Toon 6020112

Startmotor
Goedenavond leden,

Wellicht dat iemand mij hier kan helpen en zijn expertise er op los kan laten? ik heb op het moment een aantal problemen met mijn Polo 6R uit 2015 1.2 TSI handgeschakeld met 70000KM gelopen.
  1. De auto trekt iets naar rechts op de snelweg.
  2. De auto rijdt onrustig, alsof hij erg hobbelig is, vooral bij hogere snelheden
  3. Er zijn trillingen op de snelweg, maar het stuur trilt niet.
  4. Ik hoor een piepend geluid, dat verdwijnt wanneer ik mijn voet op de rem zet.
  5. Bij het remmen hobbelt de auto.
  6. Stationair draait de motor soms minimaal trillerig, maar het is heel subtiel.
Vooral dat hobbelige voel op de weg is ontzettend irritant, als je in de file staat en je rijdt een beetje voorruit dan merk je net het gevoel alsof je band niet rond gaat en in een slag draait en dat je constant over hobbeltjes heen rijdt, ik ben echt heel erg benieuwd hoe ik dit kan oplossen welke onderdeel hier de boosdoener is, de draagarm is inmiddels vervangen de veerpoot is volledig vervangen inclusief wielnaaf (compleet)

Ik heb de auto laten uitlijnen camber was negatief volgens de uitlijnen ik heb het uitlijnrapport toegevoegd, weet iemand hoe je de camber recht krijgt? de uitlijner gaf aan dat hij dat niet wist.

Ik zou jullie hulp zeer waarderen!

KZAJfPx.png

Remmen zelf al vervangen?
Banden al laten nakijken op hoogteslag en onbalans?

Is dat uitlijnrapport van voor of na de veerpootvervanging en draagarm vervanging?

Als je 1 kant vervangt heb je altijd afwijking, oude onderdelen zijn anders ingesleten en aftermarket onderdelen wijken vaak iets af van het origineel. Daarom vervang je onderstel-delen altijd in paren, tenzij ze kapot zijn voor een aanrijding bijvoorbeeld.

Remmen zelf al vervangen?
Banden al laten nakijken op hoogteslag en onbalans?

Is dat uitlijnrapport van voor of na de veerpootvervanging en draagarm vervanging?

Als je 1 kant vervangt heb je altijd afwijking, oude onderdelen zijn anders ingesleten en aftermarket onderdelen wijken vaak iets af van het origineel. Daarom vervang je onderstel-delen altijd in paren, tenzij ze kapot zijn voor een aanrijding bijvoorbeeld.
Bedankt voor je reactie!

Remmen zijn nog niet vervangen, ik ben van plan om de remschijven in combinatie met remblokken te vervangen. Banden wil ik laten nakijken op hoogteslag of dat die krom is.

Uitlijnrapport is na het vervangen van de rechter veerpoot en draagarm(aftermarket) draagarm van het merk Monroe.

Het hobbelen merk ik eigenlijk al direct als ik met de auto rij sowieso vanaf 10 kilometer al.

Ik verwacht dat dat hobbelen eerder door een hoogteslag in de band komt of slecht gebalanceerde banden. Dat is eigenlijk ook het eerste waar je naar kijkt voor je een hele zwik onderdelen gaat vervangen als er zulke klachten zijn.

Monroe maakt op zich goed spul, maar dan heb je rechts dus nieuw materiaal er op en links oud. Dat kan het verschil verklaren tussen de 2. Ook merk zal niet hetzelfde zijn verwacht ik.

• Leuk
Waarderingen: Vorq
Als je op een rustige weg of parkeerplaats even 'in de bocht gaat hangen' dan merk je misschien beter welke kant het is. Even op de krik en met een stuk karton of latje voelen of de band op sommige punten hoger is kan ook nog. Misschien voel of zie je het met het met de hand ronddraaien.

Terug
Bovenaan