Porsche 992 - configuratie

Phaeton W12

Kilometervreter
Een mooie 992 Carrera T met niet teveel dure opties. Afgezien van de niet te vermijden belastingoptie, de Nederlandse belastingdienst incasseert direct € 91.912.

992 Carrera T
  • GT-silver metallic
  • 2-persoons achterbank
  • verval van het decoratieve zijlogo 911 Carrera T
  • HD-Matrix LED-koplampen
  • handgeschakelde 6-bak
  • liftsysteem vooras
  • brandstoftank van 84 liter
Meer opties heb je niet nodig op een 992. De HD-Matrix LED-koplampen zou ik nog kunnen skippen, maar zonder de andere opties zou ik deze 992 niet bestellen.

Basisprijs (excl. BTW) € 122.553
BTW € 27.478
BPM € 64.434
Totaal van geselecteerde opties € 8.295
Consumentenadviesprijs € 222.760

otAzz2b.jpg

ki32oyA.jpeg

Heerlijk spelen, de configurator voor de 911.

Ik ga voor een Gentiaan blauwe Carrera met tweekleurig blauw/grijs interieur.
Weinig extra opties. Standaard wielen.
Achterbankje, adaptieve cruise control, aluminium pedalen, aluminium lijst rond de zijruiten, geen type aanduiding achterop.
En dat is het zo’n beetje!

PTXB8YW1
Consumentenadviesprijs* € 207.422
Basisprijs (incl. BTW) € 139.389
BPM € 57.900
Totaal van geselecteerde opties € 10.133
BTW € 25.950

Oeh de Porsche configurator is zo verleidelijk. Lekkere kleuren combi zo ;). Ik heb nog een andere favo combi .

zie jullie over 20 minuten want zo lang duurt die configurator van Porsche

IMG-0063.jpg
IMG-0065.jpg
IMG-0064.jpg
IMG-0061.jpg
IMG-0066.jpg

Echt hilarisch om door de configurator heen te gaan. Lederen luchtroosters of lederen luchtroosters met lederen lamellen in contrasterend stiksel. De keuzes van het leven…

Goed zie hier de 992 hoe ik m zou samenstellen. Speedyellow. De mooiste kleur die Porsche ooit heeft uitgebracht. Vind ik dan..

In het interieur mooi de kleuren meegenomen. Het enige wat me dan stoort voor dit geld, is dat de buitenste rand van de stoelen in andere kleur geel zijn alsook de gordels (race yellow).

Link: https://porsche-code.com/PTVVX8D1

Dat geel is ook lekker! Wat ik jammer vind is dat bij een zwart dak de lijn van de dakstijl niet mooi doorloopt.

• Leuk
Waarderingen: B11
Die van De Dude en Frits79 zijn erg fraai samengesteld, behalve dan die verticale 'spijlen' in de bumper, afgrijselijk.
De Phaeton W12 versie heeft dat niet.

Die van De Dude en Frits79 zijn erg fraai samengesteld, behalve dan die verticale 'spijlen' in de bumper, afgrijselijk.
De Phaeton W12 versie heeft dat niet.
Ja nu je het zegt , kan je die nog zwart maken via Porsche? Was me niet opgevallen

N4Igxg9gdgZglgcxALlAQynAtmgLnaAZxQG0BdAGnDSwFMAnNFUOAExRFoA9cBaAGwgB3XjHrQ+-WjFwgqEAA74izEADc09OBlnIQrWoQDWuRSAC+5qrShq44qHSi6W7PQHk0hOMXlKCUMSollT8iAAW+FBIqCBsHAAiAIIAmnIgisqBzCEgCuKsAK5gLnFuIACcFQBMAIwAQtXpmQFBoJCwiKQgAAwAkk1UPQBySek9AAoV6bUAKoMg1RMAUunVAKoAEukAzPU7uwBiAKK7ywDsuwDKACzpN4cLNwDiE+kArAAcABofmwkfb7bKgANmOCxBfQOVHOSQAMulPnDgSBPrNoaiAGooirverpCqYhFUCoALVOVCSAFkUfV1ulDn1PulnrVDuk+gB1DHLY4YuHPWYJABKxJAVKutXS7ilVAAijc5ek5Xzlcs7vLhdN5ZiMesJgdKOAIIVnPQAJ4cYZirAQAz8FK0TQoao9aogyxWECEWi4KIINogGAQeg4XQgABWCloSCouEYgQUmhsuhgaH4PssQA

Ik heb me ingehouden en ga voor de 'basis' Carrera 2 in Lugano Blue met het standaard formaat velgen (19/20"), maar wel met het wapen in kleur. Verder gekozen voor een Porsche stickerset op de zijkant (gewoon omdat het kan), Exclusive achterlichten en een sportuitlaat in het zwart. Ook de raamlijsten zijn gespoten in hoogglans zwart.

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

Voor het interieur trek ik het blauw door met een tweekleurig interieur in Dark Night Blue en Crayon, aangevuld met gordels in Krijt en de wijzerplaten van de teller en Sport Chrono in het wit. Ook enkele uitbreidingen in leer (dashboard en portierbekleding en de zonnekleppen). Verder heb ik de hoofdsteunen en de middenarmsteun laten voorzien van het Porsche embleem.

N4Igxg9gdgZglgcxALlAQynAtmgLnaAZxQG0BdAGnDSwFMAnNFUOAExRFoA9cBaAGwgB3XvVpp6A2jFwgqEAA74izEADcJcDLOQhWtQgGtcikAF8zVWlDVx60OlB0t2ugPJpCcYvKUEoxKgWVPyIABb4UEioIGwcACIAggCaciCKygHMwSAK9qwArmDOsa4gAJzlAEwAjABCVWkZ-oGgkLCIpCAADACSjVTdAHKJad0ACuVpNQAqAyBV4wBSaVUAqgASaQDMdds7AGIAojtLAOw7AMoALGnXB-PXAOLjaQCsABwAGu8b8e9fLZUABsR3mwN6+yoZ0SABk0h9YUCQB8ZlCUQA1ZHlN51NLlDHwqjlABaJyoiQAssi6ms0gdeh80k8agc0r0AOropZHdGwp4zeIAJSJIEplxqaTckqoAEVrrK0rLeUqlrc5UKpnKMei1uN9pRwBACk56ABPDhDUVYCD6fjJcT0FBVbpVYEWSwgQi0XCRBCtEAwCD0HA6EAAKwUtCQVFwjACCgk1h0MDQ-G9FiAA

Verder gekozen voor wat comfortverhogende opties (sportstoelen plus, 84L tank, liftsysteem, adaptive cruise control, Porsche Entry en Bose Surround system). Dan komt de prijs op een alleszins redelijke 226.000 Euro uit.

Ik ben aan auto 5 (of 6?) met een Bose audio; als dat goed genoeg is voor Porsche zal het dat voor mij ook wel zijn zeker?
Ook een fan van Bose QC in het landschapskantoor :rolleyes: , maar on the go toch AirPods Pro

Een Bose logotje betekend niet dat zij het ontwikkeld hebben. De Bose systemen in Renault waren altijd van karton (letterlijk) en ook het Bose systeem wat in mijn mazda zat was niet meer dan aardig. Het is net als het olie stickertje onder de motorkap; betalen om je naam erop te plakken.
In de duurdere segmenten zit het weer anders; het B&O systeem van audi indertijd was uitvoerig door hen ontwikkeld en hetzelfde voor NAIM systemen in Bentley.

Dat was wat off-topic; mijn 992 configuratie is in spirit een beetje gelijk aan die van Joël. De prestaties van de basis 911 zijn dusdanig dat het eigenlijk niet veel toegevoegde waarde heeft om tienduizenden euro's stuk te slaan op een krachtigere variant (GT3 varianten uitgezonderd; want dat is meer dan enkel vermogen).

Dus net als Joël zou mijn 992 een carrera zijn met wat opties om hem echt naar smaak te krijgen. Maar mijn keuzes zijn wel net iets anders.

N4Igxg9gdgZglgcxALlAQynAtmgLnaAZxQG0BdAGnDSwFMAnNFUOAExRFoA9cBaAGwgB3XjHrQ+-WjFwgqEAA74izEADc09OBlnIQrWoQDWuRSAC+5qrShq44qHSi6W7PQHk0hOMXlKCUMSollT8iAAW+FBIqCBsHAAiAIIAmnIgisqBzCEgCuKsAK5gLnFuIACcFQBMAIwAQtXpmQFBoJCwiKQgAAwAkk1UtQDiABzptQAqgyDVAOoAbOkAzPXLKwBiAKIrAKrD6QAsCetUh8MACukArAAaABLpCxu7T32nIADsSQAy6Z8bQ7pUY-V5UCrXerpCoANQAUtCAFo7KgAYVGk3SCVRAGksXMkulhrUNuk+nMPnCth8fsNJgkAEp-KgAWQAyrV0gA5IFUACKtQR-LhMz5DIq6T5MI+uwuEqoMNRM0RqJAlHAEEKznoAE8OFzmSAsBADPwUrRNChqj1qgtLFYQIRaLgogg2iAYBB6DhdCAAFYKWhIKi4RiBBSaGy6GBofhOyxAA

Gelukkig is er tegenwoordig een mooie groentint beschikbaar in de standaard opties. Hoewel in de exclusive manufactuur mooiere tinten zijn vind ik deze "Oak green metallic neo" mooi genoeg om niet nog eens 7k extra neer te leggen voor de manufactur opties.

Verder beperken uiterlijke opties tot Carrera S velgen met naafdoppen in kleur, meegespoten spiegels, aluminium raamomlijsting en een luxere tankdop. Die laatste ga je vaak gebruiken dus liever eentje die niet goedkoop aanvoelt. De 911 carrera badge laat ik lekker zitten, ookal is het de basis, niets om je voor te schamen.
N4Igxg9gdgZglgcxALlAQynAtmgLnaAZxQG0BdAGnDSwFMAnNFUOAExRFoA9cBaAGwgB3XvVpp6A2jFwgqEAA74izEADcJcDLOQhWtQgGtcikAF8zVWlDVx60OlB0t2ugPJpCcYvKUEoxKgWVPyIABb4UEioIGwcACIAggCaciCKygHMwSAK9qwArmDOsa4gAJzlAEwAjABCVWkZ-oGgkLCIpCAADACSjVQ1AOIAHGk1ACoDIFUA6gBsaQDMdUvLAGIAossAqkNpACzxa1QHQwAKaQCsABoAEmnz6zuPvScgAOyJADJpH+sHNIjb4vKjlK51NLlABqACkoQAtbZUADCIwmaXiKIA0pjZok0kMaus0r1Zu9YZt3t8hhN4gAlX5UACyAGUamkAHKAqgARRq8L5sOmvPp5TSvOh7x253FVGhKOmCJRIEo4AgBSc9AAnhxOUyQFgIPp+MlxPQUFVulV5hZLCBCLRcJEEK0QDAIPQcDoQAArBS0JBUXCMAIKCTWHQwND8R0WIA

Binnenin ben ik voor het clublederen interieur in cognac/zwart gegaan. Daar zit een uitgebreider leder pakket bij inbegrepen (zoals dashboard, deurpanelen en stuurkolom) wat weer een andere optie uitspaart. Verder zit hier een aluminium PDK hendel in (again; iets wat je daadwerkelijk aanraakt), met leder bekleedde zonnenkleppen en een sport chrono pakket met porsche design klok. Want ik houd van mooie klokjes en dan kun je het matchende horloge erbij kopen.
N4Igxg9gdgZglgcxALlAQynAtmgLnaAZxQG0BdAGnDSwFMAnNFUOAExRDilwFoZ7ovVmkIALAEYQ09dlQgAHfEWYgAbtLgZcHVrUIBrXApABfE1VpRVcAVDrcVbDgHkRcYnMUEoxVGaoANoii+FBIqJzsyCAAIgCCAJognko+zP4g8gKsAK5g2hFO0QCcxQBMAIwAQmXJIAqpvqCQsIikIAAMAJK1VBUA4gAcdRUAKr0gZQDqAGx1AMxV8wsAYgCiCwCq-XUALDHLVLv9AAp1AKwAGgASdTMrm3ddhyAA7HEAMnWvK7t1gx9HlRiucqnVigA1ABS4IAWhsqABhQajOoxREAaTRUzidX6FRWdS6UxeULWLw+-VGMQASl8qABZADKFTqADk-lQAIoVGHcqETLk04p1LkQl6bE4iqgQxETWGIkCUcAQHLcegATw4bPpICwEF0AQStGkKDKHTKMzM5hAhFouFCCCaIBgEHoOAKIAAVvJaEgqLhGD55NJLAUYGgAnazEA

Verder zit er op
-18 voudig verstelbare sport plus stoelen met ventilatie
-Achterbank (0 euro maar staat gewoon mooier)
-Glazen schuifdak
-Burmester audio systeem
-Grijze band in de voorruit
-84L tank
-Homelink (want als ik deze auto zou kunnen betalen dan zal ik die poort/garagedeur ook wel hebben)
-Indoor cover
-Dashcam (scheelt me weer een paar uur)

Totale kosten: €231.603
Porschecode: PTI81Z56

Het blijft een grote hoeveelheid geld maar relatief gezien valt het eigenlijk wel mee. De brit die ik hier in de garage heb staan is inflatie gecorrigeerd duurder...

Ik ben aan auto 5 (of 6?) met een Bose audio; als dat goed genoeg is voor Porsche zal het dat voor mij ook wel zijn zeker?
Ook een fan van Bose QC in het landschapskantoor :rolleyes: , maar on the go toch AirPods Pro
Porsche is berucht om slechte audio systeem. Wouter van Autoblog heeft hier een keer een filmpje over gemaakt

Ik had dezelfde combi als Frits (groen met classic cognac), maar dan wel in targa.
Isu3ia2_d.webp
(y) Hoewel een basic 911 Coupe een fijne keuze is, zou ik mocht ik de middelen hebben om een 911 te kunnen kopen en rijden een Targa mijn keuze zijn. Omdat het polariserend is binnen de 911 community (of komiounitieeee als je veel BNR Petrolheads luistert), maar vooral omdat ik de 'show' van het openen heel gaaf vind.

pxbNGOd.jpeg

ySpPU5o.jpeg

SRm7kqP.jpeg

911 Targa 4S
Indisch Rood
Herritage Design Pakket Pascha
Sport Design
Targa beugel en 911 logo zwart
Rode gordels
Liftsysteem vooras
Burmeister

Configuratie code: PT59RFH2

Met de prijzige bekleding. Mooi, maar ik vond de prijs van dat pakket toch iets te gortig.

Joel, jouw configuratie lijkt sterk op die van mij. Ik ben voor het donkerdere blauw gegaan, deze Lugano blue vond ik op de plaatjes namelijk iets te goedkoop ogen.

Een Bose logotje betekend niet dat zij het ontwikkeld hebben. De Bose systemen in Renault waren altijd van karton (letterlijk) en ook het Bose systeem wat in mijn mazda zat was niet meer dan aardig. Het is net als het olie stickertje onder de motorkap; betalen om je naam erop te plakken.
Ach het zal wel; als ze op hun eigen (Bose) website er prat op gaan dat ze van bij de ontwikkeling van de auto al betrokken waren bij het Sound system & fier zijn op de decennia lange samenwerking met Mazda. In mijn MX-5 werkt het super met de speakers in de hoofdsteunen.
Ik ben er blij mee en de mensen die een Herman Karton of Burmeister systeem hebben vast ook.

@ Gullwing: ik was ook bezig om een Targa samen te stellen, maar ik hoef 'm niet meer te posten. Zo had ik 'm ook samengesteld qua kleurcombinatie (y)

1 aanpassing die ik nog had gedaan: achterbumper in carrosseriekleur ipv zo'n groot grijs vlak.

Met de prijzige bekleding. Mooi, maar ik vond de prijs van dat pakket toch iets te gortig.

Joel, jouw configuratie lijkt sterk op die van mij. Ik ben voor het donkerdere blauw gegaan, deze Lugano blue vond ik op de plaatjes namelijk iets te goedkoop ogen.
Ik zag het later pas eigenlijk ja! Zelf vind ik Lugano Blue een prachtkleur.

.
Ik denk dat als ik ruim 250K kan besteden aan een auto, de meerkosten van deze bekleding (14K) wel meevallen. Overigens, ik denk dat je dit moet vergelijken met een (als dan niet uitgebreid) lederen interieur. Dan valt de meerprijs mee.

Porsche is berucht om slechte audio systeem. Wouter van Autoblog heeft hier een keer een filmpje over gemaakt
Ook de bediening is echt niet van deze wereld. Aan de andere kant heb je niet liever dat ze zich focussen op het stuurgevoel. Want voor de rest is zo'n fijne auto. Niet normaal.

Ik wil eigen amethystmetallic en die kleur dan ook in het interieur laten terugkomen. Die optie biedt de configurator niet. Dus dan moet ik naar Heteren om 'm te laten configureren denk ik...

911-Carrera-Cabriolet.jpg

Terug
Bovenaan