MG ZR 160
Startmotor
Ha forummers,
Begin volgend jaar (feb '23) moet ik mijn huidige auto inleveren en wat ik zo hoor van dealers en andere mensen in de omgeving moet ik met de huidige leverperikelen niet te lang wachten met het uitzoekwerk. Vandaar alvast eens een inventarisatierondje naar jullie mening.
Wat zoek ik:
- Nieuwe auto waarmee goed dagelijkse kilometers te rijden zijn
- Qua motor zoek ik een pluginhybride op benzine maar wil ook wel kijken naar EV
- Zoek in premium C / D / premium D segment
- Leasevorm is private, voor vergelijk standaard aantal maanden / km (minder maanden voor minder geld uiteraard pré)
- Budget ligt zo tussen 600-700
- Opties die ik graag heb: adaptieve cruise / stoelverwarming voor / draadloze telefoonlader
- Zoekrichting is bij voorkeur iets niet al te alledaags
Wat wordt er vervangen:
- Peugeot 3008 HYbrid 225 GT Business in Vertigo Blue
- De Z4 blijft ;-)
Wat had ik zelf al gevonden:
- BMW 320e Business Plus (facelift komt bijna / is er net?)
- Mazda CX60 (misschien wel erg groot?)
- Peugeot 508 HYbrid 225 (niet meer zo'n jong model?)
- Mercedes CLA 250e (in de basis 'gewoon' een A-klasse?)
- Volvo S60 T6 Recharge (rijdt wat bedaagd?)
- Mini Countryman SE All4 (in de basis 'gewoon' een Mini?)
- Cupra Formentor VZ (duidelijk gebaseerd op een VAG c segmenter?)
- DS4 E-Tense (rijdt 'ie wel strak genoeg?)
- Alfa Tonale PHEV (geen tarieven bekend?)
- Jeep Compass 4XE (wat grofstoffelijk?)
Kortom; bijna alle plugins in genoemde segment 45-55k consumentenadviesprijs vind ik wel interessant.
Om beetje de advocaat van de duvel te spelen heb ik bij iedere optie een vermeende bedenking neergezet.
Hoor heel graag of er duidelijk een winnaar tussen zit, of uiteraard dat ik een model vergeten ben wat er zeker tussen hoort
Begin volgend jaar (feb '23) moet ik mijn huidige auto inleveren en wat ik zo hoor van dealers en andere mensen in de omgeving moet ik met de huidige leverperikelen niet te lang wachten met het uitzoekwerk. Vandaar alvast eens een inventarisatierondje naar jullie mening.
Wat zoek ik:
- Nieuwe auto waarmee goed dagelijkse kilometers te rijden zijn
- Qua motor zoek ik een pluginhybride op benzine maar wil ook wel kijken naar EV
- Zoek in premium C / D / premium D segment
- Leasevorm is private, voor vergelijk standaard aantal maanden / km (minder maanden voor minder geld uiteraard pré)
- Budget ligt zo tussen 600-700
- Opties die ik graag heb: adaptieve cruise / stoelverwarming voor / draadloze telefoonlader
- Zoekrichting is bij voorkeur iets niet al te alledaags
Wat wordt er vervangen:
- Peugeot 3008 HYbrid 225 GT Business in Vertigo Blue
- De Z4 blijft ;-)
Wat had ik zelf al gevonden:
- BMW 320e Business Plus (facelift komt bijna / is er net?)
- Mazda CX60 (misschien wel erg groot?)
- Peugeot 508 HYbrid 225 (niet meer zo'n jong model?)
- Mercedes CLA 250e (in de basis 'gewoon' een A-klasse?)
- Volvo S60 T6 Recharge (rijdt wat bedaagd?)
- Mini Countryman SE All4 (in de basis 'gewoon' een Mini?)
- Cupra Formentor VZ (duidelijk gebaseerd op een VAG c segmenter?)
- DS4 E-Tense (rijdt 'ie wel strak genoeg?)
- Alfa Tonale PHEV (geen tarieven bekend?)
- Jeep Compass 4XE (wat grofstoffelijk?)
Kortom; bijna alle plugins in genoemde segment 45-55k consumentenadviesprijs vind ik wel interessant.
Om beetje de advocaat van de duvel te spelen heb ik bij iedere optie een vermeende bedenking neergezet.
Hoor heel graag of er duidelijk een winnaar tussen zit, of uiteraard dat ik een model vergeten ben wat er zeker tussen hoort