Overschakelen van elektrisch naar benzine, hoor dan rammelend geluid. Is dit normaal ?

A G 6857516

Net ingestapt
Woon in België, heb vorig jaar gebruikte Kuga ST LINE Hybrid met 2.5 motor. Auto bevalt zeer goed, was eerst bang met het trekken van mijn caravan 1600 kg. , maar daar heeft hij totaal gee probleem mee. Gaan naar Spanje en Zuid Frankrijk. Nu mijn vraag, als ik de auto start start hij elektrisch en springt naar verloop van enkele minuten naar benzinemotor, alleen hoor ik dan iedere keer een rammelend geluid. Kunt jullie mij verder helpen, garage zegt dat het normaal is, dat doen ze allemaal volgens hen. Wat vinden jullie hiervan ??
Grt TondeB

Mijn Octavia PHEV, laat ook enige tijd een licht rammelend geluid horen, als de benzinemotor aanspringt.
Waarschijnlijk is dit de koppeling die de B-motor met de aandrijflijn verbindt, zodra de warmloopmodus is beëindigt.
Tijdens de warmloopmodus draait de B-motor loos mee, en rijd je nog volledig elektrisch. Als de de warmloopmodus beéindigt is, stopt (bij mijn Octavia ) het rammelend geluid en wordt de B-motor gekoppeld aan de rest van de aandrijflijn. Dit is in ieder geval mijn gedachte.

Het is zo van afstand eigenlijk niet te beoordelen. Bij het aanslaan van de benzine motor is een rammel geluid hier of daar best normaal. En het koppelen van de motor aan de rest van de aandrijflijn kan ook rammels geven. Het komt allemaal erg nauw om dit soepel te laten overgaan (hoe soepeler hoe minder geluid ook) en niet elke merk&type doet exact hetzelfde.

Terug
Bovenaan