Oldtimers op oude en nieuwe foto's.

Niels. zei:
Uit Klassiekerrijders' spotarchief, gefotografeerd in Amersfoort:

Grotefoto-LJFQ7R7A.jpg

Grotefoto-E6HVHWF4.jpg

En ik zag 'm afgelopen zomer in Classic Park in Boxtel:

Het kenteken is op deze foto niet zichtbaar, maar stond op het bordje vermeld.
Ik heb hem tussendoor gespot, in november 2011 bij een verzamelaar:
xcooxu.jpg

969h5y.jpg

"Gespot" op Flickr:

Deze foto komt waarschijnlijk uit 1981:

https://flic.kr/p/9hyJwF

Dezelfde auto in 2014:

https://flic.kr/p/oK5g89

Met dank aan Michel V, hij wees me er immers op.
Helaas heeft iemand zijn instellingen zo dat ik alleen de link naar de oude foto hier kan plaatsen...:rolleyes:
Klik

En nieuw...

Gaaf JD!

Hier is de foto die je wilt linken:

10804507114_2e2bc4254d_o.jpg

Aan alle anderen; leuke spots! Gaaf dat het topic ook best wel 'loopt'!

Hoe komt het dat de bovenstaande Wolseley op de oude foto een blauwe , en op de nieuwe foto een gele nummerplaat heeft ? Als Belg vind ik de Nederlandse wetgeving op nummerplaten niet gemakkelijk .

Omdat het voor voertuigen in Nederland met een eerste datum registratie van voor 1-1-1978 ook is toegestaan gele platen te voeren. Sommige mensen vinden dat mooier. (kan het me niet voorstellen maar oké)
De blauwe platen werden bij de invoer van de GAIK-platen (die gele met NL-vlak) ontzien en mochten blijven. Die worden ook niet geregistreerd in een centraal systeem.

datsundriver zei:
Hoe komt het dat de bovenstaande Wolseley op de oude foto een blauwe , en op de nieuwe foto een gele nummerplaat heeft ? Als Belg vind ik de Nederlandse wetgeving op nummerplaten niet gemakkelijk .

De feiten in het kort:

- Tot 1976 waren Nederlandse kentekenplaten altijd donkerblauw (met uitzondering van legervoertuigen die altijd al gele hadden).
- In 1976 konden voor het eerst gele kentekenplaten worden besteld. Deze waren aanvankelijk niet verplicht. Enige tijd later kregen de blauwe platen voor nieuwe voertuigen het formaat en het lettertype van de gele platen en een lichtere kleur blauw.
- Sinds 1978 moeten nieuwe voertuigen zijn uitgerust met gele platen. Oudere voertuigen mochten hun blauwe platen behouden, maar in de jaren zeventig en tachtig was het hipper om er gele platen op te zetten.
- In 2000 deden de GAIK-kentekenplaten hun intrede, met een betere beveiliging tegen namaak en de blauwe Europa-vlag aan de linkerkant. De lichtblauwe platen van het type 1976/1977 worden sindsdien niet meer gemaakt, maar voertuigen van voor 1-1-1978 mogen deze wel blijven voeren. Het oude type donkerblauwe platen mag voor deze voertuigen nog wel worden bijgemaakt. Nieuwere auto's die hiermee rondrijden doen dat illegaal. De gele non-GAIK-platen moeten allemaal worden vervangen door GAIK-platen, dus de meeste eigenaren van klassiekers met gele platen kozen voortaan weer voor donkerblauwe. Een enkeling deed dat niet en de eigenaar van de Wolseley is daar een voorbeeld van.

@Janus D,

Die iemand ben ik, maar die instelling is niet bewust. Als iemand (iemand anders dan ik dus) me kan uitleggen hoe ik dat kan veranderen...

OK bedankt . Van die legervoertuigen vindt ik wel goed . Een groen voertuig met een knal gele schietschijf erop . o_O

Mazda 616 coupe, door mijzelf geschoten, ergens rond 1996, tijdens een hadi mazda clubdag.
09.jpg

En zo staat hij er vandaag de dag bij.
IMG_0858_zpse7820947.jpg

De kwetsbare sierstrips en het skai dak zijn inmiddels, door vermoedelijk, een spuitbeurt verdwenen.

D' oh zei:
Overigens, ik bedacht dat ik een tijd terug nog een kleine ontdekking had gedaan.

De semi-gesloopte Kever hier rechts op de foto scheen nog te bestaan en bleek de voorkant van AMK-november 2005 te sieren! Nu kan ik dus de voorkant van desbetreffende AMK niet vinden... Iemand die me uit de brand kan helpen?

Hier de oude situatie:

46-81-VJ VW Kever Overdinkel by willemalink, on Flickr

Bij voorbaat dank!

Zo zag hij er in ieder geval vandaag uit:

17003618429_98fb95273e_c.jpg

Hij is er nu niet echt beter op geworden met de jaren... Maar hij leeft tenminste nog. Leuk!

D' oh zei:
Hij is er nu niet echt beter op geworden met de jaren... Maar hij leeft tenminste nog. Leuk!

Dat is met de meeste auto's zo, het zijn/waren in de eerste plaats natuurlijk gewoon gebruiksvoorwerpen.
De meesten belanden uiteindelijk op de schroothoop en een aantal worden weer opgeknapt of gerestaureerd.
Ik kan met nog herinneren dat een vriend van me (veel) jaren geleden een (rotte) Mercedes van eind jaren 60 voor een paar centen richting autocross heeft verkocht.

Wat een heerlijk topic is dit. Mooie matches links en rechts, ik blijf dit volgen..

Hier nog een foto van de achterkant van de benz hierboven, je ziet nog de originele lichtblauwe kentekenplaat, aan de voorkant is ie namelijk donkerblauw.
Wat opvalt zijn de wielen , die had hij toen ook al, persoonlijk vind ik de origineel gekleurde deksels mooier.
Foto-UMGR8IEW-D.jpg

Ze hebben er ook de achterlichten van een ouder type op gezet. De wielen zijn er waarschijnlijk origineel op geleverd, de 240D 3.0 was een vrij dure uitvoering (er lijkt nu 250 op het kofferdeksel te staan maar volgens de RDW is het nog steeds een vijfcilinder diesel).

Dankzij Klassiekerrijder heb ik er weer een aantal kunnen opsporen. (y)

Eind jaren ’80, begin jaren ’90:
Grotefoto-84GXKV46.jpg

Juli 2010:

Eind jaren ’80, begin jaren ’90:
Grotefoto-FK4MSWOJ.jpg

Anno 2014 is hij groen van kleur. De foto’s kan ik niet delen, dus doen we het even via deze en deze link. ;)

Is de tweede foto van de P70 daadwerkelijk zo recent? Ik dacht namelijk dat die nooit meer de stalling uitkwam. Hierbij nog een foto van de tussenliggende periode.

Slepen12.jpg

En hierbij een tweetal plaatjes van de enige rijdende variant :)

Een foto gemaakt in 2000 (niet wetende dat ik ooit de eigenaar ervan zou worden).
5wcw.jpg

In 2007 werd ik eigenaar waarna de restauratie begon met dit als resultaat (2014)
uuf6.jpg

eeuwige_student zei:
Is de tweede foto van de P70 daadwerkelijk zo recent?
https://s28.postimg.org/4vi5shtfx/Slepen12.jpg
Bij nader inzien is ie waarschijnlijk ouder inderdaad. Normaal staat er bij Flickr wanneer een foto is gemaakt, alleen hier staat bij wanneer ie is geüpload. Het zou trouwens maar zo kunnen dat de 2 foto's op dezelfde lokatie zijn gemaakt, o.a. gezien de plant links.. o_O

Zijn die zwartwit foto en die van Klassiekerrijder niet in dezelfde hal gemaakt?
Zelfs dezelfde Traction Avant staat ernaast.
De vloer is ook hetzelfde.

Over de foto's van de Aero Minor heb ik het dan.

Ergens eind jaren '90:
3d%20LZ-36-PY%201_zpsqztqfn1z.jpg

En in 2012:
3dLZ-36-PY.jpg

De foto uit 2012 had ik al. De oud-eigenaar heeft zich onlangs op mijn registerpagina aangemeld en kwam met de oude foto. (y) Hij heeft hem destijds zelf blauw gespoten, dus het is dezelfde auto (niet omgekat oid).

Terug
Bovenaan