Op zoek naar een comfortabele sedan

Jesse 5464590

Startmotor
Hoi, ik ben aan het nadenken over een nieuwe 2e handse auto.
Zelf kom ik uit een Mercedes E klasse diesel.
Heerlijke auto, maar ben wel klaar met de 700 euro per kwartaal aan mrb.

Qua brandstof ben ik niet zo heel erg gebonden. Benzine, hybride, plug in of elektrisch. Het kan allemaal.
Woon werk is net geen 60km enkele reis, wel praktisch allemaal snelweg.

Segment waar ik naar kijk is D en E.
Vooral het comfort vind ik belangrijk. Dus zacht geveerd als het kan.

Budget is zo’n 25k en ben niet bang om te importeren. Zolang het maar een betrouwbare auto is. En niet ouder dan 10 jaar.

Ik zat zelf te kijken naar een Lexus ES, Toyota Camry, Volvo S90, Mercedes E klasse, Tesla m3 is (wat ik hoor) te hard geveerd. Model S is duur. Ben benieuwd wat jullie nog voor moois weten.

Laatst bewerkt:
Ik zou sowieso een proefrit in een Camry maken, dat zou wat mij betreft de benchmark zijn als je van comfortabel houdt. DS9 en Lexus 300h zijn ook leuk, maar nog wel aan de prijs.

Laatst bewerkt:
Inderdaad een E, Superb, Lexus, Optima, A6. Let op dat je een sportvariant (M/AMG/S opties) waarschijnlijk te hard vindt, maar een normaal onderstel of zelfs luchtgeveerd op normale banden rijdt natuurlijk al een heel stuk comfortabeler.

Denkend vanuit een E zou ik zelf de zoektocht beperken tot achterwiel aangedreven sedan als een E of 5 - immers een deel van het comfort komt ook voort uit rust in de aandrijflijn.
En zoals hierboven gezegd, geen sportonderstellen en max 18’’ wielen.
Ook qua rijwind en dempen van afrolgeluiden een goede keuze.

Bijvoorbeeld (wel met verkopende partij proberen direct naar 18’’ originele BMW velgen te gaan i.p.v. de nu gemonteerde hoepels) https://www.autotrack.nl/a/bmw-5-serie-benzine-2017-57820561?level=2&image=0

Of: https://www.autotrack.nl/a/mercedes-benz-e-klasse-benzine-2016-57792027

Laatst bewerkt:
Denkend vanuit een E zou ik zelf de zoektocht beperken tot achterwiel aangedreven sedan als een E of 5 - immers een deel van het comfort komt ook voort uit rust in de aandrijflijn.
En zoals hierboven gezegd, geen sportonderstellen en max 18’’ wielen.
Ook qua rijwind en dempen van afrolgeluiden een goede keuze.

Bijvoorbeeld (wel met verkopende partij proberen direct naar 18’’ originele BMW velgen te gaan i.p.v. de nu gemonteerde hoepels) https://www.autotrack.nl/a/bmw-5-serie-benzine-2017-57820561?level=2&image=0

Of: https://www.autotrack.nl/a/mercedes-benz-e-klasse-benzine-2016-57792027
Dat zijn beide ook mooie auto’s.
Ik heb nu sportonderstel en dat is net te strak afgesteld naar mijn mening.

Die optima had ik nog niet aan gedacht. Misschien ook het overwegen waard. Sowieso proefrijden voordat er keuze gemaakt wordt.

Een eqe met luchtvering is ook leuk maar die prijs ligt dicht op de eqs (die hebben standaard luchtvering). Is een totaal andere prijsklasse.

Hoi vanuit de elektrische hoek: ik heb vorige maand een Citroen ec4 x gekocht voor 25k. Vrij onbekende auto(de X versie), maar ook een zeer comfortabele sedan. Stoelen met traagschuim. Praktische actieradius is ongeveer 380. Je kan even kijken of dat wat voor je is, wel een heel andere wagen dan een E klasse.

Ik zou sowieso een proefrit in een Camry maken, dat zou wat mij betreft de benchmark zijn als je van comfortabel houdt. DS9 en Lexus 300h zijn ook leuk, maar nog wel aan de prijs.
Nog enkele voordelen lage onderhoudskosten, zeer comfortabel, zuinig en lage MRB kosten. En ongelooflijk ruim.

Ik zelf zelf mijn E220d (170pk) ingeruild op een C180, gechipped +/-200pk (beide avantgarde, station&automaat) maar na een paar maanden zou ik zeggen, gewoon weer een E-klasse kopen.

Had je al eens gekeken naar een Opel Insignia Grand Sport? Een redelijk zeldzame auto maar weer comfortabel, zeker met de AGR stoelen.

Peugeot 508? Is eigenlijk een hatchback, maar met sedan looks.
Werd in de pers geprezen om de stilte binnenin en met de adaptieve dempers erg comfortabel geveerd.

Heb zelf de 180pk versie, maar is er ook als GT met 225pk.
Op lange afstanden nog behoorlijk zuinig.
Plaatje ter illustratie (niet de mijne)
261034768

Terug
Bovenaan