[Quiz] Raad het plaatje | Antwoorden en uitslag

lybra

Kilometervreter
Welkom bij weer een nieuwe Raad het plaatje quiz! Weer "gewoon" stukjes plaatwerk en exterieurdelen waar jullie het mee moeten doen. En ik was zo lekker bezig dat het toch weer 40 plaatjes geworden zijn.

Zoals altijd zijn er 2 punten te verdienen per auto (1 punt voor merk, 1 punt voor model), dus in totaal 80 punten. Er hoeven geen toevoegingen bij. Ik heb voor sommige auto's weliswaar plaatjes gebruikt van een specifieke uitvoering, maar die hoef je wat mij betreft niet te melden. Ontbrekende of foute delen van een antwoord kunnen tot puntenaftrek leiden. Dus als voorbeeld: stel dat er een plaatje van een Citroën Visa Chrono in de quiz zit, dan levert Citroën Visa de volle punten op, maar Citroën Visa 11 RE levert een half puntje aftrek omdat de (onnodige) toevoeging simpelweg fout is. ik wil graag merk en modelnaam zien, geen modelcodes. BMW F45, Lancia Type 835, Volkswagen B1, Toyota J40... ik vind het wel heel veel opzoekwerk om daar de juiste modelnamen (resp. 2-serie Active Tourer, Dedra, Passat en Land Cruiser) bij te vinden, dus dat keur ik fout. Let ook goed op de juistheid van je antwoord; soms kun je al door 1 letter verschil onbedoeld een ander model insturen.

In principe komt elk merk maar een keer voor, maar wellicht heb ik ergens een ge-badge engineer'de variant over het hoofd gezien en zou het dus zomaar kunnen dat er in jouw antwoordenlijst een merk meer dan eens voorkomt. Als er meerdere antwoorden mogelijk zijn, worden die uiteraard allemaal goed gerekend.

Meedoen kan door de antwoorden in een privébericht naar mij te sturen. Geen antwoorden of aanwijzingen in dit topic posten om het voor iedereen leuk te houden. Tot aan de inzendtermijn mag je zo vaak als je wilt updates van je antwoorden sturen, maar wel graag telkens de volledige lijst van 40 antwoorden sturen (da's makkelijker met nakijken).

Inleveren kan t/m zondag 5 april 20:00. Ik zal in de openingspost bijhouden van wie ik inzendingen (en eventuele updates) ontvangen heb.

Veel plezier en veel succes!

Y8nRS6t.jpeg

Il5tAIJ.jpeg

(klik op de foto's voor een grotere versie)

Antwoorden ontvangen van:
- Jay DoubleYou (update 24-3 00:57)
- Sejus89
- 929V6
- 406c
- JOtter
- Quadrifoglio Verde
- Mach1
- Bobbeltje
- MWH
- Barri

Laatst bewerkt:
Mijn doel was om 'm iets moeilijker te maken dan mijn vorige quiz, maar niet té moeilijk. Is dat een beetje gelukt?

Inzendingstermijn is wel wat kort vind ik. Ik ga er dit weekend even mee bezig. Ongeveer 75% weet ik zo wel. Een paar denk ik te weten en een paar moet ik echt gaan opzoeken.

Dan liever een plaatje of 10 minder en dezelfde inzendtermijn. Bijna een maand vind ik wel erg lang.

Ik heb in de comments bij de quiz van 406c al gezet dat ik die 4 weken wel heel erg lang vond (onder de streep heb ik denk ik drie weken zitten wachten op de uitkomst en was ik de quiz eigenlijk alweer een beetje uit het oog verloren in die tijd). Vandaar dat ik de termijn dit keer wat korter heb gemaakt. Misschien is 2 weken wel té kort (hoewel ik dat niet vind), maar dan moet de volgende quiz maar weer een iets langere periode krijgen. Of minder plaatjes.

Twee weken vind ik ook prima. Iets minder plaatjes kan, maar misschien beter om af te stemmen op moeilijkheidsgraad

Laat ik op de valreep ook nog even insturen. Weinig tijd, dus ik heb alleen eerste ingevingen ingevuld en helemaal niets gecontroleerd/opgezocht. Ik ben benieuwd wat de schade wordt.

Ik probeer om in de quiz grotendeels "normale" auto's te gebruiken die je daadwerkelijk zou kunnen tegenkomen in het wild. Hoe leuk is het om op de parkeerplaats bij de supermarkt of ergens langs de straat ineens een van je nog ontbrekende plaatjes te herkennen! Dat geldt uiteraard niet voor alle auto's in de quiz, maar van de meerderheid is het niet ondenkbaar.

Het nadeel van "normale" auto's gebruiken is wel, dat die dusdanig bekend zijn, dat het lastig is om de quiz nog enigszins uitdagend te maken. Dat heb ik proberen te ondervangen door de uitsnedes en door een paar "vergeten" auto's te gebruiken. Ik hoor graag of de quiz te makkelijk, te moeilijk, of precies goed was.

ANTWOORDEN

mVjUbHJ.jpeg

IO55a76.jpeg

(klik op de plaatjes voor een vergroting)

1. Fiat Punto
2. Seat Ibiza (1x Seat Malaga)
3. Honda CR-V (2x Honda Jazz, 1x Volvo)
4. Chrysler Neon
5. Mini Aceman (1x Mini Clubman, 1x Mini Countryman, 1x ?)
6. Subaru Legacy (1x Subaru Outback)
7. Dacia Spring
8. Lotus Elan (1x Matra 530, 1x Triumph, 1x ?)
9. Citroën 2CV
10. Nissan Micra
11. Volkswagen Passat
12. Alfa Romeo 147
13. Mazda 323 (1x Toyota Tercel, 1x Mazda, 1x ?)
14. Opel Kadett
15. Smart #1 (2x Smart #3, 2x ?)
16. BMW 3-serie (5x BMW 5-serie)
17. Ford Explorer
18. Renault 30 (1x Renault 20, 1x Lancia Gamma, 1x Mazda MX-30, 1x ?)
19. Skoda Kodiaq
20. Jeep Renegade
21. Lexus UX (1x Lexus LBX, 1x Lexus, 1x ?)
22. Peugeot 5008 (1x Volvo V60, 1x Mitsubishi, 1x ?)
23. BYD Seal U (1x MG, 1x ?)
24. Saab 9000 (1x BMW 7-serie, 1x Audi 100, 1x Audi, 1x ?)
25. Maserati Grecale (1x Maserati, 1x Jaguar, 2x ?)
26. Hyundai Trajet (1x Opel Omega, 1x ?)
27. Mitsubishi Space Star (2x Nissan Note, 1x Nissan Versa, 1x MG 6, 1x ?)
28. Mercedes-Benz R-klasse
29. Polestar 2
30. Toyota Prius (1x Toyota C-HR)
31. Lynk & Co 01 (1x Lynk en Go c01, 1x Lynk & Co 2, 1x ?)
32. Suzuki Alto (2x Subaru Justy, 1x Honda Civic, 1x Mitsubishi Colt)
33. Lamborghini Jalpa (1x Lamborghini Countach, 1x Lamborghini, 1x Maserati, 2x ?)
34. Audi 200 (2x ?)
35. Leapmotor T03 (1x Leapmotor B10, 1x ?)
36. Kia Shuma (3x Honda Civic, 2x Mitsubishi Carisma)
37. Chevrolet Aveo/Daewoo Kalos (1x Daewoo Koleos, 1x Kia Carens, 1x Hyundai Getz, 1x ?)
38. DS 4/No. 4 (1x Jaguar)
39. Land Rover Defender
40. Daihatsu Terios

Dit was echt een leuke quiz, @lybra! Toch nog wat ‘O ja’s!’ maar ben verder wel tevreden. Op naar de volgende! Bij de CR-V moest ik eerst denken aan een Volvo, maar kwam ‘m met zoeken per toeval tegen. Lamborghini Jalpa heb ik wel bekeken, maar kwam niet over als herkenbaar.

Ik ben overigens niet in de gelegenheid om een volgende quiz te verzorgen, dus hopelijk kan iemand anders bijspringen.

Ik vond het van mijn kant heel leuk om verrast te worden door de antwoorden. Zo had ik bv. niet verwacht dat iedereen de Terios of Punto (ik had bewust de cabrio gekozen) zou raden, of dat de 3- serie zo’n instinker bleek te zijn. En zo’n klein detail van de Defender wist dan weer iedereen! En een paar bewuste instinkers: zo vond ik zelf ook de uitsnede van Renault erg op een Lancia lijken.

Terug
Bovenaan