Pomp slaat niet af bij LPG tanken.

Ik rij in een Dacia Duster uit 2018 met een bi-fuel motor.
Als ik lpg tank gaat daar ongeveer 32 liter in op een tank van 40 ltr.
Nu komt het zo nu en dan voor dat hij na 35 ltr nog niet afslaat.
Ook bij pompen waar ik normaal geen last heb. Mijn aansluitstuk is een 1/2 jaar geleden vervangen
Hoe kan dit/komt dit?

De niveaumeter meet bij sommige installaties dmv een plexiglazen buisje met een ledje. Dat plexiglazen buisje wil wel eens barsten (ouderdom) en dan gaan de metingen of de tank 80% vol is niet goed meer. Niveaumeter vervangen.

Of gewoon niets doen, vroeger (jaren '80) had je geen 80% max en dat was toen geen enkel probleem.
Zolang je maar niet een tank vol gooit (=40 liter hier) en 'm dan 3 weken in de brandende zon zet....

Dank jullie voor het antwoord. Weet nu waar het aan ligt. Aan mijn eigen meter dus. Bij lege tank niet verder dan 35 ltr als hij weigert en bij half volle tank de gereden km per tank delen door 10 (ervaring met half lege tank ) en dat als max gebruiken.

^^ als je tankt om direct een flinke rit te maken gewoon vullen tot de pomp zelf stopt. Die zal op de laatste liters steeds wat langzamer lopen.

Ik ken LPG rijders van vroeger die maar wát blij waren als hun vullingsmembraam de geest had gegeven en ze 100 % konden tanken.

In Engeland ooit (zo rond 1985) in een 42 liter tank 44,8 liter gekregen....enige verklaring die ik kon bedenken was dat de druk van de pomp gewoon veel hoger was.... Was in de morgen en meteen daarna nog 300+ km gereden dus geen probleem.
Overigens: ik dacht dat de druk in een volle LPG-tank iets van 5-6 bar is, en de tanks zijn gecertificeerd tot 30 bar

Overigens: ik dacht dat de druk in een volle LPG-tank iets van 5-6 bar is, en de tanks zijn gecertificeerd tot 30 bar
De tank zelf wel, het overdrukventiel niet. Die gaat open bij ongeveer 17 bar. Wel handig als bijvoorbeeld de auto in brand staat dat de tank niet ontploft maar afblaast.

Nee, in tegenstelling tot andere landen wordt er niks getest aan lpg. Ja de co2 waarde en of de vulslang en leidingen niet overmatig beschadigd zijn.

Terug
Bovenaan