Hallo allemaal, de peugeot is nu toch weg gegaan. Wel een klein traantje gelaten toen ik nieuwe auto ging ophalen
Na een aantal problemen waaronder een defecte injector waarbij ik gelijk alle 4 de injectoren heb laten vervangen en 2 kapotte bobines en een accu die het na 10 jaar heeft begeven.
Puur rationeel gezien heb ik de auto 1.5 jaar te laat verkocht, want in deze laatste anderhalf jaar heb ik bijna 2500 euro aan reparaties gehad.
Dan de nieuwe auto:
De nieuwe auto moest een maat groter zijn, dus C segment, geen 3 cilinder en geen plug-in zijn.
Dit laatste omdat het extra gewicht en daarmee de extra kosten van de wegenbelasting niet opwegen tegen de km die ik elektrisch kan rijden.
Dan vallen veel auto's af,
en na lang zoeken bleven de corolla 2.0 hybrid en de BMW 120i van de F40 serie over.
In beide gereden en beide hebben ze hun voordelen.
De corolla is natuurlijk de betrouwbare keuze en ook zuinig qua verbruik, en eigenlijk stuurt zo'n corolla best goed.
En in een GR sport uitvoering met 18 inch wielen ook een mooie auto om te zien, helaas hebben veel corolla's een zwart dak (lees: anders dan de rest van de carrosserie) en dat vind ik persoonlijk niet mooi.
De BMW spreekt mij als model meer aan, en van binnen zie je ook waar het prijsverschil in zit.
Alle materialen in het interieur zijn mooier, en ondanks dat het volgens puristen geen echte BMW meer is door de voorwiel aandrijving rijd die auto wel heel fijn met aardig wat gevoel in het stuur.
Ook de I-drive systeem met draaiknop, spraakherkenning en touchscreen is een genot om te bedienen.
Uiteindelijk is het een BMW 120i uit juli 2022 geworden met 37000 km op de klok.
Met 19 inch velgen, m sport pakket, en volledig lederen interieur.
De kleur is een sonderlakierung, dus geen standaard kleur voor de 1 serie, maar ik vind hem verdacht veel lijken op San Marino blue die oa op de M4 cs van de F82 generatie zat.
Qua vermogen ga ik er dus 30 pk op achteruit maar met 178 pk icm met de automaat is de auto meer dan vlot genoeg.
Ik ben nu nog op vakantie maar ik zal snel wat meer foto's plaatsen van mijn nieuwe aanwinst.