Nieuwe leaseauto uitzoeken

NSCH

Net ingestapt
Ik mag vanaf 1 augustus een nieuwe leaseauto gaan bestellen, dus ben me rustig aan het oriënteren. Nu rijden we nog een tijdelijke kia ev6 uit 2022, als poolauto, maar hier word ik niet vrolijk van. (58kwh en air-uitvoering..)
Leasebudget bedraagt 1082 euro per maand, bij 48 maanden en 30.000km per jaar.
Verplicht elektrisch te rijden.
Leasemaatschappij is Alphabet

Eisen van mij uit zijn:
- min. 500km wltp range
- GOEDE stoelen, liefst elektrisch met geheugen en ventilatie (geen zin in een bezwete rug in mijn overhemd en heb een zwakke rug door 2 hernia's)
- Skiluik / 3-delige neer te klappen achterbank
- Goede stereo, liefst upgrade met subwoofer
- minimaal 470 liter bagageruimte, groter is beter met 2 kinderen en een boxer.
- Persoonlijke voorkeur -> geen Chinees en al helemaal geen Tesla

Tot nu toe op onze shortlist:
VW ID7 tourer
Skoda Enyaq
Skoda Peaq
Opel Grandland
Mercedes-Benz GLC - GLB - CLA

Zien we iets over het hoofd? Zijn er misschien opties waar ik nog helemaal niet naar gekeken heb?

Afgevallen tot nu toe al (vanwege proefrit of anderszijds voorkeuren):
Mazda 6e en cx-6e
Peugeot 5008 (geen goede stereo mogelijk)
BMW i4, niet heel praktisch in gebruik
Toyota álles
Hyundai ioniq 5 (gewoon niet mooi, en stoelen in koreanen vind ik uit ervaring vaak niet fijn)

Heb je al gekeken of je shortlist wel past bij Alphabet met jouw budget?
Bv GLC. Lijkt me dat dat een stretch wordt met dat budget.

Heeft Alphabet een calculatie-tool?
Anders eens gebruik maken van de calculaties van Directlease.nl.

Alphabet heeft een heel goede calculatietool.
De genoemde auto's passen inclusief de gewenste opties binnen budget.
GLC electric is zeker als 250 niet zo duur in de lease bij Alphabet.
Van de rest is alleen de id7 relatief duur, zit aan de bovenkant. De rest bij lange na niet.

Het is een leasebudget excl. brandstoftoeslag hè, directlease geeft sowieso erg hoge prijzen aan.
Maar Alphabet heeft een goede eigen openbare calculator.

Met dat budget kan je bij DirectLease.NL een leuke ID7 samenstellen.
Dakje, geventileerde stoelen, Herman Karton audio en klaar voor onder de 1.000€ gebaseerd op 4 jaar / 120.000km.

Zit zelf in ongeveer dezelfde klasse en heb recent de GLC bij de dealer gezien en even in gezeten - ander niveau auto dan de rest op het lijstje in mijn opinie.

Met dat budget kan je bij DirectLease.NL een leuke ID7 samenstellen.
Dakje, geventileerde stoelen, Herman Karton audio en klaar voor onder de 1.000€ gebaseerd op 4 jaar / 120.000km.
Maar met de kleine batterij vermoed ik? Dus te weinig range voor TS?

Bedankt voor je input, maar het "probleem" bij de Japanners is dat ze niet aan skiluiken of 3-delige achterbanken doen.
Met wintersport jaarlijks op de planning ben ik niet van plan met een koffer op het dak te gaan rijden, dan wordt de range wel héél snel erg klein.
Terwijl alles prima in de auto past, dus ook de ski's.
Een koffer op de trekhaak vind ik ook nogal onhandig, zeker gezien ski's van 180cm daar meestal niet zo gemakkelijk in passen.

• Leuk
Waarderingen: Volt
Bedankt voor je input, maar het "probleem" bij de Japanners is dat ze niet aan skiluiken of 3-delige achterbanken doen.
Met wintersport jaarlijks op de planning ben ik niet van plan met een koffer op het dak te gaan rijden, dan wordt de range wel héél snel erg klein.
Een koffer op de trekhaak vind ik ook nogal onhandig, zeker gezien ski's van 180cm daar meestal niet zo gemakkelijk in passen.
Dit kwam ik nog tegen voor de E-Outback. "Subaru is planning to offer a ski hatch as an accessory later down the line."

Goede alternatieven kunnen zijn denk ik de DS7, Citroën C5 aircross delen veel techniek met de Opel Grandland, en de al genoemde Renault Scenic.

Met deze temperaturen hoef je niet vaak meer op wintersport iig

Heb een testrit gedaan met de GLC (weliswaar de 400) maar die is me bijzonder goed bevallen. Wat een comfort en kracht, zalig. Had een beetje een "rolls-royce" gevoel. Denk dat de 250 niet veel zal moeten onderdoen en nog steeds zalig zal rijden.
Heb deze week als lease de GLC 250 Business Line besteld. Als ik kijk naar je lijstje, zou ik niet twijfelen om te kiezen voor de GLC.

Terug
Bovenaan