CX52017
Net ingestapt
Hallo,
Ik ben sinds kort de troste eigenaar van een Mazda CX-5 2.5 SkyActiv-G 192pk GT-M 4WD Automaat uit 2017. Toen ik jaaaren terug ik superblij was met mijn 1e eigen auto (Een Mitsubishi Colt uit 1995) heb ik ook een tijdje op een forum gezeten en hier veel van geleerd dus nu ook maar weer eens opgezocht.
Ondanks ik al jaren een oogje op deze auto heb, wilde ik eigenlijk een nieuwere auto met minder op de teller. Ik had geen mega budget en na veel zoeken kwam de uiteindelijke keuze uit op een Mitsubishi Eclipse Cross uit 2021 of deze CX5 . Omdat deze auto zo'n beetje alle snufjes heeft waarom ik graag een nieuwe auto wilde en niks heb proefgereden waar ik net zo gelukkig van werd ben ik toch gegaan voor deze. Het is heel fijn dat deze auto meer mag trekken dan de Mitsubishi, maar dit was niet noodzakelijk omdat we ook een Vito hebben voor het zware trekwerk.
Ik heb het een en ander al kunnen opzoeken, maar heb toch nog een aantal dingen waar ik niet helemaal zelf uitkom. Wie weet is er hier een CX5 liefhebber die me kan helpen

Ik ben sinds kort de troste eigenaar van een Mazda CX-5 2.5 SkyActiv-G 192pk GT-M 4WD Automaat uit 2017. Toen ik jaaaren terug ik superblij was met mijn 1e eigen auto (Een Mitsubishi Colt uit 1995) heb ik ook een tijdje op een forum gezeten en hier veel van geleerd dus nu ook maar weer eens opgezocht.
Ondanks ik al jaren een oogje op deze auto heb, wilde ik eigenlijk een nieuwere auto met minder op de teller. Ik had geen mega budget en na veel zoeken kwam de uiteindelijke keuze uit op een Mitsubishi Eclipse Cross uit 2021 of deze CX5 . Omdat deze auto zo'n beetje alle snufjes heeft waarom ik graag een nieuwe auto wilde en niks heb proefgereden waar ik net zo gelukkig van werd ben ik toch gegaan voor deze. Het is heel fijn dat deze auto meer mag trekken dan de Mitsubishi, maar dit was niet noodzakelijk omdat we ook een Vito hebben voor het zware trekwerk.
Ik heb het een en ander al kunnen opzoeken, maar heb toch nog een aantal dingen waar ik niet helemaal zelf uitkom. Wie weet is er hier een CX5 liefhebber die me kan helpen
- Is er een instelling dat de spiegels automatisch inklappen bij verlaten van de auto?
- De USB poort voorin laadt de telefoon heel traag. Ik zie het niet zo zitten om een lange kabel vanuit de 9v aansluiting in de kofferbak te gebruiken. Iemand ervaring met het laten plaatsen van een 9v of snellere USB aansluiting vooraan?
- Is het mogelijk het infotainment systeem te updaten? Als ik zoek op google kom ik er niet echt uit of dit nou voor mijn model geldt, er is veel wisselende info online. Ik heb een Bose soundsystem, maar de speakers kraken soms als ik luister via Bluetooth. Het is niet altijd en telefoneren is ook vrij schel. Het ligt niet aan Spotify, op andere speakers heb ik dit niet met dezelfde nummers. Wie weet dat een update dit verhelpt. Android Auto en Whatsapp erbij zou helemaal fijn zijn.
- Navigatie updaten is in elk geval wel mogelijk zag ik, maar prijzig. Ik heb hem 1x gebruikt en kaarten zijn echt te oud, maar weet ook niet of ik het fijner vind navigeren dan mijn telefoon. Benieuwd of er hier mensen zijn die hebben geupdate of dat iedereen zijn telefoon gebruikt.
- Welke upgrades zijn jullie super blij mee? Ik heb rubber matten besteld en dorpel/achterbumper bescherming. Wil ook nog een hondenrek laten plaatsen. Wellicht ook andere interieurverlichting en een dashcam. Er zitten al 19" velgen onder en die zien er nog top uit.