Miriam154

Net ingestapt
Dag,

Graag zou ik advies willen krijgen over het kopen van een occasion +/-16k.
Ik wil het liefst een zuinige (min. 20km per liter), betrouwbare, redelijk jonge auto die (adaptieve) cruisecontrol, climate control, min. 95pk, apple carplay en andere belangrijke opties heeft.

Zelf ben ik bijvoorbeeld aan het kijken naar de Skoda Fabia Combi, Skoda Fabia of Skoda Kamiq.
Hebben jullie wellicht nog tips voor andere betrouwbare auto's? En in hoeverre is een km-stand hierbij belangrijk? Mochten jullie nog andere vergelijkbare merken kunnen aanraden, ik hou me dan graag aanbevolen.

We hebben geen kinderen, maar vinden een iets grotere auto wel fijn (misschien incl. trekhaak, liever geen import)
Dank alvast.

Laatst bewerkt:
En een late Golf 7 misschien? Die had adaptieve cruise control standaard.

Zal eens kijken, bedankt. Wat kan je het beste kopen qua kilometerstand? En zijn er nog andere merken waar ik nu nog niet aan gedacht heb, die erg betrouwbaar zijn?

Hoeveel rij je per jaar? Als je maar 10.000km per jaar rijdt en je koopt er eentje met 150.000km, staat ie over tien jaar pas op 250.000km. Maar als je 20.000km per jaar rijdt en je wil er nog lang mee doen, kan je er beter eentje zoeken met iets minder kilometers.

Ik kwam in deze selectie een aantal opvallende auto's tegen, namelijk de Kia Niro en Hyundai Kona. Van allebei ééntje maar die zijn redelijk zuinig. Als je plugin hybride zou willen of kunnen gebruiken, dan is een Mitsubishi Outlander wellicht iets om aan te denken.

Ik kwam in deze selectie een aantal opvallende auto's tegen, namelijk de Kia Niro en Hyundai Kona. Van allebei ééntje maar die zijn redelijk zuinig. Als je plugin hybride zou willen of kunnen gebruiken, dan is een Mitsubishi Outlander wellicht iets om aan te denken.
Een occasion Outlander is stiekem best interessant moet ik zeggen. Die motoren zijn schijnbaar onverwoestbaar en voor de prijs krijg je een hele volwassen auto.

Wat suggesties:

Nissan Juke
Fiat 500 X
Citroën C4 belangrijk is een goed onderhouden auto, met een sluitende onderhoudshistorie.
Renault Captur 2 vanaf 2019, heb zelf al 5 jaar een Clio 5 uit 2020 die veel techniek deelt, mijn auto heeft adaptieve Cruisecontrol, Apple CarPlay , climate control etc. etc.

De al door jou genoemde Skoda Kamiq is ook een goede keus.

Terug
Bovenaan