Fabian 6755824
Net ingestapt
Beste lezers,
Aangezien ik iedere zoeksessie steeds tot andere uitkomsten kom, doe ik graag een beroep op jullie expertise en kennis. I
k rijd nu een Volvo V40 T3 (150 pk, door Obbe aangepakt dus iets 'sportiever') met zo'n 148.000 km op de teller en overweeg deze in te ruilen. Een alternatieve gedachte die bij mij opkwam was de V40 te voorzien van upgrades (Heico) waar mogelijk, alleen weet ik niet hoe lang ik deze auto nog rijd en of de upgrades het geld waard zijn.
Wat zoek ik, een lastige vraag, maar uiteindelijk heb ik wel wat kerneisen weten te vinden:
Waar kom ik zelf op uit? Veelal BMW 3 en 5 serie, Volvo S80 en Mercedes E-Klasse. Zijn wel auto's die iets ouder zijn dan mijn huidige Volvo, echter verwacht ik motorisch en qua luxe niet per se in te boeten. Persoonlijk heeft BMW niet mijn voorkeur. Daarentegen, snob als ik ben, vind ik een Jaguar XE ook wel wat hebben (alleen duurzaam/onderhoud hoor en lees ik niet hele goede verhalen over).
Wat zeggen jullie ervan? Geniet van je Volvo en niet zo zeiken! Of toch iets nieuws en weer met veel plezier in je auto stappen?
Dank alvast voor de input, het wordt gewaardeerd!
Aangezien ik iedere zoeksessie steeds tot andere uitkomsten kom, doe ik graag een beroep op jullie expertise en kennis. I
k rijd nu een Volvo V40 T3 (150 pk, door Obbe aangepakt dus iets 'sportiever') met zo'n 148.000 km op de teller en overweeg deze in te ruilen. Een alternatieve gedachte die bij mij opkwam was de V40 te voorzien van upgrades (Heico) waar mogelijk, alleen weet ik niet hoe lang ik deze auto nog rijd en of de upgrades het geld waard zijn.
Wat zoek ik, een lastige vraag, maar uiteindelijk heb ik wel wat kerneisen weten te vinden:
- rond de 20.000 euro (is er iets leuks voor een paar duizendjes meer, dan is het het overwegen waard);
- een automaat:
- carrosserie een sedan (station vlak ik niet uit, maar nog geen kinderen e.d. dus wellicht dan overkill?). Twijfel over SUV vanwege de hoge zit, echter qua performance en slijtage acht ik een 'lage' auto verstandiger;
- minimaal 200 pk;
- verbruik rond de 1:15 / 1:16;
- benzine.
(ik rijd zo'n 15.000 a 20.000 km per jaar incl. vakanties)Waar kom ik zelf op uit? Veelal BMW 3 en 5 serie, Volvo S80 en Mercedes E-Klasse. Zijn wel auto's die iets ouder zijn dan mijn huidige Volvo, echter verwacht ik motorisch en qua luxe niet per se in te boeten. Persoonlijk heeft BMW niet mijn voorkeur. Daarentegen, snob als ik ben, vind ik een Jaguar XE ook wel wat hebben (alleen duurzaam/onderhoud hoor en lees ik niet hele goede verhalen over).
Wat zeggen jullie ervan? Geniet van je Volvo en niet zo zeiken! Of toch iets nieuws en weer met veel plezier in je auto stappen?
Dank alvast voor de input, het wordt gewaardeerd!