Porsche 911 (992) - cabrio

Max M

Net ingestapt
One day.....once in your life....you need to drive a Porsche 911!

Dat moment is nu aangebroken...., kan me nu een Porsche 911 veroorloven en ben bezig met (bijna) het allerleukste...., het uitzoeken van een nieuwe 911 Carrera Cabrio.

Ga voor diepzwart metallic met mat platinum gespoten Carrera velgen en een zwarte cabrio kap. Deze is gemaakt van magnesium en dicht loopt de lijn mooie door zoals bij de Coupe. Heb inmiddels een proefrit gemaakt met een 911 Carrera S (450 pk / 530 Nm) en wat een machtige auto is dat. Heeft wel erg veel vermogen (dat eigenlijk nauwelijks volledig benut kan worden), dus ga ook zeker nog met de 911 Carrera rijden (385 pk / 450 Nm).

Belangrijkste opties die ik nu heb geselecteerd:
1) Adaptieve sportstoelen (18-voudig verstelbaar)
2) Volledig lederen interieur
3) Stoelverwarming & stoelventilatie
4) Sport Design body work
5) Sportuitlaat systeem
6) LED matrix PDLS systeem
7) Lane Change Assist
8) Surround View
9) GT sportstuur
10) BOSE sound + DAB

Indien ik een 911 Carrera S zou kiezen dan zou ik zeker het PDCC systeem en bestuurbare achteras meegestellen voor meer dynamiek. Ga de auto voor eind van dit jaar bestellen, dus heb nog een aantal weken om een proefrit te maken in de Carrera en om de opties definitief te maken.

Heb een aantal foto's van de configurator bijgevoegd. Smaak is natuurlijk persoonlijk.....

OWINd17.jpg

MYAFSMh.jpg

AEIleHG.jpg

CsydRU9.jpg

5NK9sqT.jpg

De sportuitlaat is in de nieuwe versie echt goed geworden....mooi diep geronk, zonder vervelend te worden. Ondanks de turbo's op de nieuwe 911, was de beleving eerder die van een opgeblazen versie. Hoewel ik persoonlijke géén enkel probleem heb met turbo motoren.....de ultieme Porsche 911 is toch immers de Porsche 911 Turbo.....;).

De huidige Porsche 911 Carrera S is net zo snel als de Porsche 911 Turbo van 2 generaties terug.....

Oke , en wat is je vraag?

Ben overigens wel benieuwd naar addeptieve stoelen. Zijn dat stoelen die zich automatisch aanpassen aan de weg of iets tijdens het rijden?

Goed punt :)...., had ik nog niet vermeld.

Concreet of er ervaringen zijn met de verschillen in de motorisering tussen de Carrera en de Carrera S, aangezien de eerste motor pas sinds kort op de markt is.

TS gaat een leuke tijd tegemoet, zoveel is duidelijk. En hij had al niet echt pech met zijn wagenpark tot dusver ;-)

Maar -en nou zal ik wel weer een of andere sneer krijgen dat ik nu eenmaal geen doelgroep ben ofzo- waarom niet een beetje kleur op de auto? Porsche heeft de prachtigste lakkleuren in het assortiment! Zo'n auto koop je toch om het leven te vieren? Maar goed, als ik ooit zelf in de gelegenheid ben mezelf zoiets cadeau te doen zal ik dat waarschijnlijk wel snappen, ofzo.

Qua motorisering: Ik neem aan dat TS alle mogelijke video's al wel heeft gekeken, maar volgens mij gaf Autovisie aan dat de 'instapmotor' eigenlijk al heel leuk is en misschien zelfs leuker dan de S omdat je makkelijker met het vermogen kunt spelen oid.

Gefeliciteerd met deze mogelijkheid en keuze! Leuk dat je het hier deelt!

Samenstelling is zeer smaakvol, met name de opties. Kleur interieur en exterieur is mij wat te somber. Ik vind de omschrijving van DeeTwee wel mooi: wat kleur om de keuze en het leven te vieren. Daar sluit ik me bij aan.

Als het interieur donker moet zijn, vind ik GT-zilver, Karmijnrood of Aventuringroen erg mooi. Als het exterieur zwart moet zijn, dan zou ik kiezen voor leder bi-color zwart-mojavebeige of zwart-bordeauxrood.

GT-zilver is een prachtige kleur met verschillende tinten, afhankelijk van het licht. Kartmijnrood wat opvallender en Aventuringroen wat trendgevoelig, denk ik.

DeeTwee zei:
TS gaat een leuke tijd tegemoet, zoveel is duidelijk. En hij had al niet echt pech met zijn wagenpark tot dusver ;-)

Maar -en nou zal ik wel weer een of andere sneer krijgen dat ik nu eenmaal geen doelgroep ben ofzo- waarom niet een beetje kleur op de auto? Porsche heeft de prachtigste lakkleuren in het assortiment! Zo'n auto koop je toch om het leven te vieren? Maar goed, als ik ooit zelf in de gelegenheid ben mezelf zoiets cadeau te doen zal ik dat waarschijnlijk wel snappen, ofzo.

Qua motorisering: Ik neem aan dat TS alle mogelijke video's al wel heeft gekeken, maar volgens mij gaf Autovisie aan dat de 'instapmotor' eigenlijk al heel leuk is en misschien zelfs leuker dan de S omdat je makkelijker met het vermogen kunt spelen oid.

Nee hoor, ieder z'n eigen mening....en smaken verschillen.

Lakkleuren zijn bij Porsche een beetje beperkt (tenzij je een custom lak kiest), maar vindt de 911 in zwart of Agaat grijs wel er het mooiste uitkomen. Binnenkant zwart....nou dit is de andere optie.....:cool:

ZtZSGyW.png

Maar weet niet of ik daar m'n handtekening voor durf te zetten.....

rood interieur is super, zeker icm donkerblauwe lak. Maar neem dan wel de bovenkant van het dashboard en deurpanelen in zwart

zolang je dat rood maar niet als kleur van de cabrio kap kiest ;)

ik zie die kleur nl. vrij geregeld bij Porsche en Mercedes & vindt dat steeds enorm zonde van het vele geld dat zo een auto kost...

Leuk, dat je die keus mag maken! Zorg wel voor kontrast in de kleuren, alles zwart is niet zo geweldig, vind ik.
Ik zou persoonlijk voor een zilvergrijze kiezen met bijv. het rode interieur dat je zelf laat zien.

Niseko zei:
zolang je dat rood maar niet als kleur van de cabrio kap kiest ;)

ik zie die kleur nl. vrij geregeld bij Porsche en Mercedes & vindt dat steeds enorm zonde van het vele geld dat zo een auto kost...

Kwestie van smaak, ik vind het wel wat hebben

SBmaXRB.jpg

(y)

al wordt mijn volgende waarschijnlijk een targa

Dat tweede rode interieur is mooier, met bovenkant zwart en zwart stuur, vind ik. En is ook wat minder "in-your-face".

Terug
Bovenaan