Overzicht onderhoudsbeurt

zoefff

Wegverkenner
Hoi,

Ik heb mijn huidige vervoermiddel een z.g. interval beurt laten geven.
Ik ben gewent om daarbij een overzicht te ontvangen waarbij ik kan lezen wat er allemaal uitgevoerd is en de staat van bepaalde onderdelen, echter niets ontvangen.

Ik heb hierover ook al contact gezocht per mail hoe dit zit maar nog geen reactie mogen ontvangen, hebben anderen dit ook of is dit iets nieuws, het onderhoudsboekje is wel ingevuld.

Ik ben benieuwd!

Wij krijgen voor al onze auto's bij verschillende dealers nog altijd een een keurig papieren uitdraai van de factuur met daarop alle verrichte werkzaamheden. Zelfs voor de leaseauto's terwijl de kosten daarvan voor de leasemaatschappij zijn en die hele facturen voor ons irrelevant zijn. Maar als je er een mail voor hebt gestuurd verwacht ik dat je de factuur alsnog gewoon van ze terug krijgt.

Ik denk niet dat vragensteller een factuur bedoelt, maar een checklijstje waarop aangegeven is wat er allemaal gecontroleerd wordt met eventueel een vinkje er achter dat het goed is of gecorrigeerd is. Meestal staat op dit lijstje ook de profieldiepte van de banden. Ik heb dit tot nu toe bij al mijn auto's altijd gekregen.

Dat klopt inderdaad.
De prijs voor het uitvoeren van deze beurt heb ik vooraf gevraagd, dit kan vreemd genoeg per garage/dealer ook wel verschillen!

Ik heb voor alle beurten altijd óf een factuur óf een checklist (of zelfs beide voor eigen auto's) gekregen. Bij (zakelijke) leaseauto's minstens een checklist. En als ik vroeg naar bijzonderheden kreeg ik dat ook altijd wel te horen.

Bij de dealer krijg ik altijd een uitgebreide checklist, uitgebreide factuur, en kan zelf ook veel in de Renault app zien.

Terug
Bovenaan