7147228

Startmotor
middag allemaal,

Ik kan binnekort mijn leaseauto uitkiezen.

Nu zit ik heel erg te twijfelen tussen een
Audi a1 s line 116pk
Paar leuke opties zoals black pack,
Stoelverwarming ,afgevlakt stuurtje etc.

Maar ook een a klasse sedan business solition 180.

Ik heb een contract van 35km per jaar
En heb afgelopen 2 jaar dit ook in een b segmenter gedaan. Ik vraag me echt af of de a klasse een betere keuze is omdat het “meer auto is” c segmenter etc.

Of de a1 ook prima is
Ik heb beide gereden
Vind ze beide leuk…

De a1 is meer sportief aangekleed en de a klasse is volledig uitgekleed.
Een golf 8,5 204pk hybride vond ik ook interessant , had wel wat opties maar ook wat meer standaard uitstraling.

Waar zouden jullie voor gaan ??
zoja waarom
Ik ben erg benieuwd naar verschillende meningen

Ps de auto moet ik 4 jaar rijden

Bedankt!

Want die is goedkoper dan de mild hybrid en heeft meer vermogen
Vandaar idd, wellicht handig om in beide proef te gaan rijden, bij de plug-inn ook proefrijden op de modus dat die alleen op benzine rijdt, weet je gelijk of die dan ook goed rijdt. Ik denk dat mild lekkerder rijdt ivm gewicht wat beter bij een Golf past. Denk dat jij thuis niet gaat stekkeren?

De grotere volkswagen dealers hebben skoda, cupra en seat ook onder 1 dak, wellicht hebben skoda of seat een frisser exemplaar in het b en c segment

Nu wordt hier door een bepaald lid de Citroen C4 altijd als een B-segmenter neergezet.
Als ik de Audi A1 daar dan overheen projecteer, is die NOG kleiner. Daarmee zeker niet zeggend dat je een C4 moet overwegen, zeker niet, maar een A1 is ook echt maar een A-segmentertje, als het om afmetingen gaat. Dus denk na of zo'n A1-tje niet gewoon veel te klein is als je de vrije keus hebt.

De Audi A1 is B segment, de Mercedes A klasse C segment.

Wat ik zelf fijn aan de Mercedes A klasse vind, is het comfort, en de fijne 4 cilinder motor. Die zou ik kiezen, en dan in de gewone versie, die is al vrij laag bij drempels. (de AMG uitvoering is nog lager)

Kies gewoon de auto die voor je zelf onder de streep het meeste pluspunten heeft. Jij moet er immers 4 jaar in rijden.

Bij zowel de Audi als Mercedes betaal je wel relatief veel voor het merk.
Bij andere merken heb je vaak meer uitrusting en auto voor je geld.

Ik zou zelf altijd voor een C segmenter gaan, rijdt toch wel comfortabeler en is ruimer. Zou een A3 passen?

De Audi A1 is B segment, de Mercedes A klasse C segment.

Wat ik zelf fijn aan de Mercedes A klasse vind, is het comfort, en de fijne 4 cilinder motor. Die zou ik kiezen, en dan in de gewone versie, die is al vrij laag bij drempels. (de AMG uitvoering is nog lager)

Kies gewoon de auto die voor je zelf onder de streep het meeste pluspunten heeft. Jij moet er immers 4 jaar in rijden.

Bij zowel de Audi als Mercedes betaal je wel relatief veel voor het merk.
Bij andere merken heb je vaak meer uitrusting en auto voor je geld.
Ja de amg is veel te duur oook
Kan alleen een business solution met enkele tellers dus niet dubbele tellers
En geen sfeer

Al naar een cupra born of ioniq 6 gekeken?

Die A-klasse sedan heb ik altijd wel een leuk ding gevonden, dus uit dit heel beperkte lijstje zou dat mijn keuze zijn. Zowel de Mercedes als de Audi zijn wat mij betreft nogal duur voor wat je krijgt maar die A1 is wel het toppunt. Een geflufte VW Polo voor de prijs van een Octavia/Golf. Bovendien moet degene die "Black packs" bedacht heeft wat mij betreft naar de gevangenis of erger.

Zelf zou ik kijken voor iets meer waar voor mijn geld, en/of wellicht een elektrische auto. Zo'n Renault 5 of wellicht Alpine A290 lijken me echt fantastisch, als praktische aspecten minder belangrijk zijn.

Al naar een cupra born of ioniq 6 gekeken?

Helaaas , is het leasebeleid 2 jaar in verandering geweest dus eindelijk na 2 jaar kan ik kiezen
En met wat nieuwe co2 regels en dingen viel heel veel af , ioniq 6 te duur en born wel leuk maar wil liever toch benzine als elektrish maar tot dat budget gaat

35.000 km/jaar komt overeen met ongeveer 450 uur in de auto zitten. Ik zou in ieder geval iets nemen waar je lekker in zit en wat comfortabel rijdt. Gadgets zijn minder belangrijk. Even proefrijden met je te vormen shortlist.

Een Ford Focus? Hyundai i30? Kia Ceed? zo zijn er nog wel meer mogelijkheden. De A sedan dan jij mag kost ongeveer 41k en heb gezocht op dat budget.

Een A1 is wel echt een héél klein autootje (voor vrij veel geld) weet ik uit ervaring. Als je de ruimte echt niet nodig hebt dan is het natuurlijk een optie.

Zo'n A-klasse lijkt me wel iets ruimer en waarschijnlijk (maar assumptie) wat comfortabeler op de snelweg. Als sedan ook iets minder een petjesbak/nektasjesbak/trainingspakbak/vul-gerust-aan dan de hatchback.

Een Audi A1 is geen kleine auto natuurlijk.
Oké in het b-segment heb je auto's die wat groter of kleiner zijn.

Een A1 is stevig geprijsd en daarom beoordelingen de mensen hem anders.

Een Volkswagen Polo is de zelfde wagen en daar vragen ze behoorlijk veel voor.

Je betaald voor status en imago en daar is niks mee mis.

Ik heb zelf twee Audi A1 van de eerste generatie gehad waar mee ik best wel plezier van had.

Een kleinere auto heeft wel het voordeel met parkeren in stedelijk gebied heeft een kleinere parkeervak nodig.

Succes met de zoektocht naar de de nieuwe lease auto.

Vanuit jou opties zou ik gaan voor de golf 8.5, je krijgt het meeste auto voor je geld.

Ik ga zelf naar een cupra leon, soortgelijke auto, iets andere uitstraling.

Wel ben ik van mening dat de duitse premium merken (audi bmw, mercedes) nooit de juiste opties zullen zijn in het B/C segment omdat de “merkpremie” gewoon een dusdanig groot deel van de nieuwprijs.

Verder is een PHEV g aantrekkelijk door het lagere brandstofvoorschot.

Ik zat nog ff te kijken naar die Audi A1. Ik neem aan dat het om de 'S Edition' gaat?
41k voor een driepitter B-segmenter, en dan mag je nog gaan bijbetalen metallic lak en praktische zaken als een automatische airco, parkeersensoren rondom, automatische dimmende binnenspiegel. Ding heeft niet eens schijfremmen achter... Sorry, niet lullig bedoeld maar ik vind het echt straalbezopen als iemand voor ziets kiest.

Zeker bizar duur in NL (ook geen 116 pk versie te vinden) maar misschien gaat het om België?

Voor € 39.990 rijklaar heb je al een Tesla Model 3 met 554 km actieradius!

Laatst bewerkt:
Zoals hierboven gesteld, ik zou de A-Klasse sedan/limousine eerder aan de A3 vergelijken. En dat is eerder ook door de redactie al gedaan in een vergelijkende test. Persoonlijk zou ik dan de A1 laten liggen, die is echt een stuk kleiner. Voor de A-klasse: die wordt nu vernieuwd, dat kan zowel een voordeel als een nadeel zijn. Van de uitlopende serie kun je een mooie aanbieding krijgen (misschien niet in detail jouw keuze) terwijl je er met het nieuwe model wellicht op moet wachten (de elektrische komt eerder) maar dan heb je daar best een mooie auto aan. Maar ik zou gewoon met de auto's die je op het oog hebt een proefrit maken en dan vergelijken welke je voor jou het beste vindt.

Zeker bizar duur in NL (ook geen 116 pk versie te vinden)
Deze, 116 pk. Trouwens verplicht audi je dan kennelijk om een 'contrastpakket' erbij te nemen. Een optie die dus kennelijk niet optioneel is. Bijzonder.

Overigens heb je voor 3500 euro minder dezelfde motor maar dan met handgeschakelde zesbak, no brainer wat mij betreft. Nog steeds veel te veel geld maar wel een iets minder belachelijke keuze. Zeker in zo'n compacte auto, dan geeft een handbak toch dat beetje sjeu dat je wilt.

a-klasse sedan is wel "het meest" auto van deze opties. Lekkere motor, die vlotter is/aanvoelt dan wat je op basis van de cijfers zou zeggen.

Bedankt allemaal
Het gaat idd om de s edition
30 tfsi reed wel leuk maar vond hem toch klein
De a klasse kan alleen nog het sedan model wat over is in de vooraad denk ik, aangezien ik op mb site niet kan configureren

En dat is dus de instapper business line
Geen dubbele tellers
Geen sfeer

Maar wel ten opzichte van de a1 stoelverwarming en camera

Bij de a1 is dat allemaal extra optie
Maar je krijgt wel leuke sportieve uitstraling voor terug

Heb de A ook gereden en vind ze beide. Goed rijden a voelt wel meer premium

Maar ziet er wel uitgekleed uit

Is natuurlijk een afweging die je moet maken en was daarom benieuwd naar de meningen

@Volt een m3 was top geweest hoor maar ook die kan niet in het budget helaas , het beleid zit een beetje apart in elkaar

En de vergelijking met de a1 is omdat de a3 helemaal niet aangekleed kan en de mb business standaard meer bied dan de a3 pro line

Ging mij beetje om looks en rijgedrag vs lange termijn en comfort

De meningen zijn ook vaak wisselend
De 1 zegt een uitgeklede bak van premium merk is toch niks, je kan beter aangekleede b segmenter rijden of een ander merk

De ander zegt ik zou zeker voor de grotere auto gaan ivm 4 jaar termijn

Dat is de uitdaging voor de leasemaatschappij dan.
Is ook zo, je least/koopt geen auto voor de volgende, maar ik probeer me ook te verplaatsen in de wensen van de gemiddelde particuliere occasionkoper. Het aanbod hangt wel af van hoe een auto door de eerste eigenaar/berijder is samengesteld. ;)

Audi A1 gewoon testrit mee maken. Zou persoonlijk wel de optionele sportstoelen kiezen. Qua motorisering is de voorkeur uiteraard de 1.5 TSI. Ik heb zelf een A1 gehad met de 116 pk met 6 bak en 17 inch eronder. Snel genoeg voor dit type auto. Reed er 35 duizend kilometer mee per jaar. Ik irriteerde mij alleen dood aan de driecilinder bij stationair. Rij nu een Kia Ceed 1.5 160 pk 7traps automaat voor bijna hetzelfde geld. Audi A3 1.5 overwogen , alleen qua budget te hoog gegrepen. Mocht dat wel lukken qua budget, zou ik zeker de A3 overwegen.

Ik ergerde mij alleen dood aan de driecilinder bij stationair.
Hoezo dat dan? Als-ie stationair draait merk je daar toch niets van? Alleen bij koude start kortstondig wat meer toeren, maar daarbuiten is het gewoon net als iedere benzinemotor een heel stil ding.

@tamiya10 ja ik kan de a3 alleen de 116pk nemen dus niet de 150pk
En alleen pro line met goedkope opties of kleurtje hooguit dat is het , de a1 reed lekker inderdaad met die 116pk al

Maar het was voor jou prima te doen dus?

De 3 cilinder van VAG is een fijne motor om mee onderweg te zijn. Je kan goed met het verkeer meekomen. Feit blijft dat je stationair/tijdens optrekken de trillingen wel voelt. Hoe hinderlijk dat voor jezelf is, kun je het beste zelf ervaren.
Ik had laatst een Ceed 1.0 mee als leenauto. Rijdt ook prima, alleen hetzelfde verhaal als hierboven qua trillingen.

Feit blijft dat je stationair/tijdens optrekken de trillingen wel voelt.
De 1.0 driecilinder in mijn Octavia is trillingsvrij. De genoemde Ceed 1.0 had ik hiervoor en die heeft een vervelende vibratie zo rond de 1500-1750 toeren, vooral als je dan een beetje gas bij geeft. Dat verschijnsel ervaar ik ook bij de 1.0 ecoboost van Ford trouwens, kennelijk een driecilinder-dingetje. Maar dat hebben ze bij VAG mijns inziens dus weten op te lossen.

Misschien dat het anders is bij de automaat? Die laat de motor extreem lage toeren draaien soms. Dan wordt-ie brommerig, maar dat zou iedere normale motor doen.

Voor de rest, ja een driecilinder heeft nu eenmaal een karakteristiek geluid bij optrekken, een beetje rasperig. En het is een klein blok dus je gaat het vaak horen, want je moet m wel toeren laten maken voor wat performance. Ik hou er wel van, het past totaal niet bij een auto als de octavia maar een stuk beter in een compacte auto als de A1 of Polo.

Terug
Bovenaan