Porsche Macan EV

MCW 41

Petrolhead
porsche-macan-2024.webp

porsche-macan-2024-lenkrad-mit-fahrmodus-schalter-instrumentendisplay-und-touchscreen.jpg

porsche-macan-2024-das-cockpit.jpg

porsche-macan-2024-elettrica-prototipo-pre-produzione---foto.jpg

Weet het niet, hij oogt wat stomp zowel aan de voorzijde als achterkant. Dashboard zoals alle Porsches, nut van zo'n schermpje voor de bijrijder ontgaat mij. Zal wel snel en sportief rijden, dat is Porsche wel toevertrouwd.

Macan 4
zhTNWb1.jpeg

Macan 4 + opties
CGeV7e2.jpeg

Macan GTS
hj3bzBr.jpeg

Macan Turbo
u7AbeQO.jpeg

Macan Turbo + opties
mZysdw4.jpeg

Macan 4
5dYhODV.jpeg

Macan 4 + opties
QOUD9t9.jpeg

Macan GTS
s5mvIN5.jpeg

Macan Turbo
thOokT0.jpeg

Macan Turbo + opties
tJ8GUwP.jpeg

Configureren kan hier

Laatst bewerkt:
Ik begrijp dat die luchtroosters aan de achterkant alleen op de "Turbo" worden geleverd, maar die hadden standaard moeten zijn. Passen veel mooier in het ontwerp dan die rare vouwen bij de standaarduitvoering. Verder vind ik het eigenlijk wel een geslaagd model, mooi strak en voldoende onderscheidend van zijn voorganger.

Dat is alleen de bumper gelukkig, die is zo gewisseld :)

Ik vind 'm minder geslaagd dan de Macan, maar toch wel een aantrekkelijke auto.

Ze pakken je in ieder geval weer lekker op de opties… net even samengesteld maar daar komt nog een smak geld boven op zeg!

Inmiddels zijn de leveringen aan Nederlandse klanten volop begonnen (ongeveer 300 stuks sinds september).

032-P9280107_DxO by Pán Marek, on Flickr

362-DSC_9810_DxO by Pán Marek, on Flickr

035-P9280158_DxO by Pán Marek, on Flickr

033-P1012892_DxO by Pán Marek, on Flickr

2024 Porsche Macan 4 Electric by J.C., on Flickr

2024 Porsche Macan 4 Electric by J.C., on Flickr

Porsche Macan Turbo by Alexandre Prevot, on Flickr

Prijzen elektrische Porsche Macan​

MotorversieAccu (netto)VermogenVermogen Launch ControlAandrijvingActieradiusVanafprijs
Macan Electric95 kWh340 pk360 pk - 563 NmAchter641 kilometer€85.300
Macan 4 Electric95 kWh387 pk408 pk - 650 NmVoor en achter613 kilometer€88.900
Macan 4S Electric95 kWh448 pk516 pk - 820 NmVoor en achter606 kilometer€96.000
Macan Turbo Electric95 kWh584 pk639 pk - 1.130 NmVoor en achter591 kilometer€121.000

Wat Phaeton zegt, het model straalt weinig Porsche uit en had ook zomaar een Chinese auto kunnen zijn. Overigens heb ik dat ook steeds meer bij de andere Porsche SUV’s.

Heb hier mijn ervaring met de macan ev opgeschreven.

Daarnaast vind ik het meegespoten ‘electric’ op de zijkant en ‘macan 4s’ op de achterkant best goedkoop ogen.

Hij is groter dan de vorige en Matt kan prima achterin zitten of ben jij zelf 2.50m? ;)

Je kunt er zelfs 3 kinderstoeltjes in kwijt..!

IMG-2373.png

De vorige Macan zit ik voorin niet eens prettig, ben inderdaad best groot. Een Q4 EV vond ik ruimer (alleen maar in gezeten- nog niet gereden)

Heb er alleen voorin gezeten dus kan de achterbank niet zo goed beoordelen, maar een Q4 is zo’n 20 cm korter in zowel lengte als wielbasis dus dat lijkt mij sterk.

Het zijn natuurlijk ook twee verschillende soorten auto’s. Als je in dit segment zoekt kun je ook nog naar de nieuwe GLC of neue klasse Bmw kijken.

Waarom zou je dit nog kopen als een Chinese ev er precies zo uitziet , standaard veel rijker is uitgerust, en dan heel veel goedkoper is? Het rijdt ook allemaal wel hetzelfde. Voor het merk? Emotie? Dat heeft een ev toch al niet

Het rijdt helemaal niet hetzelfde. Een Porsche rijdt ook als EV veel uitgebalanceerder, volwassener en sportiever

Alleen 80+% van de kopers merkt dat helemaal niet. Die tijden naar hun werk of supermarkt.

Individualisering is nog wel een ding. Even geken bij de Chinese merken heb je vrijwel geen keuze in kleuren en bekleding. Dat doen de Europese premium merken natuurlijk nog beter.

Als ik kijk naar de gemiddelde Cayenne of Macan op de weg lijkt het ook niet alsof de meeste kopers gebruik maken van al die opties.

Tja dat geldt natuurlijk voor alles, zo kun je je hele huishouden bij Temu bestellen, of je daar blij van wordt is wat anders… en kwa functies is het vaak zo dat men 60-70% totaal niet gebruikt, maar toch vaak het nieuwste of het “duurste” wilt hebben. Ach er zal een markt voor beide zijn en dat is prima.

Temu is vooral rommel wat na 3.5 dag in de vuilnis beland die zeekr en byd gaan vast nog wel een jaar of drie mee

Het blijft wachten op een vergelijkende test met de Xiaomi om te zien hoever de Chinezen geëvolueerd zijn. Een rondje Nürburgring zegt veel, maar niet alles.

Terug
Bovenaan