Nissan Sylphy/Sentra (CN/VS)

MCW 41

Petrolhead
Nadat de afbeeldingen van China’s Ministry of Industry and Information Technology opdoken heeft Nissan zelf de auto alvast getoond.

Nissan-Sylphy-2026-0004.webp

Nissan-Sylphy-2026-0002.webp

Nissan-Sylphy-2026-0001.webp

Nissan-Sylphy-2026-0005.webp

Nissan-Sylphy-2026-0007.webp

• The Chinese-market Sylphy previews North America’s next-generation Sentra.
  • It grows slightly longer and wider, with an unchanged 2,712 mm (106.7 in) wheelbase.
  • U.S. options may include a 2.0L four-cylinder, 1.5L turbo, and Nissan’s e-Power hybrid.

De huidige

iG9fqd8.jpeg

OY2vQD0.jpeg

Tja ze moeten wat om te overleven, maar ik vind de huidige veel mooier en meer typisch Nissan. Het front van de nieuwe ziet er opzich best goed uit, maar combineert toch niet helemaal lekker met de rest van het nogal uitwisselbare model (Beetje Toyota, Honda, Mazda, Hyundai)

Wat maakt het uit of hij mooi is? Dit ding staat in de prijslijst voor €9.500, maar het nieuwe model krijgt gelijk een dealerkorting. Dus als je het standaard 1.6je zonder opties kiest, kan je wegrijden voor €7.500.
Het probleem is dat het C-sedan segment, lang het populairste segment, de laatste jaren zo'n beetje gehalveerd is in omvang. En vorig jaar opende BYD de aanval, door de Qin DM-i PHEV aan te bieden voor minder dan €10.000. Daardoor moesten VW (Lavida), Nissan en Toyota (Corolla) allemaal zakken onder die prijs. De zaken worden nog lastiger voor deze gedateerde techniek, nu de Xpeng Mona M3 en Leapmotor B01 BEVs met connectiviteit aanbieden voor rond de €10.000. Dit zou zomaar eens de laatste generatie Sylphy, ooit de populairste auto van het land, in China kunnen zijn.

Ik vind de huidige ook mooier denk ik. De auto oogt geheel volgens de trend iets 'papperiger'. Op zich is er niet veel mis met het ontwerp, het is gewoon een mooie auto (maar dan wel in één kleur). Het oude interieur had een meer cockpit-achtig dashboard, terwijl het nieuwe interieur wat rustiger en hoogwaardiger oogt wat mij betreft.

2026-nissan-sentra-first-drive-review.jpg

Pros: Comfortable Cabin, Must-Have Technology, Affordable Price
Cons: Still No Hybrid, Annoying Capacitive Controls, Tiny Side Mirrors

2026-Nissan-Sentra-MG-Carscoops-1109-100.webp

2026-Nissan-Sentra-MG-Carscoops-1109-110.webp

While there’s a lot to like, the lack of a hybrid powertrain is disappointing. There are also hints of cheapness and terrible rear seat releases. On top of that, this is essentially the old Sentra in a new wrapper. That being said, the 2026 Sentra is a solid compact sedan that provides a lot of value, as long as you don’t go overboard on options.

Terug
Bovenaan