guReMcO
Startmotor
Aan het begin van de Corona periode heb ik de CT (bj, 2012) aangeschaft omdat mijn voorheen goede OV verbinding totaal onderuit ging. De CT bevalt opzich goed maar het begint toch te kriebelen om wat een wat nieuwere auto aan te schaffen.
Mijn kritiekpunten op de CT:
- Antiek infotainment systeem met zeer matig geluid via bluetooth
- Er dringt aardig wat rij en wind geluid het interieur binnen. Tijdens langere ritten is dit vermoeiend
- Ik pas er precies in maar de zitpositie en vooral de positie van het stuur kan beter. Het stuur zit net te ver weg. Op langere ritten breekt dit me op.
Ik rij ongeveer 25k kilometers per jaar, waarvan veruit het meeste snelweg.
Budget is ongeveer 28k
Mijn wensen:
- Het hoeft geen snelle auto te zijn maar lekker vlot is wel wenselijk.
- Het beruchte harde onderstel van de vroege CT's vind ik wel prettig. Dus een auto sportieve auto die niet bang is voor bochten is een pré.
- Goede automaat (de eCVT bevalt ook erg goed)
- Goede geluidsdemping in het interieur
- Goed werkende adaptieve cruise control (het huidige systeem van Toyota/Lexus is mij goed bevallen op de leenauto's die ik heb gehad)
- Goede stoelen en zitpositie (ben 1.94m)
- Goede smartphone integratie (Android Auto)
- Stoelverwarming (auto staat buiten geparkeerd en wordt 's winters in en in koud)
Wat heb ik zelf al gevonden:
- Toyota Corolla 2.0: Vond de gewone stoelen niet heel overtuigend en ook leek er redelijk wat geluid het interieur binnen te dringen. Geen ervaring met de sportstoelen.
- Toyota CH-R: Ook leuk maar ben bang dat deze deze dezelfde pijnpunten heeft als de Corolla. En het is een SUV
- Honda Civic: nog niet meer gereden. Er heeft een teardown in Autoweek gestaan waarbij de eerste interne roest al te vinden was. Toch een afknapper
- Ford Focus: Niet heel gecharmeerd van het uiterlijk maar schijnt wel goed te rijden. Is de Powershift tegenwoordig nog zo'n drama?
- VW Golf: Zit heel goed maar qua betrouwbaarheid vertrouw ik het totaal niet.
- BMW 1-serie: nogal diefstal gevoelig?
- Mazda 3: Trage ouderwetse automaat?
Eigenlijk zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik ben gek op auto's maar dat heeft als nadeel dat ik ook heel veel dingen tof vind. Help!
Mijn kritiekpunten op de CT:
- Antiek infotainment systeem met zeer matig geluid via bluetooth
- Er dringt aardig wat rij en wind geluid het interieur binnen. Tijdens langere ritten is dit vermoeiend
- Ik pas er precies in maar de zitpositie en vooral de positie van het stuur kan beter. Het stuur zit net te ver weg. Op langere ritten breekt dit me op.
Ik rij ongeveer 25k kilometers per jaar, waarvan veruit het meeste snelweg.
Budget is ongeveer 28k
Mijn wensen:
- Het hoeft geen snelle auto te zijn maar lekker vlot is wel wenselijk.
- Het beruchte harde onderstel van de vroege CT's vind ik wel prettig. Dus een auto sportieve auto die niet bang is voor bochten is een pré.
- Goede automaat (de eCVT bevalt ook erg goed)
- Goede geluidsdemping in het interieur
- Goed werkende adaptieve cruise control (het huidige systeem van Toyota/Lexus is mij goed bevallen op de leenauto's die ik heb gehad)
- Goede stoelen en zitpositie (ben 1.94m)
- Goede smartphone integratie (Android Auto)
- Stoelverwarming (auto staat buiten geparkeerd en wordt 's winters in en in koud)
Wat heb ik zelf al gevonden:
- Toyota Corolla 2.0: Vond de gewone stoelen niet heel overtuigend en ook leek er redelijk wat geluid het interieur binnen te dringen. Geen ervaring met de sportstoelen.
- Toyota CH-R: Ook leuk maar ben bang dat deze deze dezelfde pijnpunten heeft als de Corolla. En het is een SUV
- Honda Civic: nog niet meer gereden. Er heeft een teardown in Autoweek gestaan waarbij de eerste interne roest al te vinden was. Toch een afknapper
- Ford Focus: Niet heel gecharmeerd van het uiterlijk maar schijnt wel goed te rijden. Is de Powershift tegenwoordig nog zo'n drama?
- VW Golf: Zit heel goed maar qua betrouwbaarheid vertrouw ik het totaal niet.
- BMW 1-serie: nogal diefstal gevoelig?
- Mazda 3: Trage ouderwetse automaat?
Eigenlijk zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik ben gek op auto's maar dat heeft als nadeel dat ik ook heel veel dingen tof vind. Help!
Laatst bewerkt: