Peugeot 2008 Blue Lease Allure 1.5 bluehdi 100

Jeffitaly

Net ingestapt
Goedenavond,

Sinds twee maanden rij ik alweer met mijn nieuwe 2008 die ik mocht leasen van de zaak.
Het moest een Diesel zijn ( + - 65000 km per jaar ) met een maximaal budget van 30k.
Hierbij twee opties aangevinkt om dit bedrag een beetje vol te maken genaamd 18 inch velgen en stoelverwarming.

De 2008 is een heerlijk rijdende auto maar een echt SUV gevoel heb je niet door de lagere zit in de auto.
Tevens heb je best een bunker gevoel achter het stuur door de laag hangende binnenspiegel en de cockpit + navigatie boven het stuur.
Het bunker gevoel net zoals het kleine stuur went snel en heeft ook wel weer wat.

Toch zijn er al een aantal punten waar ik graag de mening van andere hoor die ook een nieuwe 208 / 2008 bezitten.
De 3D Cockpit heb ik ervaren als erg gevoelig die niet tegen een vochtige doek kan.
Na twee weken de auto in bezit te hebben is er een nieuwe cockpit gemonteerd in de 2008.
Bij het schoonmaken met een zeer licht vochtige mecrovezel doek van het navigatie scherm en de cockpit begon het laatste rare vlekken te vertonen.
De bovenste laag een soort folie kon dit waarschijnlijk niet aan ( zie foto's ).

De lak van de auto schijnt in mijn ogen boterzacht te zijn.
Wasstraat of wasbox is sowieso krassen en met de hand moet je ook voorzichtig zijn.
Gelukkig heb ik thuis een mooie DAP polijstmachine staan dus aankomende Lente zal ik alles weer even opfrissen.

Next problem: Bellen via de Bluetooth
Tijdens mijn werk bel ik veel met klanten onderweg in de auto.
Wie ik ook aan de lijn krijg ze horen meer het achtergrond geluid dan mijn stem.
Hier ben ik nog steeds mee bezig met de plaatselijke Peugeot dealer en zijn er nog niet uit.
Alles is al een keer gereset en weer geupdate maar zonder resultaat.
Meerdere die dit hebben?

Verdere updates zullen volgen.

sybsfzzco8qpy.21.54 (2).jpeg

wcarpdf9m5j.21.54 (1).jpeg

wq6z3xrh7hwti.21.54.jpeg

0lf4vfqnw.21.53.jpeg

Weinig rij-ervaringen voor een rijtest.

Vlekken zien er aardig serieus uit, zou ik mij flink aan storen. Met welke vloeistof is de doek vochtig gemaakt?

Ik blijf dit echt een bijzonder geslaagd model vinden, spot-on mix van stoer en aaibaar, en natuurlijk verkrijgbaar in die prachtige oranje knalkleur. Helaas blijft het wel een Peugeot, met alle ondoordachtheid en vorm-boven-functie vandien.

Die beschadigingen (dit lijken mij geen vlekken meer...) bij de cockpit gaan hersteld worden onder garantie mag ik hopen?

en 65k met een handbak? Was een automaat niet veel comfortabeler geweest?

Leuk al die vragen :)

De cockpit is weer hersteld onder garantie en heb deze toen der tijd afgenomen met een microvezel doek.
De punt van de doek was licht vochig gemaakt met kraanwater en met het overige van de doek licht droog gewreven.
Ik heb vroeger wel is alles met een cockpit spray afgenomen , dan vond ik het op deze manier wel een stuk vriendelijker gaan.
Een gevoelig iets blijkbaar oftewel goed rekening mee houden in het vervolg.

Qua beroep ben ik vertegenwoordiger en rij dagelijks ongeveer 15 supermarkten af in Overijssel en Gelderland.
Een automaat was ook welkom geweest maar deze uitvoering kwam boven de 30K uit.
En sinds het hele Corona gebeuren waarbij files zeldzaam kunnen zijn mis ik een automaat nog niet.

De poes kijkt lichtelijk geïntimideerd naar de Leeuw, zo stel ik vast :eek:

Zeer fraai model, met zoals iemand schrijft een goede mix aan 'stoer & aaibaar'
Zijn toeoeging 'helaas een Peugeot' deel ik niet: Berijders (m/v) van een Peugeot klagen bij mijn weten zelden tot nooit over de dash layout.

Terug
Bovenaan