Oldtimers op oude en nieuwe foto's.

Waarom zou je dat doen?
Die zwarte lijkt er keurig bij te staan dus ik kan daarom geen reden bedenken om de boel om te katten. :unsure:
Beide exemplaren van dezelfde eigenaar die geen zin heeft om meerdere auto's te verzekeren? Maar voor hetzelfde geld is hij wel gewoon overgespoten hoor, maar dan vraag ik me ook af waarom je een zwarte Pallas niet zwart zou laten als hij nog mooi in de lak zit.

Beide exemplaren van dezelfde eigenaar die geen zin heeft om meerdere auto's te verzekeren? Maar voor hetzelfde geld is hij wel gewoon overgespoten hoor, maar dan vraag ik me ook af waarom je een zwarte Pallas niet zwart zou laten als hij nog mooi in de lak zit.
Ligt aan de geschiedenis van de auto. Ik zelf zou, ook al is de auto nu netjes zwart, graag de kleur willen die de auto oorspronkelijk had. De kleur op kenteken bij dit exemplaar is zelfs grijs… :oops:

Ligt aan de geschiedenis van de auto. Ik zelf zou, ook al is de auto nu netjes zwart, graag de kleur willen die de auto oorspronkelijk had. De kleur op kenteken bij dit exemplaar is zelfs grijs… :oops:
Het is niet heel ingewikkeld om de kleur aan te laten passen op het kenteken, dus of de originele kleur ook grijs was kan je niet weten. Niet op deze manier tenminste.....

In augustus 2015:

En nu:
AP1GczO69adbD4LnQ_2QLQ9Fw41obOyBDkGCeM-E4KD60igHGh9Qr6hn1V_i_z7yliZ2TuussDHYPjEcQi2GOuSJNfGDpGqjWaD53K1U3qlYtQvtR96-XlYq0MmhORbVdLxnHaCIbXv28pAWJi858iuHf_oWjQ=w1016-h762-s-no

Dit is zo zonde... :cry:

Voor 2007, toen werd NIZW opgeheven. Zie google.

En in dit artikel over de opheffing verwijst men naar Hoog Catharijne in Utrecht.

Laatst bewerkt:
Een 'vondst' waarvan ik niet zeker weet of het dezelfde zijn maar ik wel een behoorlijk vermoeden heb. Geen idee of Hotel van de Werff met meerdere van deze bussen rondreed. Ik denk het niet.

Ik twijfel daarbij ook of ik deze bus al eens heb gedeeld maar ik heb er nu iets duidelijkere foto's van dan een paar jaar geleden.

Jaar: 2009.

©Tim Boric
Bijschrift foto
Meneer Jan en zijn bus

De krant meldde dezer dagen het heengaan van Jan Fischer ('meneer Jan'), eigenaar van hotel Van der Werff op Schiermonnikoog. Fischer hield niet van modernisering. Mede daardoor heeft het hotel met zijn eeuwenoude gelagkamer veel van zijn oorspronkelijke karakter behouden.

In de jaren '80 haalde meneer Jan zijn gasten van de boot met een grote Amerikaanse slee. Ik herinner me dat hij de zonneklep met zijn voorhoofd omhoog hield terwijl hij tijdens het rollen van een sjekkie met zijn ellebogen stuurde. Na aankomst van de boot waren er toch geen tegenliggers. Later kocht hij deze FBW van de Basler Verkehrs Betriebe, die nog jarenlang heeft dienstgedaan. Een paar jaar geleden kwam er een andere tweedehands bus voor in de plaats, een Den Oudsten Alliance B89 van Hermes.

Terwijl een hotelgast instapt zien we naast de bus meneer Jan, zoals altijd in donkerblauw pak en met neerwaarts gericht hoofd. Zijn oude hond maakte vaak het ritje naar de boot mee en ligt hier waarschijnlijk al binnen.

-----

In 2018 stond de bus met Hotel v/d Werff nog in het industriegebied (de Waarderpolder) van Haarlem. Ik kan de foto hier niet zichtbaar krijgen maar wel een link naar plaatsen.

-----

Ik denk dat 'meneer Jan' erg zou schrikken van hoe de bus er nu bij staat.

Jaar: 2025.

En ook enkele foto's van het interieur:

Ik vind zo'n bus als zuipkeet / kunsthok ook wel iets hebben. Wel zonde dat hier een chassis wordt gebruikt dat nog lang door is blijven rijden.

Merkwaardige zet trouwens, om te concurreren met je eigen producten. De Rekord was een paar honderd euro goedkoper, als ik het goed zie (helaas zitten mijn autojaarboeken ingepakt).

Vroeghá, toen K. Bouter een kaboutertje was hadden we thuis een Vauxhall VX (?) dat was volgens mij ook het zelfde maar dan zonder de ronde koplampen.

Vroeghá, toen K. Bouter een kaboutertje was hadden we thuis een Vauxhall VX (?) dat was volgens mij ook het zelfde maar dan zonder de ronde koplampen.
Nee, de Vauxhall (kan inderdaad een VX 1800 of 2300 zijn geweest) had een volledig andere carrosserie op de voorruit na die wel identiek was.

Of het echt waar is weet ik niet, maar de Ranger schijnt in het leven te zijn geroepen om auto's te kunnen verkopen aan klanten die om principiële redenen niet aan een Duitse auto wilden. Rangers waren wel iets completer uitgerust dan de gelijksoortige Opels.

Het Sloetjeshuis is wel een bekend museumhuis in Hilversum, dus leuk dat hun Traction Avant er ook nog steeds is! (y)

Terug
Bovenaan