Op zoek naar gezins occasion rond 10k

gast 3834474

Net ingestapt
Mijn vriendin en ik zijn op zoek naar een fijne occasion rond de 10k. We rijden allebei erg weinig, we komen vermoedelijk niet aan de 10k kilometers per jaar. We hebben jaren zonder auto gedaan, maar er is een baby op komst dus het is nu wel nodig.

Ik heb weinig verstand van auto’s, maar ben uiteraard zelf al wat op onderzoek uitgegaan. De wens is een auto die genoeg ruimte heeft voor ons 3’en en de benodigde babyspullen (vooral kinderwagen zal wat ruimte in beslag nemen) We zoeken een automaat.

Bij het zoeken naar jonge auto’s met relatief weinig kilometers kom ik voor ons budget voornamelijk uit op Renault (Clio en Megane) Skoda (Octavia) en Peugeot (2008 en 308SW). De 2008 van Peugeot vind ik helemaal niets, de andere auto’s zien er best OK uit. Zijn deze auto’s (vooral motorisch) geschikt?

Zijn er andere auto’s die jullie met ons budget en wensen zouden aanbevelen?

Clio, Megane, Octavia zijn met dit budget en met de wensen die je hebt prima opties, die hier ook vaker voorbij komen. Clio is wel een maatje kleiner dan een Megane en Octavia. In de klasse van de Clio (estate) heb je bij Skoda ook nog de Fabia (is er ook als stationwagon). Zelf heb ik al vaker de Opel Astra K (verkrijgbaar vanaf ± 2016) aangeraden. Ook die zijn er met jouw budget wel te vinden als stationwagon (of evt ook hatchback). De Opel Astra K biedt relatief veel value for money. Als je per se een automaat wil, dan verkleint dat het aanbod flink. Verder zou ik me niet te veel blindstaren op een (extreem) lage kilometerstand. Als je niet zoveel rijdt dan is een (vaak ex-lease) auto van een jaar of 4 a 5 oud met al ± 150.000km op de teller gewoon een prima optie (mits tijdig onderhouden, maar dat geldt voor elke auto). Bij Peugeot zijn veel problemen bekend met de 1.2 puretech motor. Dat wil niet zeggen dat alle peugeots slecht zijn, maar goed uitgevoerd onderhoud is dan wel essentieel (vooral tijdige vervanging van de olie).

Dank!

De Astra K ziet er ook goed uit! Moet zeggen dat ik de hatchback optisch wat aantrekkelijker vind dan de station variant.

Biedt de hatchback genoeg laadruimte met een opgroeiende baby? Ik snap dat dit afhankelijk is van wat je allemaal mee wil nemen, maar het zou fijn zijn als een jaarlijkse autovakantie te doen is

De problemen met de 1.2 PureTech in de Peugeot zijn bij mij bekend, ik houd er rekening mee in de zoektocht

Ook goed onderzoeken wat voor soort automaat jij wil binnen jouw budget grote kans dat je tegen een astra k 1.0 aanloopt en deze heeft een half automaat. Goed proefrijden of die je niet gaat irriteren.Een leuke outsider is een nissan note, deze heeft een verschuifbare achterbank, zodat je hem zo in kan stellen dat alles mee kan.

Zo'n Nissan Note heb ik! Maar dan met handbak. Is wel een B-segmenter gebasseerd op de Micra. Een automaat is vrij schaars en als ik ze te koop zie is er vaak een probleem met de bak dus betwijfel of dat in dit geval de beste optie is... Wel heel ruim, luxe en zuinig maar zonder turbo ook nogal futloos. Ik denk dat dan een Toyota Verso S of Honda Jazz beter zijn icm een automaat.

Laatst bewerkt:
Zo'n Nissan Note heb ik! Maar dan met handbak. Is wel een B-segmenter gebaseerd op de Micra. Een automaat is vrij schaars en als ik ze te koop zie is er vaak een probleem met de bak dus betwijfel of dat in dit geval de beste optie is... Wel heel ruim, luxe en zuinig maar zonder turbo ook nogal futloos. Ik denk dat dan een Toyota Verso S of Honda Jazz beter zijn icm een automaat.
De automaat uitvoering heeft bij de laatste generatie note altijd een turbo. Volgens mij heeft de verso s geen verschuifbare achterbank. Bij honda en toyota heb je voor hetzelfde budget minder recente bouwjaren.

Kijk eens naar een Toyota Verso S. Interessante auto voor een gezin met een kindje, waaronder een verschuifbare achterbank. Onderhoudsvrije auto met CVT automaat. Ook niet te zwaar wat interessant is MRB technisch.

Dank!

De Astra K ziet er ook goed uit! Moet zeggen dat ik de hatchback optisch wat aantrekkelijker vind dan de station variant.

Biedt de hatchback genoeg laadruimte met een opgroeiende baby? Ik snap dat dit afhankelijk is van wat je allemaal mee wil nemen, maar het zou fijn zijn als een jaarlijkse autovakantie te doen is

De problemen met de 1.2 PureTech in de Peugeot zijn bij mij bekend, ik houd er rekening mee in de zoektocht
Altijd de station kiezen met een jong kind. Je wil niet weten hoeveel zooi je mee moet slepen als je een weekendje weg bent.

Altijd een station doen inderdaad. Wij hebben destijds ook een Clio gehad en deze was te klein voor al die zooi die je mee sleept. Of je moet wat hoger willen zitten, dan is een qashqai wellicht een optie.

Kijk eens naar een Toyota Verso S. Interessante auto voor een gezin met een kindje, waaronder een verschuifbare achterbank. Onderhoudsvrije auto met CVT automaat. Ook niet te zwaar wat interessant is MRB technisch.
Wij hebben een Verso-S gekocht sinds de komst van het 1e kind. Zeker icm een automaat wel duur, want Toyota. Verder een prima auto, compact en toch erg ruim.

Een stationwagen zal meer bagageruimte hebben en wat beter rijden.

Dacia logen mcv 90tce. Rond de 10k kan je wel een redelijk nieuwe vinden met weinig km. Hoop ruimte!, niet te zwaar voor de wegenbelasting en rijdt erg zuinig. Alleen automaat zal lastig worden, zijn er wel, maar schaars.

Dank voor alle suggesties, wordt gewaardeerd.

De Toyota Verso en Nissan Note zijn waarschijnlijk met onze wensen en ons budget goede keuzes, maar ik vind ze niet mooi.

Vriendin vindt het ook wel fijn om wat hoger te zitten en de Nissan Quashqai lijkt mij dan ook wel een goede optie. Nog dingen waar we rekening mee moeten houden bij het zoeken naar deze auto?

Dank voor alle suggesties, wordt gewaardeerd.

De Toyota Verso en Nissan Note zijn waarschijnlijk met onze wensen en ons budget goede keuzes, maar ik vind ze niet mooi.

Vriendin vindt het ook wel fijn om wat hoger te zitten en de Nissan Quashqai lijkt mij dan ook wel een goede optie. Nog dingen waar we rekening mee moeten houden bij het zoeken naar deze auto?
Met jouw budget shop je aan de onderkant van de markt betreft de gewilde nissan quasqai. De suzuki s-cross is een goedkoper alternatief qua wegenbelastingen verbruik. Bij s-cross loont het voor jullie om door te sparen voor de 1.0 boosterjet. De suzuki sx4 schiet mij ook nog binnen das de voorganger van de s-cross en de sx4 is er ook als fiat sedici.

Terug
Bovenaan