Oldtimerverzekering jonge bestuurder

A

Anoniem

Guest
Beste,

Mijn naam is Savime en ik ben 20 jaar. Ik ben al mijn hele leven gek van auto's en dan vooral oude Amerikaanse auto's.
Daarom heb ik eind vorig jaar mijn eerste project gekocht. Het betreft een Chevrolet Camaro uit 1986. Nu is deze auto helemaal mooi gemaakt en gaat 12 juli naar het keuringsstation voor APK.
Momenteel ben ik aan het nagaan wat voor mij de beste optie is wat de verzekering betreft. Heb al enigszins wat onderzoek gedaan maar ik kan tot nu toe geen oldtimerverzekering vinden die een pakket aanbied voor bestuurders onder de 25 jaar. Daarom vroeg ik mij af of iemand nog een goede betaalbare optie weet.

Met vriendelijke groet,

Savime

Meestal kan het wel als je er een dagelijkse auto naast hebt. Mijn Omega lukte dat toen wel bij Unive.

Als 20-er zonder dagelijkse auto ernaast wist ik mijn BX als oldtimer te verzekeren bij NAG. Dat is wel 10 jaar geleden inmiddels.

TVM was toendertijd geen enkel probleem, waar ik overigens wel bij moet aantekenen dat ik doorvoor 2-3 jaar had rondgereden onder een reguliere WA-verzekering en dus al iets noclaim had opgebouwd.

Bijzondere gevallen vragen om maatwerk, als je dus niets kan vinden zoek dan een lokaal goed bekend staande tussenpersoon, die weet vaak wel de weg.
Maar vergeet niet: een oldtimerverzekering is vaak voor auto's die alleen voor de hobby bereden worden dis niet voor dagelijks gebruik.
Ook zijn er vaak clausules qua max. km's per jaar, soms winterstalling verplicht, vaak ook de eis dat er een andere auto als 1e auto verzekerd moet zijn.

Even een schopje....

Wnat mijn zoon, 19 jaar oud wil zijn Renault 8 uit 1968 verzekeren. Het is zijn enige auto. Maar tot nu toe vangen we overal bot. Alleen de ANWB wil het wel voor ruim € 220,- per maand. Iemand nog de gouden tip?

Waar heb jij je auto's verzekerd? Als ik me niet vergis rijd jij ook een of een paar klassiekers, als je die allemaal bij dezelfde tussenpersoon hebt kan die misschien ook wel wat voor je zoon proberen, lijkt me eerder maximaal tientjeswerk dan dat het meteen door de helft gaat, maar vragen staat vrij. Allrisk obv taxatiewaarde zonder dagelijkse auto en schadevrije jaren wordt wellicht wel wat lastiger. Ik heb de MG als gewone auto dus geen ervaring als eigenaar, maar heb een aantal jaar geleden een tijdje in het advies van o.m. klassiekerverzekeringen gezeten.

Ik heb mijn autoverzekeringen (5 polissen) lopen via de KNAC en ben daar erg tevreden over. Maar ook daar is de combinatie van een jonge bestuurder met een 57 jaar oude auto een dingetje. We zoeken ook niet per se naar een oldtimerverzekering, eigenlijk liever niet, want mijn zoon wil gewoon no-claim opbouwen.

In mijn veronderstelling zou een 725 kg zware, 40 pk sterke oude auto die maar 2000 - 3000 kilometer per jaar doet, geen groot risico vormen, zelfs niet met een 19 jaar jonge knul er in. Maar verzekeringsmaatschappijen schatten dat blijkbaar anders in.

Nou ja, we hebben mogelijk nog een spoortje via United consumers. Vandaag eens bellen en kijken wat daar uit komt.

Heb je al eens op een vergelijkingssite als Independer gekeken? Er zitten te veel persoonlijke variabelen die je moet weten, maar wellicht geeft je dat een spoor voor een 'reguliere' verzekering.

Is het een idee om je zoon als hoofdbestuurder aan te wijzen op een van jullie auto's en dan te kijken of je een (geen no-claim opbouwende) oldtimerverzekering kan afsluiten? Als hoofdbestuurder op een auto die niet van jezelf is kan je toch schadevrije jaren opbouwen als ik het goed heb.

Een reguliere verzekering kijkt meestal niet naar aantal kilometers per jaar (en ook nauwelijks naar het type auto) en je betaald dan in feite gewoon alsof hij een modernere Clio o.i.d. heeft.

Wij hebben ook maar een auto (en los daarvan ook zakelijke auto) waarop we no-claim opbouwen. En dat zijn ook de auto's die we gebruiken voor boodschappen etc. De andere auto's hebben dan een afwijkende polis zoals bv oldtimer. Anders kregen we het ook niet geregeld.

Ik heb mijn autoverzekeringen (5 polissen) lopen via de KNAC en ben daar erg tevreden over. Maar ook daar is de combinatie van een jonge bestuurder met een 57 jaar oude auto een dingetje. We zoeken ook niet per se naar een oldtimerverzekering, eigenlijk liever niet, want mijn zoon wil gewoon no-claim opbouwen.

In mijn veronderstelling zou een 725 kg zware, 40 pk sterke oude auto die maar 2000 - 3000 kilometer per jaar doet, geen groot risico vormen, zelfs niet met een 19 jaar jonge knul er in. Maar verzekeringsmaatschappijen schatten dat blijkbaar anders in.

Nou ja, we hebben mogelijk nog een spoortje via United consumers. Vandaag eens bellen en kijken wat daar uit komt.
Ik heb nog eens gepuzzeld maar snap er niet veel meer van. De leeftijd van je zoon is in elk geval niet het enige probleem. Als ik een vergelijker doorloop met een willekeurige R8 en mijn gegevens (29jr, 4 svj en mijn adresgegevens) krijg ik ook geen resultaten. Met een DAF 55 uit hetzelfde jaar hetzelfde resultaat. Als ik het echter met een 2CV uit hetzelfde jaar probeer, dan krijg ik wel resultaten zat, ook met de leeftijd van jouw zoon. WA vanaf ca. EUR 100. Ik zou niet weten waarom.

Ik noemde hierboven NAG al. Die lopen ermee te koop dat ze zich op klassiekers richten, misschien denken ze meer mee.

Naar aanleiding van oudere jouw post hebben we een offerte aanvraag bij NAG ingestuurd. Maar nog geen reactie.

Als ik een vergelijker doorloop met een willekeurige R8 en mijn gegevens (29jr, 4 svj en mijn adresgegevens) krijg ik ook geen resultaten. Met een DAF 55 uit hetzelfde jaar hetzelfde resultaat.
In beide gevallen riskant bochtgedrag door de pendelassen?

In beide gevallen riskant bochtgedrag door de pendelassen?
Geen idee, techniek is geen van mijn talenten...
Ik denk dat het zo zelden voorkomt dat een negentienjarige zijn/haar eigen 58 jaar oude auto ondersteboven in een sloot parkeert dat er niet echt statistieken voor zijn, ongeacht het merk.

Heel apart ja. Naar aanleiding van jouw post @afentoe heb ik wat andere kentekens bij Independer gecheckt. Geen mogelijkheden voor een Taunus 12m, Renault 8, Daf, Simca 1000. Maar wel mogelijk voor een Fiat 500, Mercedes 250C (W114), MG B Cabrio, Renault 12 (1973) en ook mijn Renault 17 TL découvrable kan hij verzekeren.

Zien jullie overeenkomsten tussen de auto's? Ik snap er niks meer van.

Ik stond in de startblokken om te zeggen dat je bij de wat gangbaardere klassiekers dus wel offertes kreeg, totdat je de R12 en R17 noemde. Geen idee.

Uiteindelijk dan toch maar een klassiekerverzekeing op naam van pappa geregeld. Zoonlief moet nog maar een jaartje of twee wachten met no claim opbouwen.

Uiteindelijk dan toch maar een klassiekerverzekeing op naam van pappa geregeld. Zoonlief moet nog maar een jaartje of twee wachten met no claim opbouwen.
Wat zoon lief wel kan doen is bij de verzekering aangeven dat hij regelmatig bestuurder is van of een bedrijfswagen ( dan moet het bedrijf een document overleggen waar dat in staat) of van de auto van zijn ouders. Soms kan je dan al wel een beetje no claim opbouwen. Een goede adviseur kan hier wel advies in geven.
Overigens bouw je met een oldtimer verzekering nooit een no claim op, sterker als je er geen andere auto bij hebt of bij de verzekering hebt aangegeven regelmatig bestuurder te zijn van bv de auto van je partner dan verlies je na 1 jaar standaard alle opgebouwde no claim

Overigens bouw je met een oldtimer verzekering nooit een no claim op, sterker als je er geen andere auto bij hebt of bij de verzekering hebt aangegeven regelmatig bestuurder te zijn van bv de auto van je partner dan verlies je na 1 jaar standaard alle opgebouwde no claim

Dat is in alle gevallen die ik gezien heb pas na drie tot vijf jaar, afhankelijk van wat de verzekeraar als beleid aanhoudt.

Terug
Bovenaan