Private lease collectief AutoWeek ?

Paul van der Burg

Net ingestapt
Ik krijg vaker e-mail berichten van de Consumentenbond m.b.t. hun private lease collectief, wat zij enige malen per jaar aanbieden.

Is dat niet ook iets voor uw bedrijf?

Lijkt mij heel goede service voor jullie, of is aansluiting bij de consumentenbond misschien efficiënter voor AutoWeek ?

Suc6 met jullie topblad.

PBu

Het schijnt dat die collectieve truukjes onder de streep helemaal niet zo voordelig zijn. Er is namelijk weinig 'collectief' (niet zoals met een hele groep 1 keer bestellen en afrekenen bij een touringcar ipv losse treinreizen, of met de hele straat 200L verf laten afleveren op één adres)

Elke lease-aanvraag moet namelijk apart worden beoordeeld, gefactureerd, besteld en afgeleverd én de tussenpartij (consumentenbond) wil er natuurlijk ook een marge op maken. Ik denk dat Autoweek daar niet zo op zit te wachten en voor de Consumentenbond is het blijkbaar, door hun betrouwbare imago een beter concept.

Ik weet ook niet of je als onafhankelijk nieuwsmedium de producten zelf moet gaan aanbieden. Lijkt me geen heel slimme zet.

Ik zie de meerwaarde er niet zo van in, er zijn private lease aanbieders genoeg. Bovendien hoort een autoblad onafhankelijk te zijn en is bovendien afhankelijk van inkomsten uit advertenties. Mogelijk wordt men dan een concurrent van adverteerders, lijkt mij niet handig.

Inderdaad, we helpen graag automobilisten bij het maken van een keuze; dat is niet hetzelfde als zelf aanbieden. En zoals @Barri al zegt, we blijven graag onafhankelijk én de materie van private lease (en andere financiële producten) is best complex als je dat zelf moet afhandelen. Wat we wél doen is constant privateleasetarieven vergelijken in de Private Leasevergelijker. Je kunt daarin auto's of andere criteria ingeven en je krijgt een overzicht van het aanbod. Wellicht geen collectief maar wel iets waar je op elk moment dat het jóú uitkomt jouw voordeel mee kunt doen.

Even los van dat het nogal twijfelachtig is dat je als nieuwsmedium maar ook als belangenbehartiger (COnsumentenbond, ANWB, op andere gebieden ook Vereniging Eigen Huis) andere commerciele activiteiten moet ontplooien: wat zou een collectief van een relateif kleine groep als die van Autoweek lezers beter kunnen doen dan grote organisatie als CB en ANWB die heel veel meer leden en dus heel veel meer potentiele klanten hebben?

Waarom is dat twijfelachtig? Bijvoorbeeld ANWB biedt een privatelease aan waarbij de lease van een leasmaatschappij komt (in dit geval Ayvens, voorheen Leaseplan) in combinatie met hun wegenwacht. Ik zie dat vooral als een extra stukje service naar hun leden.

Ik ben wel benieuwd waar de Consumentenbond een voordeel denkt te behalen want die heb je in de regel alleen als je veel van hetzelfde model inkoopt en daarmee veel korting kan bedingen.

Consumentenbond werkt volgens mij met Frieslandlease en biedt op die manier ook wat extra service aan de leden. Moet je wel lid zijn of worden.

Terug
Bovenaan