Dewagenvansjaan

Startmotor
Vraag aan jullie. Binnenkort mag ik een nieuwe leaseauto uitzoeken en zie door de bomen het bos niet meer.
wat moet van de baas: hybride of elektrisch
Wat kan: tot en met ongeveer 85.000 euro
Wensen:
Automaat
Ruimte voor het gezin, en liefst ook geschikt voor reizen naar zuid Europa
Comfortabel
Beetje snel

Auto’s waar ik naar heb zitten kijken: bmw i5 touring, Lexus rx450, Volvo ex90, range rover discovery sport, Mercedes E klasse

Ben benieuwd naar jullie argumenten en suggesties.

Hier vier op een rij, zoek de verschillen!

Als het om plug-in hybrides gaat heb ik toch het meeste vertrouwen in de Lexus RX 450h+ en daarnaast heb je de volledig elektrische BMW i5 touring. Beide behoorlijk verschillend, een hogere SUV met vierwiel aandrijving of een stationwagon. Misschien biedt een proefrit uitkomst, zeker plug-in hybrides zijn behoorlijk complex en rijden niet allemaal even verfijnd! De Land Rover Discovery Sport heeft een downsize 1.5L 3-cilinder motor met turbo, de Lexus een atmosferische 2.5L 4-cilinder.

Wil je ook op iets moeilijker terrein kunnen rijden dan kan vierwielaandrijving en meer bodemvrijheid een voordeel zijn.

Hier vier op een rij, zoek de verschillen!

Als het om plug-in hybrides gaat heb ik toch het meeste vertrouwen in de Lexus RX 450h+ en daarnaast heb je de volledig elektrische BMW i5 touring. Beide behoorlijk verschillend, een hogere SUV met vierwiel aandrijving of een stationwagon. Misschien biedt een proefrit uitkomst, zeker plug-in hybrides zijn behoorlijk complex en rijden niet allemaal even verfijnd! De Land Rover Discovery Sport heeft een downsize 1.5L 3-cilinder motor met turbo, de Lexus een atmosferische 2.5L 4-cilinder.

Wil je ook op iets moeilijker terrein kunnen rijden dan kan vierwielaandrijving en meer bodemvrijheid een voordeel zijn.
Dank voor de uitleg. Die 1.5 van de landrover lijkt mij ook wat klein voor dat formaat. Lexus vind ik gaaf omdat je ze weinig ziet. Ga eens even dat filmpje bekijken! Dankjewel

Een logische elektrische concurrent voor de BMW i5 Touring is de Audi A6 Avant e-tron. Iets compacter maar wel meer actieradius.

Laatst bewerkt:
Als de i4 je goed bevalt niet twijfelen en gewoon de i5 bestellen. Net weer een stap nieuwer en groter maar voelt toch vertrouwd. Scheelt je een hoop gepuzzel en uitzoeken terwijl de beste optie al in je lijst staat.

Een bmw i4, rijdt lekker en vind het ook een mooie auto. Mis alleen wat ruimte in de kofferbak
Dan is de i5 Touring niet meer dan logisch eigenlijk. Mooie, comfortabele auto met voldoende ruimte. Wel een slagschip, dat wel.

Ik zou 'm zo samenstellen. Dan ga je wel wat over je budget heen, maar evt kun je het comfort pack schrappen. En ja, er zijn ook default BMW-kleuren beschikbaar (xx tinten grijs), maar dit Fire Rot is toch veel gaver?

BMW i5 eDrive40 Touring M Sport Edition

2025-01-22-16-07-11-Window.png

Of voor zo'n 8K minder als Plug-in Hybride 530e kan ook:

BMW 530e Touring M Sport Edition

Terug
Bovenaan