Kies gewoon voor die BMW, volgens mij heb je zelf al gekozen maar wil je gewoon bevestiging van onze kant hebben aangezien je elk ander voorstel al afschiet.

Je mag zeker kieskeurig zijn, ook al zijn het niet “rechtstreeks” jouw centen maar de 3x dat ik een nieuwe auto uit dat segment kon leasen, had ik vooral veel lol met de configuratie.
Bij het ophalen bij de garage “poeh poeh, zie mij hier zitten”, dat gevoel. Eens je dat ding 1 week hebt, weet je van niet beter meer, blijft een gebruiksvoorwerp zo een leaser, het is zelden of nooit een liefhebbersauto genre een sportieve coupé of roadster…

Het blijft een dure aankoop en ook al is het een leaseauto, je moet er wel een aantal jaren mee doen. Dus kan je beter kieskeurig zijn en een auto kiezen die het beste bij je past dan een auto die wel leuk is maar waar je spijt van krijgt.

Veel snelwegkolometers in Duitsland. Een Audi A5 Avant. Moet kunnen met je budget. Ruimte genoeg. Perfecte snelwegvreter.

Het blijft een dure aankoop en ook al is het een leaseauto, je moet er wel een aantal jaren mee doen. Dus kan je beter kieskeurig zijn en een auto kiezen die het beste bij je past dan een auto die wel leuk is maar waar je spijt van krijgt.
Maar het is overduidelijk dat de BMW alles is wat hij wil dat een auto is, alleen de bijtelling valt tegen. Dus hij moet nu eerst kiezen wat hij erg vindt: dat het de auto niet helemaal is wat hij zoekt (wat het geval is bij alle andere auto's op die BMW na) of dat de bijtelling hoger is dan hij eigenlijk wil (wat bij de BMW het geval is).

Veel snelwegkolometers in Duitsland. Een Audi A5 Avant. Moet kunnen met je budget. Ruimte genoeg. Perfecte snelwegvreter.
Die zit toch in dezelfde prijsklasse als de BMW? Zit je ook opgescheept met een lekker burgerlijke bak qua prestaties, want de uitvoeringen met wat meer vermogen zijn nog een stuk prijziger.

Maar het is overduidelijk dat de BMW alles is wat hij wil dat een auto is, alleen de bijtelling valt tegen. Dus hij moet nu eerst kiezen wat hij erg vindt: dat het de auto niet helemaal is wat hij zoekt (wat het geval is bij alle andere auto's op die BMW na) of dat de bijtelling hoger is dan hij eigenlijk wil (wat bij de BMW het geval is).

Die zit toch in dezelfde prijsklasse als de BMW? Zit je ook opgescheept met een lekker burgerlijke bak qua prestaties, want de uitvoeringen met wat meer vermogen zijn nog een stuk prijziger.

Dat is een aanname. Blijkbaar niet mijn opgenoemde auto historie gezien. Staat vanalles tussen van Honda, Mazda en Alfa.

BMW heeft geen voorkeur, maar dat neemt niet weg dat het hele fijne auto's zijn.

Ik loop vooral vast op het feit dat het aanbod Sedan, Station zeer minimaal is en ik helaas gewoon weinig met SUV's heb.

Lijstje voor nu:
- Alfa Tonale.
- Skoda Superb.
- Mercedes CLA
- Peugeot 408 GT en 308 SW.
- Volvo V60

Ik heb ook besloten om het budget voor de bijtelling maar wat bij te stellen en een keuze moet maken tussen een iets simpelere auto met heel veel opties (CLA of 308 oid) of groter en zwaarder met minder opties.

“Bijzonder” lijstje, ik kan op geen enkele manier een rode draad vinden.
Van een compacte hippe C-segmenter over vanalles en nog wat tot een E-segment formaat ruimtewonder.

“Bijzonder” lijstje, ik kan op geen enkele manier een rode draad vinden.
Van een compacte hippe C-segmenter over vanalles en nog wat tot een E-segment formaat ruimtewonder.

Tja, ik weet het ook echt niet.

een 1 serie is groot genoeg achterin maar een te kleine koffer dus een CLA zou ruim genoeg moeten zijn. (theoretisch)
Skoda Superb is gewoon leuk geprijsd waardoor je veel krijg voor relatief weinig.

De peugeot, tonale en V60 heb ik van hier. Ken ik verder niet en nog nooit in gezeten of gereden.
Dat staat nu dus op de planning om te organiseren.

Tja, ik weet het ook echt niet.

een 1 serie is groot genoeg achterin maar een te kleine koffer dus een CLA zou ruim genoeg moeten zijn. (theoretisch)
Skoda Superb is gewoon leuk geprijsd waardoor je veel krijg voor relatief weinig.

De peugeot, tonale en V60 heb ik van hier. Ken ik verder niet en nog nooit in gezeten of gereden.
Dat staat nu dus op de planning om te organiseren.
Gewoon gaan rijden. Juist leuk dat je lijstje zo divers is en er geen rode draad in zit. Ga de suggesties eens bekijken. Ga er eens in zitten. Probeer er eens een stukje in te mogen rijden. Dat zal je helpen.

De peugeot, tonale en V60 heb ik van hier. Dat staat nu dus op de planning om te organiseren.

Een standaard CLA is gewoon klein, misschien dan de Shooting Break bekijken?

Mijn ex-vrouw heeft zoiets (CLA SB250e), kofferruimte niet zo praktisch door de daklijn maar is in liter meer dan OK, maar de passagiers achterin kunnen het schudden -> met 5 inzittenden is de middelste plaats enkel voor kinderen geschikt qua beenruimte
Op vakantie naar de Vogezen moesten ze elk uur stoppen om een stoelendans te doen hahaha

Ik ken de huidige CLA niet maar de vorige is claustrofobisch krap op de achterbank. Zeker geen verbetering tov een 1-serie, misschien zelfs wel slechter. Als shooting brake heb je waarschijnlijk wel nog een redelijke kofferbak. Bedenk ook dat als je de plugin kiest (cla250e), dat die minder bagageruimte heeft dan de normale (440 liter ipv 505).

Terug
Bovenaan