Probleem met mijn golf 4 1.6 SR 1999

Jan 3526066

Net ingestapt
Goede morgen, ben in het bezit van een VW Golf 1.6 SR uit 1999 170.000 km gedraaid, tot voor kort nooit geen motorische problemen gehad De motor draaide als een zonnetje, maar vanaf April ongeveer vernam ik dat hij iets meer benzine ging verbruiken, ben een rustige rijder zonder lood in de schoenen. Hij Ruikt naar benzine vanuit de uitlaat en je hoort de motor kloppen uit de uitlaat en als je in de wagen zit kun je het ook voelen dat de motor niet mooi rustig loopt, tijdens het rijden nu merk je er niets van, de toerenteller naald blijft ook mooi rustig staan tijdens stationair draaien zo ik ben er maar mee naar de garage gegaan ( heeft altijd op tijd zijn onderhoud en beurten gehad )
Ze konden hem niet goed uitlezen werd mij verteld, ondertussen maar het een en ander laten vervangen denk hier bij zoals Brandstof filter, Bougies en de Bougiekabels, Injectoren alle 4, Bobine, gasklephuis is gereinigd en als laatst is de ECU vervangen de enigste storing die af te lezen was, was de lambdasonde zo die ook maar laten vervangen en nog steeds is probleem daar. En aangezien hij toch bezig was en eraan zat te komen is de distributieriem en multi riem incl waterpomp vervangen

Laatst bewerkt:
Compressie test gedaan? Mogelijk blijft er een klep deels open staan. verklaart het onrustig lopen en ook de benzine lucht uit de uitlaat.

Wel vreemd dat er echt van alles om en aan de motor is vervangen zonder dat ik een duidelijk diagnose lees. Foutmelding uitlezen is geen diagnose doen.

Compressie test gedaan? Mogelijk blijft er een klep deels open staan. verklaart het onrustig lopen en ook de benzine lucht uit de uitlaat.

Wel vreemd dat er echt van alles om en aan de motor is vervangen zonder dat ik een duidelijk diagnose lees. Foutmelding uitlezen is geen diagnose doen.
Bedankt voor de info, compressie lag tussen 5.5 en 8

Dat lijkt me aan de lage kant, maar het verschil is ook best wel groot. dat is ruim 25% verschil tussen de cilinders.
Gok op een kromme/verbrande klep.
Goede morgen, de klep / kleppen zijn niet krom maar toch nieuwe geplaatst en nieuwe zuigerveren geplaatst maar de compressie druk blijft het zelfde als met de oude kleppen.

Goede morgen, de klep / kleppen zijn niet krom maar toch nieuwe geplaatst en nieuwe zuigerveren geplaatst maar de compressie druk blijft het zelfde als met de oude kleppen
Nog steeds de zelfde compressie waardes? 5,5 tot 8 bar is best laag en het verschil is te groot. Zijn de klepsetels wel opnieuw geslepen en de kleppen ook?

Verder kan je nokkenas krom/versleten zijn, gat in het blok, veerschotels/veren niet meer op spanning en nog meer.
Mits je het niet zelf doet, moet jij je afvragen of dit het nog wel waard is. Loopt aardig in de kosten als je het zelf laat doen.

Klinkt frustrerend, zeker als je al zoveel hebt laten vervangen. Misschien toch nog eens compressie laten meten of kijken naar een mogelijke valse luchtinlaat—soms zit het in iets kleins dat over het hoofd wordt gezien.

Laatst bewerkt:
Heeft je monteur wel de cilinders goed opgemeten? En de uitholling in het midden? Bij ovale cilinderwanden hebben nieuwe zuigerveren niet veel nut.

Ik denk dat hier het wel een feit is dat je een compressie lek hebt. Zet de verdacht cilinder op het compressiedeel van de slag en zet perslucht erop via het bougiegat. Ohja, en doe dit met een opgewarmde motor (dat is niet makkelijk nee). Of je hoort lucht het carter in gaan (iets met de zuigerafdichting - door vervormde cilinder, verkeerde plaatsing zuigerveren, etc), of je hoort lucht het koelsysteem in gaan (koppakking, scheurtje in het blok, in geval van een natte cilinderbus misschien de voetpakking), of het gaat in- of uitlaat in (toch iets met de kleppen).

Maar in dit stadium is een ruilblok de beste keuze denk ik

Terug
Bovenaan