Politie Bathmen zoekt veroorzaker ernstig ongeval

Donkeyman

Net ingestapt
Vandaag heeft er een ernstig ongeluk plaatsgevonden bij Bathmen en de schofterige veroorzaker heeft het hazenpad gekozen. Het lijkt me hard nodig dat deze delinquent z.s.m. wordt opgepakt. https://www.112-ov.nl/112-deventer/politie-geeft-dashcambeelden-vrij-van-ernstig-ongeval-a1-bij-bathmen-en-zoekt-veroorzaker/ Ik kan dit type auto zelf niet identificeren.

Die scoop rechts op de motorkap is een heel erg goed aanknopingspunt! ( als het echt is en geen achteraf erop geplakte neppert )
Heb al even gekeken maar nog niks gevonden wat er op lijkt.

Range Rover zo te zien.

Range Rover Sport SVR?
side-view-(left)-90.jpg

De Velar heeft andere koplampen en een andere lijn op de motorkap.

Brr... we reden er vanmorgen rond kwart voor 9 langs, het zag er gruwelijk uit..overal wrakstukken en een zwaar gehavende bus, ook nog eens helemaal open geknipt. ik hoop dat de inzittenden vollwdig herstellen

Ik dacht eerst aan een 206, die hadden ook zon luchthappertje, maar ik bedacht me dat die nooit een zware Vito op deze manier (zie filmpje) van de weg kan drukken. Ook de neus van de wegpiraat is vrij lang

Een Range Rover lijkt me plausibel. Wat bezielt iemand om dit een ander aan te doen, op een rustige 3-baans snelweg op zaterdagochtend...

lijkt mij een Range Rover sport vanaf modeljaar 2013 die heeft exact zo'n luchthapper en lijn van de koplamp klopt ook.

Ik keek even bij de Evogue maar die heeft van die hele bolle randen over de voorschermen, lijkt deze niet te hebben.
Maar Range Rover zou heel goed kunnen verder, denk dat je wat merk betreft in de goede hoek zit dan.

Edit : Filmpje nog even gekeken en denk idd dat Barry goed zit, je ziet ook duidelijk een soortgelijk rooster in voorscherm zitten.
Denk dat we een winnaar hebben!

Blijkbaar heeft elke Range Rover Sport zulke roosters bovenop:
m1nyc1bbemsa_800.jpg

Bizarre actie inderdaad, iemand anders met 100km/u op z'n dak mikken.

OK, een Velar is het niet. Een Evoque ook niet.
De Sport is het vermoedelijk. En zoals The Lion aangeeft is het dan het model vanaf 2013-2017. Het nieuwere model heeft een net iets andere koplamp.

Even doorpakken. De truck rechts? Hopelijk heeft deze chauffeur zich al gemeld, maar er lijkt een logo deels zichtbaar op het zeil.

^^^ Politie zal toch wel meer materiaal van die dashcam hebben? Zal die Mercedes Antoz wel volledig opstaan, lijkt mij. Als die trekker/trailer er ongeschonden vanaf is gekomen..want die chauffeur zal toch ook hard hebben moeten remmen, lijkt mij.

Total Loss zei:
Edit : Filmpje nog even gekeken en denk idd dat Barry goed zit, je ziet ook duidelijk een soortgelijk rooster in voorscherm zitten.

Nu de vraag, wie heeft deze bevindingen door aan de politie?

Twix zei:
Total Loss zei:

Goed punt. Ik heb even een tipformulier ingevuld op de website.

Barri zei:
Twix zei:
Total Loss zei:

Goed punt. Ik heb even een tipformulier ingevuld op de website.

(y)

Anders was dit draadje voor niets geweest.

Even bellen met 0900-8844 is te veel moeite?

Formulier lijk mij meer werk, staat bij het artikel ook de vraag of men wil bellen voor tips.
Maar uiteraard goede actie, hopelijk lezen ze dat formulier tijdig.

De auto is gevonden. Inderdaad een Range Rover Sport. Slachtoffers zijn er helaas ernstig aan toe.

destentor.nl zei:
694

Na het ernstige ongeluk op de A1 zocht de politie naar een lichtkleurige Range Rover Sport. © News United / Rens Hulman / Politie

Politie vindt gefilmde Range Rover na ernstig ongeluk op A1: onderzoek naar betrokkenheid

De Range Rover waar de politie naar op zoek was, is gevonden. Het voertuig was vorige maand vermoedelijk betrokken bij een zwaar ongeval op de A1 bij Bathmen. Bij het ongeluk raakten twee mensen zwaargewond, zij liggen nog altijd in het ziekenhuis. Het busje waarin zij reden raakte van de weg en sloeg over de kop. Bij de crash raakte de berm bezaaid met vakantiespullen.

Marijn Joop 12-05-22, 18:00 Laatste update: 18:33

Op zaterdag 23 april crashte het busje met een man (66) en een vrouw (54) uit het Zeeuwse Axel. Dankzij dashcambeelden kwam de bewuste Range Rover in beeld. Op de video had het er alle schijn van dat de auto het busje een tik richting de berm gaf.

‘De Range Rover die mogelijk betrokken is, is inmiddels gevonden dankzij jullie hulp! Dank daarvoor!’, zegt de politiewoordvoerder, die erg te spreken is over de hoeveelheid reacties op de oproep. Met behulp van de tips en nieuwe dashcambeelden die de politie kreeg, kon het voertuig worden opgespoord.

Talloze tips
De beelden werden nog op de dag van het ongeluk door de politie verspreid. Dit in de hoop de auto op het spoor te komen die op de dashcamvideo het busje lijkt aan te tikken. De beelden werden online veel gedeeld en bij de politie kwamen talloze reacties binnen. Uit de tips, nieuwe dashcambeelden en het oordeel van experts, werd duidelijk dat het zou gaan om een witte of zilverkleurige Range Rover Sport.

Bekijk hier de beelden van vlak na het ongeluk. De tekst gaat hieronder verder.

Over de omstandigheden waarin de bewuste auto werd aangetroffen kan de politie in het kader van het onderzoek nog niets zeggen. Ook over de betrokkenheid van de auto en de bestuurder worden nog geen mededelingen gedaan. ,,De politie heeft meerdere aanknopingspunten en die worden op dit moment onderzocht.’’

Slachtoffers nog in het ziekenhuis
De 66-jarige man en de 54-jarige vrouw uit het Zeeuwse Axel die in het busje reden, raakten ernstig gewond. Zij liggen nog altijd in het ziekenhuis, laat de politie weten. Het herstel van de slachtoffers zal veel tijd in beslag nemen.

Vooral de vrouw brak vele botten in haar ribben, schouder, nekwervel, voet en enkel. Ook kreeg de vrouw een klaplong door het ongeluk en zelfs een kneuzing in het hart. De man kwam er met iets minder verwondingen vanaf, al was ook hij er met gebroken nekwervels en een gebroken schouder ernstig aan toe.

bron

Mooi dat (de auto van) de veroorzaker gevonden is. Sneu dat de slachtoffers nog een lange weg te gaan hebben.

Terug
Bovenaan