Parkeren: Autonome Beveiligingscamera’s

Uzzi

Net ingestapt
Onze buurvrouw maakt er een gewoonte van om tegen onze auto aan te rijden bij in- en uitparkeren. Dit ontkent ze. Deels denk ik dat ze het echt niet in de gaten heeft (beide zware auto's). Goed nu zijn we dus opzoek naar een compacte beveiligingscamera voor buiten:
  • Geen afhankelijkheid van wifi.
  • Langdurige batterijduur (minimaal 24 uur).
  • Compact formaat.
  • Op beweging
Heeft hier iemand ervaring met een beveiligingscamera voor een vergelijkbare situatie? Uiteraard zal ik haar laten weten dat we een camera hebben geplaats (voorkomt hopen wij verder welles/nietes). De auto staat niet op een publieke parkeerplaats maar een ondergrondse parking voor meerdere huizen.

Alle suggesties zijn welkom!"

Dat zou mij ook helpen. Ik heb de buren 3 jaar geleden al voorgesteld van parkeerplaats te wisselen. Ik rij weinig, zij pakt voor elke 200m. de auto.... Met 2 kinderen op de achterbank. Rechts staat een pilaar, parkeert ze zo 30 cm vanaf.... Dus ik ben benieuwd of hier een gouden tip op binnen komt.

Ik verbaas me regelmatig hoeveel mensen niet merken in de auto (maar ook vaak genoeg met andere zaken). Ik geloof best dat ze het echt niet merkt, maar hoe dan? Je ziet het ook wel bij bijvoorbeeld zebrapaden. Dan staren bestuurders recht voor zich uit en hebben echt geen idee dat er een zebra is en dat mensen oversteken. Of mensen die zelfs met camera's rondom nog tegen paaltjes aan kunnen rijden. Hoe moeilijk kan het zijn om dat niet te doen?

Ik heb een offline camerasysteem gehad die op beweging aan ging en die beelden een tijdje bewaarde. Heb 'm vervangen door iets wat online is, want elke keer fysiek naar de schuur lopen om daar de beelden te bekijken kwam er vaak toch niet van.
Maar dit was dus wel een systeem met bedrade stroomvoorziening.

Ik moet toch iets offline hebben, want het is in de parkeergarage met niet of nauwelijks verbinding. Gewoon iets op 12V, geplakt op de buitenspiegel, kaartje voor de opslag. Zat ik aan te denken.

Neem gewoon een dashcam met parkeermodus.
Zo'n ding werkt hier al vele jaren prima (neemt beelden op voor en achter), dat ding heeft zichzelf al ruimschoots terug verdiend.

Volgens mij is dit prima voor wat je zoekt. Ik heb geen eigen ervaring met dit product, maar het lijkt helemaal aan de eisen te voldoen.

icm

Laatst bewerkt:
Een dashcam in parkeermodus kan je niet zomaar dagen laten draaien. Dat wordt te zwaar voor je accu. Een simpele methode is twee powerpacks erbij kopen die je thuis afwisselend oplaadt. Onderweg opladen lukt alleen als je uren per dag rijdt.

Een wildcam is ook nog een optie: https://www.coolblue.nl/wildlife-cameras geen idee hoelang de aktief blijven op hun eigen accu.

Dankzij de UP03 Hardwire Kit kan de 70mai M500 of Omni dashcam ook time-lapse beelden maken. Hiermee comprimeert de camera 30 minuten beelden naar één minuut om efficiënt om te gaan met het opslaggeheugen. De UP03 verbruikt erg weinig energie en meet daarnaast de spanning van de auto-accu. Als deze spanning lager dan 11,4 Volt wordt, dan schakelt de UP03 de dashcam uit zodat je niet met een lege accu komt te staan.

Hij zal in ieder geval niet de accu volledig leeg trekken het enige is dat als de auto te lang stil staat er geen opnames meer gemaakt zullen worden.

Tesla heeft dan standaard als je de sentry mode aan zet. Het vreet alleen energie....
Ware het niet dat de sentry mode niet alles registreert. Het is met name de Tesla S die geslachtoffert wordt...ondanks sentry mode... Ik ga me verdiepen in de DashCams en wellicht idd een WildCam.

Had gehoopt op ervaring met iets wat aan de buitenzijde geplaatst zou kunnen worden. Onder de rechter buiten spiegel zou ideal zijn.

Terug
Bovenaan