gast 6139094
Startmotor
Hi,
Ik had een account hier, maar die is met de noorderzon verdwenen lijkt het helaas.
Momenteel rij ik een Astra H GTC uit 2006. Ga nu bijna het 3e jaar ermee in en ik merk dat het tijd wordt voor wat anders, maar de keuze is lastig.
Mijn wensen:
Maar nu het probleem: budget tot 10k.
Het valt me op dat occasions de laatste jaren schreeuwend duur geworden zijn. Ik zie voor dit budget met mijn wensen gewoon veel oude meuk of probleemauto's (al die TSI's). Ook automaten zijn nog erg schaars. De automaat is echter wel een harde eis. Ik ben zelf zat van dat geschakel en mijn vriendin wil ook niet schakelen (kan ze ook nog amper, ze is geïmporteerd uit Azië
).
Ik rij ongeveer 10.000km per jaar dus super zuinig hoeft niet, maar een slurper natuurlijk ook niet. We hebben en willen geen kinderen dus bagageruimte etc. is ook niet zo spannend. We zijn jong (32) dus het moet er ook nog een beetje leuk uit zien.
Wat ik tot nu toe heb gevonden:
Ik had een account hier, maar die is met de noorderzon verdwenen lijkt het helaas.
Momenteel rij ik een Astra H GTC uit 2006. Ga nu bijna het 3e jaar ermee in en ik merk dat het tijd wordt voor wat anders, maar de keuze is lastig.
Mijn wensen:
- Automaat
- Tot 150k gelopen
- Vanaf ~2011
- Minimaal C-segment
- Benzine
- 5 deuren
- Cruise control, climate control, licht- en regensensor, carplay
- Hatchback, sedan of SUV
- Parkeersensoren
- Goede verlichting. Liever geen halogeen kaarsjes. Anders projector waar ik dan zelf wel een LED lamp in druk.
- Comfortabel / stil
Maar nu het probleem: budget tot 10k.
Het valt me op dat occasions de laatste jaren schreeuwend duur geworden zijn. Ik zie voor dit budget met mijn wensen gewoon veel oude meuk of probleemauto's (al die TSI's). Ook automaten zijn nog erg schaars. De automaat is echter wel een harde eis. Ik ben zelf zat van dat geschakel en mijn vriendin wil ook niet schakelen (kan ze ook nog amper, ze is geïmporteerd uit Azië
Ik rij ongeveer 10.000km per jaar dus super zuinig hoeft niet, maar een slurper natuurlijk ook niet. We hebben en willen geen kinderen dus bagageruimte etc. is ook niet zo spannend. We zijn jong (32) dus het moet er ook nog een beetje leuk uit zien.
Wat ik tot nu toe heb gevonden:
- Opel Astra J 1.4T
- Zwaar, pre-facelift vind ik niet mooi, kosten nog veel.
- Opel Astra K 1.4T Innovation
- Leuke auto's, maar boven budget
- Hyundai i40 sedan
- Leuke outsider, maar wel een enorme sloep en schaars. Ook onderkant budget
- Hyundai i30 vanaf 2013
- In luxe uitvoering best leuke auto's, maar schaars aanbod in automaat
- Renault Megane
- De MK3 vind ik eigenlijk niet mooi, maar de MK4 is weer boven budget. Heb verder weinig met Renault
- Peugeot 308
- Oogt ook alweer wat ouder en vind vooral het interieur verschrikkelijk met dat kleine stuurtje
- Ford Focus 3
- Vaak karig uitgevoerd en hoor slechte verhalen over de "ecoboom" motoren
- Kia Ceed
- Niet de mooiste auto, schaars