Polestar 3

MCW 41

Petrolhead
polestar-3-teaser-image.jpg

De Polestar 3 wordt namelijk een grotere SUV dan de later te verschijnen Polestar 4. De Polestar 3 krijgt in ieder geval twee elektromotoren en een accu die groot genoeg is voor een elektrische actieradius van tot 600 kilometer. De eerste exemplaren van de Polestar 3 - die in zowel de Verenigde Staten als China geproduceerd gaat worden - verschijnen begin volgend jaar.

De komst van de Polestar 3, 4 en 5 moeten de verkopen van het merk uiteraard flink stuwen. Vorig jaar verkocht Polestar wereldwijd 29.000 auto's en het merk heeft zich als doel gesteld om zijn verkopen tegen eind 2025 met 290.000 stuks vertienvoudigd te hebben.

Ik vind het wel een fraaie bak hoor.

Laatst bewerkt:
Dacht dat Polestar veel meer verkopen zou hebben gerealiseerd dan 29k exemplaren. Deze Polestar 3 ziet er zeer fraai uit, mooi model, en ook wel herkenbaar Polestar maar plak er Volvo op ipv Polestar.

2023-polestar-3.jpg

2023-polestar-3.jpg

2023-polestar-3.jpg

2023-polestar-3.jpg

2023-polestar-3.jpg

2023-polestar-3.jpg

2023-polestar-3.jpg

2023-polestar-3.jpg

2023-polestar-3.jpg

2023-polestar-3.jpg

2023-polestar-3.jpg

2023-polestar-3.jpg

Alle foto's en info: https://www.motor1.com/news/615763/polestar-3-electric-suv-range-performance/

2585kg leeggewicht, te idioot voor woorden, veel te zwaar en te groot accupakket, veel teveel pk. Net model verder, vreselijk saai interieur. Zal goed in de lease doen, ongetwijfeld.

sjvkwEq.png

ACyWQht.png

8XuPGgp.png

Configureren kan hier: https://www.polestar.com/nl/polestar-3/configurator/eyJEIjoiV2ViIiwiRSI6eyJlIjpudWxsfSwiRiI6eyJjIjoiQjJDIiwiZiI6IkNhc2giLCJkIjpudWxsLCJtIjpudWxsLCJ0IjpudWxsLCJzdCI6Ik5vbmUiLCJyIjpudWxsLCJiIjpudWxsfSwiRkYiOm51bGwsIlAiOmZhbHNlLCJPIjpudWxsLCJTIjoiMzU5RUFQSTBFMTE5NzI5MDBSTjAwMDBfWFBJTE9UWFBMVVNTX19FVjAySjcwMkpCMDJLNTAzTjcwNFIxMDJTVzAxIiwiVSI6bnVsbH0#engine

Dit ding ziet er toch gewoon ongeveer hetzelfde uit als al die andere elektrische crossovers? Had toch wat meer verwacht van Polestar.

Mooiste Suv EV op de markt, zonde dat Geely dit model niet als Volvo op de markt brengt, zeer fraai model in ieder geval, 30k te duur echter m.i.

Van buiten en binnen bekeken door Autogefuhl:

https://www.youtube.com/watch?v=MQ-hjKQk5KY

Ik vind het wel een mooi ding. Erg modern en interieur ziet er goed en hoogwaardig uit. Al hoeft zo'n groot scherm van mij niet. Ook hier opent het dashboardkastje met een knop in het scherm. Slaat nergens op. Interieur is ruim, al zit je achterin wel wat diep. Zal goedkoper worden dan zijn broer, de EX90.

Fraai model, wordt zeker ducces, eigentijds Polestar ontwerp ziet er veel mooier uit dan de Volvo EX 90 m.i. .

Net als je denkt dat een C-stijl niet meer groter kan worden....o_O Maar op zich een heel aardig uitziende Volvo Polestar.

Mijn broer heeft een Launch Edition besteld als firmawagen.
Levering uitgesteld van april naar juli. De wagen staat in Zeebrugge, maar kan niet afgeleverd worden wegens softwareupdate die niet af is. De enige Polestars 3 in het verkeer zijn die van de garage die als testauto dienen, en die mag enkel samen met iemand van Polestar getest worden. Zodat ze kunnen resetten indien er iets gebeurd..

Software update zou tegen einde juli in orde zijn volgens de garage, andere bronnen op het internet spreken over einde augustus.

Toch aardig wat kleine ergonomische irritaties. Interieur vind ik in deze configuratie dan weer erg saai. Ben benieuwd of deze auto een beetje gaat verkopen.

90 a 100d+ euro op de Belgische markt.
Enkel als firmawagens voor hoger management en zelfstandigen in België. Ga er vanuit dat ie niet heel veel potten gaat breken.

mooie wagen, maar met die prijs gaan ze hun verkoopcijfers niet halen. Ik denk dat 290k alleen haalbaar is als ze een kleiner model erbij zetten.

Mijn broer heeft zijn Polestar 3 Launch Edition vandaag gekregen. Sinds begin juli stond de wagen in de haven van Zeebrugge maar kon niet geleverd worden vanwege software die niet af was.
Na 2x uitgesteld te worden met 2 verschillende updates is hij vandaag blijkbaar OK om afgeleverd te worden.
Hoewel er enkele dingen toch nog niet werken tot en met de volgende software update; zoals:
- Keyless entry (je moet met de kaart langs de deurklink van de auto swipen om hem te openen)
- Apple Carplay (of Android Auto)
- Phone as a Key

Laatst bewerkt:
Schitterende auto en idd een van de, zo niet de mooiste elektrische SUV op de markt.
Gezien het prijskaartje niet voor iedereen weggelegd, want anders had deze met gemak de toppositie in de SUV-markt behaald.

Terug
Bovenaan