Problemen met de Nissan Qashqai connecta 2023-2024 1.3 automaat.

Jan 3232204

Net ingestapt
rlryusdbo9hj_480.jpg

rkey9spbb5ib_480.jpg

1rfyv83bueaa_480.jpg

e1iyqaubsepz_480.jpg

o5qy6btbf2rn_480.jpg

ddty76yb48iu_480.jpg

Jouw verbruiksmonitor​

Door je tankbeurten in te voeren krijg je een goed inzicht hoeveel brandstof je auto verbruikt.
Tankbeurt toevoegen
teaser-verbruiksmonitordbf4ad8e2ace16e04c00.svg

Mijn review​

Verwijderen
Review bekijken
Bekijk je review op AutoWeek.nl
Comfort
Prestaties
Betrouwbaarheid
Gebruikskosten
Zou je weer een auto van hetzelfde merk kopen?
JaMischienNee
Publiceer anoniem
Ja
Reacties toestaan
Ja
Mail mij als er een reactie geplaatst wordt
Ja

slechte service Nissan Nederland

05-10-2024 - 0 km
wijzigen
In maart 2024 een nieuwe Nissan Qashqai 1.3 Connecta automaat gekocht met een totale waarde € 49.500,00 inclusief reserve wiel en trekhaak.
Al vrijwel direct problemen met de airo installatie.
Bij een ingestelde temperatuur van bijvoorbeeld 18 graden gaat deze spontaan na verloop van tijd naar 25 graden ,ook als deze op automaat staat.
Het probleem werd al snel erkend door zowel de dealer als Nissan Nederland die aangaven dat
er nieuwe software zou komen en de auto een update zou krijgen.
Inmiddels zijn we een half jaar verder en er gebeurd werkelijk niets. Nissan Nederland die eigenaar van het probleem is geeft via de (servicedesk) alleen maar aan dat het de aandacht heeft.
Inmiddels ben ik als eigenaar van de auto inmiddels zo ver dat ik overweeg de auto in te ruilen of de aankoop via de rechter te laten ontbinden omdat de redelijke termijn om het probleem op te lossen inmiddels al lang is verstreken.
De auto staat inmiddels al weken bij de dealer in Purmerend die overigens wel service geeft en ons in elk geval een leen auto heeft gegeven.
Hoe moeilijk kan het voor Nissan zijn om de software update te geven. Tenslotte doet het probleem zich niet bij alle qashqai's voor uit dit bouwjaar maar bij enkele.
Schandalig hoe Nissan Nederland met klachten van klanten omgaat. Over de Dealer Ursem Barten zijn we overigens wel tevreden maar zijn ook afhankelijk van Nissan Nederland.
Denk in elk geval na voordat u een Nissan Qashqai wilt kopen en goede service verwacht. Vanuit Nissan Nederland is hiervan geen sprake.

Zodra er nieuws is zal ik mijn bericht updaten, maar verwacht van Nissan Nederland niet veel.

En zo is Nissan Nederland afhankelijk van de technische ondersteuning vanuit Renault/Nissan (frankrijk?).... En je geeft al aan dat het probleem niet bij alle auto's voorkomt, dus wordt het een zoekplaatje. In overleg met de dealer de auto weer terugbrengen en je betaalde geldsom laten crediteren (of een andere uitzoeken).

Hoi,

Vervelend voor je ongemak.
Ik ben sinds een maand ook in het bezit van een Qhasqai uit 2023 en stoor mij aan het adaptief cruise control die ik niet handmatig uit kan zetten waardoor die automatisch voor een voor mij onaanvaardbare afstand tot mijn voorganger al afremt zonder remlichten zodat achterliggend verkeer daarvan terecht schrikt, wie dat bedacht heeft...., wellicht wel software matig definitief uit te zetten maar dit hoor je ook handmatig te kunnen doen, minpuntje evenals het telkens moeten zoeken en uitzetten van b.v. een noodrem voorziening zodra je gebruik maakt van de fietsendrager zodra je achteruit rijd, erg vervelend en storend.

Wellicht is het voor jou mogelijk dat je het bij een andere garage laat herstellen die dit dan weer kan claimen bij Nissan Nederland, S6.

Dat het niet opgelost is wil niet zeggen dat ze geen service geven, dat gaat in dit verhaal door elkaar.

Het feit dat Nissan helaas nog geen goede oplossing heeft voor u, betekend nog niet dat ze geen service leveren. sterker nog; ik zie nergens dat terug. Je hebt zelfs nog een leenauto meegekregen wat ze volgens mij niet eens strikt genomen verplicht zijn.

De dealer/importeur is afhankelijk van de fabriek; waarschijnlijk is de oplossing wat complexer dan gedacht. Zeker als er meerdere meldingen van zijn word dit echt wel aangepakt.

Via de rechter de koop ontbinden gaat een lastige zaak worden en een bult gedoe, maar niet onmogelijk als het goed onderbouwd word. en als dat al lukt ga je wel de enorme afschrijving betalen. Want zo werkt het wel als hij al die tijd op uw naam heeft gestaan. De importeur word dan verplicht de dagwaarde terug en die is helaas een heel stuk lager. Genoeg juridische correspondentie over bekend.

Ik zou met de dealer dan eerder kijken om een vergelijkbare occasion te vinden van 2023/2024 en dan de auto omruilen voor een exemplaar die dit niet heeft als het u zo stoort. Maar zulke oplossingen met de dealer gaan vaak alleen als er rustig en goed overlegd en gecommuniceerd word. Als er met rechtzaken word gedreidgd word die oplossing ook lastig, maar zie dit wel als enige rëele oplossing als u de oplossing van de fabriek niet wil afwachten.

Wellicht is het voor jou mogelijk dat je het bij een andere garage laat herstellen die dit dan weer kan claimen bij Nissan Nederland, S6.

De kans dat een andere niet-nissan garage dit wél opgelost krijgt is vrij klein. Je geeft de dealer/importeur bovendien alle redenen om de claim af te wijzen als er derden aan hebben 'geprutsts'. Bovendien ga je je geld nooit krijgen als dit niet van te voren is overlegd voor reparatie elders, waar ze nooit mee zullen instemmen. Slecht advies.

Ik ben sinds een maand ook in het bezit van een Qhasqai uit 2023 en stoor mij aan het adaptief cruise control die ik niet handmatig uit kan zetten

Je kunt de cruise control toch wel uitzetten? Maar 95% van de auto's kun je niet switchen tussen gewone cruise control of addaptief. dus zo gek is dat niet. Heb dit ooit nog maar 1x bij een model gezien. Bij mijn huidige opel kan dat ook niet. en mijn vorige mercedes ook niet. Het is alleen addaptief, of niet...

waardoor die automatisch voor een voor mij onaanvaardbare afstand tot mijn voorganger al afremt zonder remlichten zodat achterliggend verkeer daarvan terecht schrikt, wie dat bedacht heeft...

als je gas los laat branden de remmen niet. normaal gesproken gaat hij dat als eerste doen. Als er echt daadwerkelijk geremd word door het systeem branden de remlichten echt wel, is gewoon wettelijk verplicht bij een x-aantal vertraging bij alle auto's, alle merken.

Laatst bewerkt:

AsconaGT

Wat een negatieve slecht onderbouwde vooringenomen reactie van jou, slechte dag gehad of pure onkunde...
Begrijpend ABN lezen wordt voor sommige mensen steeds moeilijker.
niet-nissan garage
Wie zegt of verteld dat topic starter naar een niet nissan garage moet gaan?

cruise control toch wel uitzetten
Ben je echt zo simpel met deze verklaring terwijl dit tijdens het gebruik het geval is....

als je gas los laat
Het systeem doet dat vanzelf dus niet handmatig.

Wordt er wel een beetje moe van hoor, probeer eens wat opbouwend te vertellen waar topic starter iets aan heeft.

Wat een negatieve slecht onderbouwde vooringenomen reactie van jou, slechte dag gehad of pure onkunde...
Begrijpend ABN lezen wordt voor sommige mensen steeds moeilijker.
niet-nissan garage
Wie zegt of verteld dat topic starter naar een niet nissan garage moet gaan?

ik heb vele jaren in deze branche gezeten en in de autotechniek, en heel vaak deze zaken voorbij zien komen, van verschillende kanten van de tafel, importeur/dealer/klant, dus onkunde is het zeker niet. slechte dag evenmin.

Maar als jij zegt dat hij de kosten van die andere garage maar bij nissan dan moet declareren dan ga ik er van uit dat je een niet-nissan garage bedoeld. Immers als hij naar een nissan garage gaat dan hoeft er ook niets geclaimd te worden. Over begrijpend lezen gesproken...

De Nissan dealer van de topicstarter pakt dit op, is al in contact met importeur en ja dat is vervelend voor de topicstarter en bijzonder dat het zo lang duurt. Blijkbaar toch iets complex. Als advies gegeven om maar naar een andere garage te gaan en de kosten nadien claimen bij NIssan is gewoon een heel slecht advies die de topicstarter niets gaat helpen. Heeft niks met een slechte dag of onkunde te maken.

Ben je echt zo simpel met deze verklaring terwijl dit tijdens het gebruik het geval is....

geen idee wat je bedoeld hiermee, maar je kunt bij alle auto's cruise control gewoon uitzetten. Maar bij de meeste auto's niet schakelen tussen gewone cruise control of adaptive cruise control.

Het systeem doet dat vanzelf dus niet handmatig.
ik ken heel goed het system van adaptive cruise control, maar het systeem zal eerst zelf gas loslaten en daarna bij remmen indien nodig. Als het systeem gas los laat zullen de remlichten niet branden net als dat dat handmatig ook niet gebeurd. Als het systeem zelf remt en voor een x-aantal vertraging zorgt, dan branden de remlichten echt wel. Is gewoon wettelijk verplicht.

Wordt er wel een beetje moe van hoor, probeer eens wat opbouwend te vertellen waar topic starter iets aan heeft.

Nee advies geven om maar naar een andere garage te gaan en de kosten nadien moet claimen bij nissan is een lekker advies.....

Ik heb zeer uitgebreid antwoord gegeven. Of het is wachten tot de fabriek/importeur met een oplossing komt, of met de dealer in overleg kijken naar een alternatief (omruilen) voor een exemplaar die dit probleem niet heeft. Dat zou mijn advies zijn. Staat er toch echt; over begrijpend lezen gesproken.... En dan ook nog een ander daarop aanspreken

Terug
Bovenaan