Peugeot 208 of Opel Corsa?

frank 7590349

Startmotor
Ik ben op zoek naar een Opel Corsa of een Peugeot 208. Bouwjaar 2020/21, prijs tussen 11.000 en 13.000.
Maar welke kiezen? Ik heb natuurlijk reviews gelezen en YouTube filmpjes gekeken, maar ik ben vooral benieuwd naar gebruikers die in beide gereden hebben en naar de overweegreden die geleid hebben tot de ene of de andere.

Mijn overwegingen: wat betreft uiterlijk heb ik geen voorkeur. Het dashboard van de 208 vind ik erg mooi, maar ik kan ook prima leven met dat van de Corsa. Op dit moment tijd ik een Corsa uit 2015. Die bevalt goed, dus daarom neig ik naar de nieuwe Corsa.

Dus: ik ben benieuwd naar uw overwegingen. Houd ze lekker subjectief alstublieft!

Laatst bewerkt:
In de basis is het eigenlijk exact dezelfde auto.

Dus wat je beter kan doen is zelf met een van beide gaan rijden (zoek gewoon een garage/handelaar die beide modellen heeft staan) en dan je keuze maken.
Dan zie je ook snel genoeg wat je qua interieur het meest aan staat.

Verwacht niet dezelfde bouwkwaliteit als die van je corsa uit 2015.
Opel was destijds nog van GM en is nu van PSA/Stellantis.
Afhankelijk van je wensen/eisen kan het tegen of juist mee vallen.

Let vooral op bij de 1.2 Puretech motoren waar diverse problemen mee zijn zoals een desintegrerende distributieriem. Dus als je die motor wilt, zorg dan voor dat je er een zoekt waarvan de onderhoudshistorie bekend en goed is uitgevoerd.

Zoals aangegeven zijn ze technisch identiek, kijk gewoon naar de beste deal.

Kies er een die sluitende onderhoudshistorie heeft. Ververs de olie op tijd, en met de juiste olie.

Ze zijn even betrouwbaar.

Allebei erg mooie auto’s inderdaad. De Corsa wellicht wat behoudender dan de 208.

Onderhuids zijn het exact dezelfde auto’s. Opel hoort sinds 2017 bij het Peugeot concern (Stellantis). Deze Corsa heeft dus eigenlijk weinig verwantschap met jouw General Motors Corsa uit 2015.

Persoonlijk ben ik nogal huiverig voor de 1.2 Puretech motor van Peugeot die de Corsa en 208 delen. Daar zijn een hoop (potentiële) problemen van bekend.

Ik rijd zelf ook een Opel (uit 2014) en ik zelf loop voorlopig nog even met een boog om de Stellantis Opels heen. Misschien dat over een paar jaar blijkt dat de meest recente jaargangen van de Puretech motoren sterk verbeterd zijn, maar ik zou de gok nog niet aandurven.

Ondanks een sluitende onderhoudshistorie zou ik elke 1.2 Puretech laten staan. Dat maakt de spoeling voor een benzine Stellantis auto wel dun.

Terug
Bovenaan