Opel Frontera

MCW 41

Petrolhead
Zoals bekend het broertje van de C3 Aircross, die voor Europa nog wat aangepast zal zijn.

5FIbBSt.jpeg

ZVYnvA3.jpeg

1SvFLEI.jpeg

hDyHLiR.jpeg

Ppw9ULI.jpeg

Laatst bewerkt:
Tjaaaa.. Weer een 'legendarische' naam om zeep geholpen. Warm word ik er niet van in ieder geval, maar dat is bij 9 van de 10 crossovers. Dan vind ik de Mokka een stuk leuker om te zien.

Vind dit nogal armoedige badge-engineering. De huidige Crossland is misschien niet moeders mooiste, maar wel een auto met een echt Opel-ontwerp, waaraan de verwantschap met de huidige C3 Aircross voor een leek totaal niet te zien is. Dan is dit een duidelijke stap terug, zelfs al is het optisch misschien een verbetering.

Openingspost aangepast. Hij is nu officieel.

Ik vind het best een aardige auto, alleen interieur doet mij niks. Wel jammer dat ie zoveel op de nieuwe C3 Aircross gaat lijken.

Tjaaaa.. Weer een 'legendarische' naam om zeep geholpen. Warm word ik er niet van in ieder geval, maar dat is bij 9 van de 10 crossovers. Dan vind ik de Mokka een stuk leuker om te zien.
Tsja, als ze een waardige opvolger zouden maken dan koopt niemand dat.

Hij komt erg Citroën-achtig over, maar dat was bij de Crossland eigenlijk ook al zo. Ten opzichte van dat model vind ik deze Frontera absoluut een verbetering qua uiterlijk.

Als liefhebber vind ik het niets, een SUV-achtige met een oude naam, die ook nog badge-engineering is. Nee mij niet bellen.

Maar objectief gezien vind ik hem niet lelijk, aardig om te zien, Niet prachtig maar zeker niet lelijk, een beetje een allemansvriend, en dat is denk ik ook wel hoe ik Opel zie.

Ik vond de Crossland vanaf het begin altijd wel een beetje een suf ding. Dat veranderde helaas niet toen we ‘m een paar dagen als vervangauto hadden van Opel.

Deze Frontera vind ik leuk, alleen die naam op een kleiner model moet ik even aan wennen. Voelt een beetje als wat Mitsubishi met de Space Star deed 10 jaar geleden. Het past niet in mijn hoofd. Het gaat voor mijn gevoel niet samen. :ROFLMAO:

Ik had hetzelfde gevoel bij de Frontera denk je meteen aan een grotere off-roader en dan staat er dit voor je neus. Opzich niks mis met het model, maar je had dit beestje ook een andere naam kunnen geven. Beetje hetzelfde (maar toch anders) met de Explorer. Opeens ook een kleiner model. Ik snap niet zo waarom er zo met de kaarten geshuffeld moet worden.

Over naamvoering kun je discussiëren idd, maar ik vind het uiterlijk gelukt en vind dat Opel langzamerhand (met behulp van weliswaar) weer een mooi gamma opbouwt.

prima design, behoorlijk ‘Opel’ ook, ondanks de basis.

En inderdaad is Frontera een betere naam dan het rare ‘Crossland’

Prijzen en eerste technische gegevens:
  • Publieksdebuut volledig nieuwe Opel Frontera in Istanbul
  • Praktische SUV met aantrekkelijke prijsstelling: 100% elektrische Frontera Electric vanaf € 30.499 en efficiënte Frontera Hybrid vanaf € 29.499
  • Opel bevestigt komst zevenzits Frontera in later stadium
Keuze uit elektrische aandrijving en 48V-hybridetechniek

De nieuwe Opel Frontera komt er in vier aandrijfvarianten, te beginnen met de Frontera Hybrid met 48V-hybridetechniek. Deze versie wordt aangedreven door een 1,2-liter turbobenzinemotor die speciaal voor hybride rijden is ontwikkeld. De benzinemotor werkt samen met een elektromotor van 21 kW (28 pk) en een geëlektrificeerde zesversnellingsbak met dubbele koppeling, waardoor het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot aanzienlijk lager zijn in vergelijking met een conventioneel aangedreven model. De benzinemotor is er met een vermogen van 74 kW (100 pk) of 100 kW (136 pk). De prijzen starten bij € 29.499

Voor klanten die lokaal emissievrij willen reizen, is er de batterij-elektrische Opel Frontera Electric. Standaard biedt deze versie een actieradius tot ruim 300 kilometer (WLTP1). De long range-versie met een grotere batterijcapaciteit kan tot circa 400 kilometer (WLTP) afleggen op een volle batterijlading. Deze versie komt in een later stadium beschikbaar. De Frontera Electric is leverbaar vanaf € 30.499

De uitrustingsniveaus zijn onderscheidend en overzichtelijk. De nieuwe Frontera wordt aangeboden in de uitvoeringen Edition en GS, waarbij de instapversie al zeer rijk is uitgerust. De GS-uitvoering beschikt onder meer over een 10-inch beeldscherm en een infotainmentsysteem met naadloze smartphone-integratie en een achteruitkijkcamera. Klanten kunnen de SUV verder personaliseren met twee optiepakketten.

S8-208732-801090.jpg

S8-208732-801085.jpg

opel-frontera-studio-2024-004.jpg

opel-frontera-studio-2024-005.jpg

opel-frontera-studio-2024-006.jpg

opel-frontera-studio-2024-011.jpg

Reken op een 45 kWh (44 netto) accupakket voor de instapper en 54/51 kWh voor de long range.

Laatst bewerkt:

De video bekeken. Beenruimte achterin en stoelen zijn erg goed. Wel met opgetrokken knieën. Interieur voelt wat goedkoop aan (bv harde, holle deuren) maar dat is logisch als je een betaalbare auto op de markt wil brengen. Vind het ontwerp van interieur echt heel grof en lelijk. Als 'budgetauto' wel een goeie aanbieding lijkt me al verwacht ik niet veel van de rijeigenschappen.

De prijs moet ergens vandaan komen en staat daarom ook op het goedkopere smartplatform. Interieur is inderdaad niet hoogstaand, verre van dat zelfs. Exterieur is wel weer aardig maar waarom alle Opels dezelfde voorkant. PlasticFantastico. De prijs zal het moeten doen want die lijkt scherp.

waarom alle Opels dezelfde voorkant. PlasticFantastico.

Buiten dat ik het niet met je eens ben, en vind dat ze er niet allemaal hetzelfde uitzien (familiegezicht, maar niet 1 op 1 hetzelfde)... De Frontera heeft niet meer of minder plastic dan 'elk' ander model. Waarom zou dit plastic fantastic zijn, tov andere modellen?

Hopelijk wordt dit weer een echte Opel waarbij veel value for money wordt geboden. Ik zie iig heel veel ruimte en hopelijk maken ze de prijsstelling waar.

De deurpanelen vind ik inderdaad wel erg matig en kaal. Een sierstripje had ze al goed gedaan...

Verder best aardig model!

Prijzen zijn bekend maar nog altijd geen configurator op de Nederlandse of Duitse websites. Bij Stellantis zijn ze daar vaak wel sloom mee.

Prijzen zijn bekend maar nog altijd geen configurator op de Nederlandse of Duitse websites. Bij Stellantis zijn ze daar vaak wel sloom mee.
Volgens mij zijn alleen de vanafprijzen bekend gemaakt. Het klopt wel dat de Stellantis-websites doorgaans erg matig zijn. Ik krijg vaak meldingen van verlopen veiligheidscertificaten, momenteel op de websites van alle ex-FCA-merken (alfaromeo.nl, jeep.nl, fiat.nl, abarth.nl, lancia.nl).

Ahja dat is waar. Welke beetje gek aangezien de basisprijs van de Electric en Hybrid wel bekend zijn en er alleen een Edition en GS komt.

Helemaal niet zo'n verkeerd model, maar Opel moet echt kappen met die zwarte logo's. Of willen ze niet dat mensen kunnen zien van welk merk de auto is?

Helemaal niet zo'n verkeerd model, maar Opel moet echt kappen met die zwarte logo's. Of willen ze niet dat mensen kunnen zien van welk merk de auto is?
Vooral de voorkant is allemaal eenheidsworst tussen de Opel modellen. Vizor design noemen ze het en behoorlijk zwart. Model is inderdaad op zich niet verkeerd maar voor mij gewoon net niet. Met name door al het (glimmende) zwart.

Ik ben erg benieuwd naar deze auto (Net als de C3 Aircross), deze vind ik vooral in het groen en blauw (GS-trim) erg leuk. Benieuwd naar de hybrid prijzen.

Als je de Edition met een wit dak neemt, krijg je witte stalen velgen. Super old skool maar ik vind het er wel tof uit zien!

zeker tof!
V3DImage.ashx

Net even via de chat op de Opel site gevraagd wanneer ze de prijzen verwachten van de hybrid versie. Helaas pas tegen het einde van het jaar.

Laatst bewerkt:
31747.webp

32331.webp

31748.webp

31750.webp

31751.webp

plus
  • Nette prijs
  • Nuchter en functioneel
  • Veel ruimte uit beperkte buitenmaten
min
  • Hoog verbruik mild-hybrid
  • Dikke c-stijl zorgt voor slecht zicht schuin achter

Vauxhall%20Frontera%20Electric%202024-26.jpg

Vauxhall%20Frontera%20Electric%202024-12.jpg

Vauxhall%20Frontera%20Electric%202024-13.jpg

Vauxhall%20Frontera%20Electric%202024-21.jpg

vauxhall-frontera-review-2024-01-front-tracking.jpg

vauxhall-frontera-review-2024-02-panning.jpg

vauxhall-frontera-review-2024-14-panning.jpg

vauxhall-frontera-review-2024-03-rear-cornering.jpg

vauxhall-frontera-review-2024-08-dash.jpg

De reviews zijn stiekem beter dan die van de nieuwe Grandland.

Oei die neus vind ik er een beetje gek uitzien bij de rest van de auto. Zou liever voor de Citroën gaan.

Één van de eerste Stellantis Opels die ik echt leuk vind.

Deze zou ik best willen hebben. Met de 100 pk motor in een beetje uitvoering zou je best voor pakweg 31.000 euro klaar moeten kunnen zijn denk ik. Best veel auto voor het geld.

Dit wordt de Kadett van de jaren '20: een no nonsense budget auto, voldoende ruimte en praktisch. Precies waar veel mensen naar op zoek zijn

Heb 'm al zien rijden in de mooie oranje kleur van hierboven. Zag er best goed uit.
Toch heb ik het idee dat al die Smart Car-modellen uit Slowakije nog niet goed leverbaar zijn.

De Citroën C3 zie je al veel rijden. Komt die niet uit dezelfde fabriek?
Klopt, maar dacht ergens gelezen te hebben dat de vraag naar de C3 heel hoog is en dat zou kunnen betekenen dat daarom de C3 Aircross en Frontera minder productieplaatsen kregen? Geen idee of dat klopt hoor, maar het duurde wel erg lang voordat deze modellen beschikbaar waren en er commercials van verschenen. En er waren ook opstartproblemen bij de C3 en wellicht ook bij de Aircross en Frontera.

Klopt, maar dacht ergens gelezen te hebben dat de vraag naar de C3 heel hoog is en dat zou kunnen betekenen dat daarom de C3 Aircross en Frontera minder productieplaatsen kregen? Geen idee of dat klopt hoor, maar het duurde wel erg lang voordat deze modellen beschikbaar waren en er commercials van verschenen. En er waren ook opstartproblemen bij de C3 en wellicht ook bij de Aircross en Frontera.
Volgens google AI (jammer genoeg staat er geen bron bij) :
De nieuwe Opel Frontera wordt in het 2e kwartaal van 2025 bij Opel verkooppunten beschikbaar, met een keuze uit hybride en 100% elektrische aandrijflijnen. Het model zal in de loop van 2025 ook leverbaar zijn als zevenzitter en met een Long Range variant.

^^ Komt door de dealer(groep) denk ik ;) .. want die in Amersfoort heeft er een flitsend, oranje, Frontera sticker, schuin over de zijkant, bij opgeplakt. Zelfde kleur auto.

Ik vind 'm wel mooi strak, beter dan de Citroën variant die er bij die dealer gewoon naast staat.

Terug
Bovenaan