Onderdelen langere tijd niet leverbaar bij Peugeot, Pl contract aanpassen?

Jungleland

Startmotor
Even een vraag of dit redelijk is,

In februari mijn PL voor een Peugeot 2008e afgesloten, contract met de mogelijkheid om na een jaar te kunnen opzeggen, dit omdat ik een jaar eens elektrisch rijden wil ervaren zonder het hebben van een eigen laad paal.

Eind februari de Peugeot op gehaald.

Begin maart motorkap en gehele voorkant van de Peugeot gestolen.

Na 3 dagen vervangend vervoer gehad. Een 3 jaar oude Renault station met weinig luxe.

We zijn nu 5 weken verder en er is nog steeds geen zicht op dat de wagen hersteld wordt, er zijn bij gelijke gevallen wachttijden van 4-5 maanden bekend. Men heeft geen onderdelen.

Is het onredelijk om op een gegeven moment via rechtsbijstand aan te geven de huidige oplossing
onvoldoende te vinden, omdat het vervangend vervoer niet in de buurt komt van waar ik voor getekend heb en herstel onevenredig lang duurt en daarom een aanpassing te willen.

Ik denk aan 3 oplossingen

A- Andere 2008e
B- Aanpassing van het maand bedrag
C- ontbinding van het contract

Wat staat er over in het contract dat je hebt getekend? Lijkt me het meest voor de hand liggend daar eerst te kijken wat je rechten zijn, en waarvoor je hebt getekend...

Wat staat in het contract inderdaad. rechtsbijstand zal dat ook gelijk vragen.

Peugeot kan er ook weinig aan doen dat de spullen gestolen zijn. Ik heb dan wel geen private lease maar als mijn auto delen van gestolen worden en ik moet wachten krijg ik ook niet onbeperkt vervangend vervoer. Staat gewoon in de polisvoorwaarden van de verzekering. Kan dan wel rechtsbijstand inschakelen maar die gaan echt niets voor je doen.

En los van een wild verhaal op internet over levertijden; wat zegt Peugeot / schadehersteller er zelf over dan?

Ik zou eens contact opnemen met de private lease instantie waar je het hebt afgesloten en zonder met rechtsbijstand te dreigen of contractontbinding eens rustig voorleggen over het probleem en of ze eens willen mee denken aan een oplossing.

PL contracten zijn goed afgetimmerd inmiddels. Denk dat je weinig kans hebt, behalve dan heel lief vragen of ze niet iets anders hebben dan een Clio als vervangende auto.

Wat staat in het contract inderdaad. rechtsbijstand zal dat ook gelijk vragen.

Peugeot kan er ook weinig aan doen dat de spullen gestolen zijn. Ik heb dan wel geen private lease maar als mijn auto delen van gestolen worden en ik moet wachten krijg ik ook niet onbeperkt vervangend vervoer. Staat gewoon in de polisvoorwaarden van de verzekering. Kan dan wel rechtsbijstand inschakelen maar die gaan echt niets voor je doen.

En los van een wild verhaal op internet over levertijden; wat zegt Peugeot / schadehersteller er zelf over dan?

Ik zou eens contact opnemen met de private lease instantie waar je het hebt afgesloten en zonder met rechtsbijstand te dreigen of contractontbinding eens rustig voorleggen over het probleem en of ze eens willen mee denken aan een oplossing.

Peugeot kan er inderdaad weinig aandoen dat er onderdelen zijn gestolen maar het is bij Peugeot wel beleid om weinig tot geen voorraad te hebben er daar ben ik en vele anderen met mij wel de dupe van, er is iemand die al meer dan 4 maanden op herstel wacht ivm geen spullen.

Het is ook niet mijn bedoeling om direct met RB te dreigen, zullen zo trouwens ook niet echt wakker van liggen, maar mijn vraag is of het zoeken naar een andere oplossing dan nu maandelijks een hoog bedrag te betalen voor een wagen die totaal niet aan mijn wensen voldoet reëel.

Het is bij Peugeot wel beleid om weinig tot geen voorraad te hebben er daar ben ik en vele anderen met mij wel de dupe van, er is iemand die al meer dan 4 maanden op herstel wacht ivm geen spullen.

Als er 1 iemand is die zo lang wacht, dan valt het allemaal wel mee.

Daarnaast, 'het is bij Peugeot beleid'; daar heb je onderzoek naar gedaan, en is anders dan bij andere merken?

Valt helemaal niet mee als je er zelf mee te maken hebt, ik wil het voor zijn dat ik nog minstens 6 maanden in deze 3 jaar oude benzine wagen moet rijden maar wel de vol mep moet betalen.

Ik heb niets met andere merken te maken hoe zij het doen, Peugeot werkt niet meer met voorraden, dit komt van de hersteller.

Terug
Bovenaan