RT de Jonge
Net ingestapt
Via mijn werkgever heb ik een nieuwe leaseauto mogen uitzoeken, het is een ID.7 geworden. Ik heb de mogelijkheid om mijn huidige leaseauto (Skoda Enyaq) over te nemen als eigen auto. De Enyaq is vier jaar oud, heeft 140.000 km gereden en kan ik overnemen voor een prijs van 19k. Mijn vraag is of dit interessant genoeg is of dat er betere alternatieven zijn? Een 2e auto is helaas nog wel nodig aangezien het woon / werk verkeer van mijn partner. Mijn overwegingen:
Wel doen:
* Ik ken de auto. Hij rijdt prima en de afgelopen vier jaar hebben wij er geen issues mee gehad.
* Ik kan thuisladen, dit scheelt in de toekomstige brandstofkosten.
* De overnameprijs van 19k lijkt iets lager te liggen dan wat er nu wordt aangeboden (de cataloguswaarde was 47k).
* Een actieradius van +/- 230 kilometer in de winter is prima voor mij.
Niet doen:
* Als 2e auto gaat mijn voorkeur naar een iets kleinere auto (middenklasser).
* Electrische auto's schrijven behoorlijk af en zijn snel verouderd. En wellicht zijn er nu al betere alternatieven?
* Elektrisch is niet perse een vereiste voor mij, een hybride of benzine hoort ook tot de mogelijkheden.
Ik ben benieuwd naar wat jullie zouden doen? Mijn vereisten voor de tweede auto: 1) betrouwbaar, maximaal 7 jaar, middenklasser, als elektrisch dan minimaal 200 km actieradius in de winter, budget maximaal 19k.
En wat zouden dan eventueel alternatieven zijn (elektrisch, hybride, benzine)?
Wel doen:
* Ik ken de auto. Hij rijdt prima en de afgelopen vier jaar hebben wij er geen issues mee gehad.
* Ik kan thuisladen, dit scheelt in de toekomstige brandstofkosten.
* De overnameprijs van 19k lijkt iets lager te liggen dan wat er nu wordt aangeboden (de cataloguswaarde was 47k).
* Een actieradius van +/- 230 kilometer in de winter is prima voor mij.
Niet doen:
* Als 2e auto gaat mijn voorkeur naar een iets kleinere auto (middenklasser).
* Electrische auto's schrijven behoorlijk af en zijn snel verouderd. En wellicht zijn er nu al betere alternatieven?
* Elektrisch is niet perse een vereiste voor mij, een hybride of benzine hoort ook tot de mogelijkheden.
Ik ben benieuwd naar wat jullie zouden doen? Mijn vereisten voor de tweede auto: 1) betrouwbaar, maximaal 7 jaar, middenklasser, als elektrisch dan minimaal 200 km actieradius in de winter, budget maximaal 19k.
En wat zouden dan eventueel alternatieven zijn (elektrisch, hybride, benzine)?