Nissan Micra - configuratie

Roadracer

Administrator

Forumleiding
Ik wilde weten of het een verschil maakte om een Renault 5 E-Tech te kiezen of een Nissan Micra. Daarvoor had ik een configuratie van de Renault 5 E-Tech gemaakt en een van de Nissan Micra.
Daarbij had ik bij de Nissan écht het idee om gewoon de basisuitvoering te nemen met standaard bereik in wit. Dan ben ik met 27.110 klaar. Dat is duurder dan de Renault 5 E-Tech, maar dan ziet zij er van buiten wat minder basic uit dan de 5. Die is op de flanken best kaal. Bij de Nissan is het interieur dan zwart.
20260611-Nissan-Micra-exterieur.jpg

20260611-Nissan-Micra-interieur.jpg

Je kunt de Nissan uiteraard ook extra aankleden door bijvoorbeeld de Advance uitvoering te nemen (die het cold pack dan standaard heeft - stoelverwarming, stuurverwarming en adaptieve cruise control als bruikbare extra's). Geef de auto een leuke kleur, bijvoorbeeld Rebel red (700 euro) en een lichter interieur (400 euro) en je hebt voor 29.110 een leuke auto staan. Dan kun je voor 34.210 de auto in dezelfde specs met een grotere accu hebben. En dat is net iets meer dan de Renault 5 E-Tech met de standaard-accu in Techno-uitvoering.
20260611-Nissan-Micra-luxe-exterieur.jpg

20260611-Nissan-Micra-luxe-interieur.jpg

als het model zo op zichzelf op de markt was gekomen was het best geinig. nu zie je nog steeds te duidelijk dat het een iets andere renault 5 in. De dealer waar ik laatst was die ook nissans verkocht had al vele vijfjes verkocht, maar exact 0 micra's. Maar las dat de micra (mits dealeronderhouden) 10 jaar garantie heeft. dat is toch wel serieus.

dat rood staat hem goed!

Terug
Bovenaan