Ik ben heel benieuwd hoe het kabinet dit voor zich ziet.
Bij midden of laag inkomen denk ik toch aan de categorie mensen die in een auto van een paar duizend, tot max 10k (?) rijden. In elk geval stukken goedkoper dan wat een beetje gebruikte EV kost. Alles hangt af van de subsidieregeling, maar als dat 1000 of 2000eu is gaat dat het verschil niet maken voor die mensen.
Dan het laden. Ik kan mij zomaar voorstellen dat deze mensen ook lang niet altijd een eigen oprit hebben en dus geen eigen laadpaal kunnen realiseren. Dus duur openbaar laden, niet echt een besparing in euro's tov reguliere brandstof.
Hebben ze wel plek op eigen terrein, dan komt er nog een laadpaal bij. Weer 1000eu, de duizendjes liggen bij deze categorie mensen niet voor het oprapen vermoed ik. Wellicht dan toch het verlengsnoer van de Action maar uit het raam en op 230V laden....
En ja, nu komt er vast iemand met een advertentie van een Tesla met 500k op de teller voor 15.000eu of een Renault Twizy voor 5000eu met een huuraccu. Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, ik vraag mij alleen af hoe het voor deze groep gemiddeld genomen gaat werken zoals het kabinet dit voor ogen heeft.