Polaris: Polestar 2 SRSM: 365 dagen

Waar het niet lukte om met behulp van de wasbox en wasstraat die lelijke vlek (zie vorige pagina) weg te krijgen, is het uiteindelijk wel gelukt met… regenwater.

Begin mei, een week na mijn (tevergeefse) pogingen om het zelf weg te krijgen, heeft het een paar keer goed geregend, waardoor de vlek helemaal is verdwenen. Gelukkig niks hoeven regelen met de leasemaatschappij, dus ik was erg blij.

IMG-7066.jpg

Vandaag gebruik gemaakt van een zeldzaam rustig weekend om de auto weer even af te spoelen, waardoor die de komende paar dagen er weer redelijk netjes uitziet.

IMG-7061.jpg

IMG-7069.jpg

Als je dit soort plekken in je lak hebt, kun je deze altijd eens met een haarföhn voorzichtig verwarmen. Ik heb het recent ook gedaan met de auto van mijn vrouw. Die had ook een 'ingebeten' vogeldropping vlek. Met gewoon poetsen ging die er niet uit en de tip van de föhn geprobeerd i.c.m. een vochtige MF doek. In een vloek en een zucht was de plek verdwenen en ook niet meer terug gekomen.

Ik vermoed dat de warmte van eind mei/begin juni de lak heeft doen 'zweten'. Met de regen die vervolgens is gekomen, is alles mooi weggespoeld.

365 dagen verder
En toen was het opeens alweer zover, precies een jaar geleden heb ik de Polestar mogen ophalen. De tijd is voorbijgevlogen, evenals het aantal kilometers dat ik dit jaar heb gereden. De digitale teller staat momenteel op net iets meer dan 46.000 kilometer, wat neerkomt op gemiddeld 126km per dag. Natuurlijk hebben de twee tripjes naar Portugal (2x 5.000km) hier een flinke invloed op gehad, want ik had verwacht zo'n 30.000km te maken dit jaar.

Bijzonderheden
Zijn er dan nog bijzonderheden met de auto geweest? Het antwoord is saai, maar nee, er zijn geen bijzonderheden geweest. Bij 30.000km heeft de auto een 'beurt' gehad, waarbij enkel het interieurfilter en de ruitenwisserbladen zijn vervangen. Ook de problemen die je veelvuldig online leest heb ik amper meegemaakt. Geen storingen in de aandrijflijn, geen problemen met de aandrijfas (zou verholpen moeten zijn bij de facelift), amper storingen in de infotainment.

Toegegeven, één keer deed het geluid van de gehele auto het niet, maar de infotainment soft-resetten heeft dat direct verholpen. Ook 1 á 2 keer gehad dat de camera niet beschikbaar was, maar vergeleken met de complete terugroepacties die in Amerika worden opgetuigd voor dit probleem heb ik nergens last van. Wel kán de infotainment, en dan voornamelijk Google Maps, na opstarten een tikkeltje traag zijn, maar dit is vooral als ik haast heb ;).

En nu?
Mijn leasecontract geldt voor 4 jaar of 120.000km, dus ik mag nog zeker 2, wellicht 3, jaar lekker kilometertjes maken in deze heerlijke auto. Iedere keer zit ik nog met een glimlach achter het stuur en kan ik het niet laten om na het parkeren nog even om te kijken, dus ik weet zeker dat ik de juiste keuze heb gemaakt.

Hieronder nog wat sfeerplaatjes!

IMG-4015.jpg

Ophalen bij het Polestar Handover Center

IMG-4025.jpg

Schone auto op de eerste dag

IMG-4274.jpg

Een (krappe) parkeergarage in Porto

IMG-4404.jpg

Een 'moetje' als je hier langs rijdt

IMG-6472.jpg

Ook in de winter is ie goed gebruikt

Laatst bewerkt:
Gaaf, waar ligt Handover?
Met het risico dat ik mezelf nu een beetje voor schut zet omdat ik het sarcasme niet herken:

Het Handover Center is de plek waar Polestars 'overgedragen' worden aan hun nieuwe eigenaars. Dit ligt in Beesd, Gelderland. Er is geen plek genaamd Handover :LOL:

Terug
Bovenaan