[Quiz] Raad het plaatje | nr. 4 2026 | Uitslag!

929V6

Asfaltkampioen
Welkom bij weer een nieuwe Raad het plaatje quiz! Weer "gewoon" stukjes plaatwerk en exterieurdelen waar jullie het mee moeten doen. Ditmaal 20 plaatjes maar sommige misschien weer iets moeilijker (en met dank aan lybra voor het grootste deel van de begeleidende tekst).

Zoals altijd zijn er 2 punten te verdienen per auto (1 punt voor merk, 1 punt voor model), dus in totaal 40 punten. Er hoeven geen toevoegingen bij. Bij enkele auto's is direct duidelijk dat het om een (zeer) specifieke uitvoering gaat, maar je krijgt er geen extra punten voor door die te vermelden. Ontbrekende of foute delen van een antwoord kunnen tot puntenaftrek leiden. Dus als voorbeeld: stel dat er een plaatje van een Citroën Visa Chrono in de quiz zit, dan levert Citroën Visa de volle punten op, maar Citroën Visa 11 RE levert een half puntje aftrek omdat de (onnodige) toevoeging simpelweg fout is. ik wil graag merk en modelnaam zien, geen modelcodes. BMW F45, Lancia Type 835, Volkswagen B1, Toyota J40... ik vind het wel heel veel opzoekwerk om daar de juiste modelnamen (resp. 2-serie Active Tourer, Dedra, Passat en Land Cruiser) bij te vinden, dus dat keur ik fout. Let ook goed op de juistheid (spelling, schrijfwijze e.d.) van je antwoord; soms kun je al door 1 letter verschil onbedoeld een ander model insturen.

In principe komt elk merk maar een keer voor, maar wellicht heb ik ergens een ge-badge engineer'de variant over het hoofd gezien en zou het dus zomaar kunnen dat er in jouw antwoordenlijst een merk meer dan eens voorkomt. Als er meerdere antwoorden mogelijk zijn, worden die uiteraard allemaal goed gerekend.

Meedoen kan door de antwoorden in een privébericht naar mij te sturen. Geen antwoorden of aanwijzingen in dit topic posten om het voor iedereen leuk te houden. Tot aan de inzendtermijn mag je zo vaak als je wilt updates van je antwoorden sturen, maar wel graag telkens de volledige lijst van alle antwoorden sturen (da's makkelijker met nakijken).

Inleveren kan t/m zondag 26 april 20:00. Ik zal in de openingspost bijhouden van wie ik inzendingen (en eventuele updates) ontvangen heb.

Veel plezier en veel succes!

55191678656_c0777dd634_b.jpg

55191943989_f3ee118864_o.jpg

(klik op de foto's voor een (iets) grotere versie)

Antwoorden ontvangen van:
- Jay Double You (+ 2 updates)
- Banpei (+ update)
- MicraMops
- lybra (+ 2 updates)
- Barri
- Sejus89

Laatst bewerkt:
Best goed te doen! Al zit er in 40 opgaven iets meer uitdaging, ik snap dat dit voor de quizmaster makkelijker is.

Leuk dat je een nieuwe quiz gemaakt hebt!

Zag nog wel een slordigheidje in de "copy-and-paste" van de tekst, die kun je misschien nog even aanpassen:
"maar wel graag telkens de volledige lijst van 40 antwoorden sturen" --> dit moet natuurlijk 20 antwoorden zijn.

Ik ga er binnenkort eens voor zitten.

Leuk dat je een nieuwe quiz gemaakt hebt!

Zag nog wel een slordigheidje in de "copy-and-paste" van de tekst, die kun je misschien nog even aanpassen:
"maar wel graag telkens de volledige lijst van 40 antwoorden sturen" --> dit moet natuurlijk 20 antwoorden zijn.
Aangepast, bedankt!

Zo, ik heb zojuist nog een 2e update gestuurd en daarmee heb ik ze denk ik allemaal. Eén plaatje wel via een enorme toevalstreffer gevonden, ik zal dat verhaaltje met jullie delen nadat de antwoorden bekend zijn gemaakt.

Zo, ik heb zojuist nog een 2e update gestuurd en daarmee heb ik ze denk ik allemaal. Eén plaatje wel via een enorme toevalstreffer gevonden, ik zal dat verhaaltje met jullie delen nadat de antwoorden bekend zijn gemaakt.
Vandaag had ik hetzelfde: ik had eentje waar ik hem niet kon vinden, alleen iets dat er op leek. Al twee weken lang kijk ik naar één en hetzelfde detail van alle auto's die ik zie en nog vind ik de oplossing niet. Maar vandaag zag ik er eentje waardoor ik wel de juiste oplossing kon vinden.

Vandaag had ik hetzelfde: ik had eentje waar ik hem niet kon vinden, alleen iets dat er op leek. Al twee weken lang kijk ik naar één en hetzelfde detail van alle auto's die ik zie en nog vind ik de oplossing niet. Maar vandaag zag ik er eentje waardoor ik wel de juiste oplossing kon vinden.
Ik had net eentje waarvan ik overtuigd was dat het ‘m was, maar net kreeg ik een ingeving waardoor bleek dat ‘t ‘m toch niet was. Nu heb ik alsnog de juiste gevonden en ingestuurd. :p

Heb hem net nog ingezonden. Iets te laat, maar de uitslag is er nog niet, dus hopelijk kan ik nog meedoen. Niet heel veel tijd gehad om te zoeken, maar ik heb ze wel alle 20 ingezonden.

Heb hem net nog ingezonden. Iets te laat, maar de uitslag is er nog niet, dus hopelijk kan ik nog meedoen. Niet heel veel tijd gehad om te zoeken, maar ik heb ze wel alle 20 ingezonden.
Omdat ik zelf ook aan de late kant ben met de uitslag neem ik die mee.

Hoogste tijd voor de uitslag dus! Allereerst de antwoorden:

52022373279_430cf5eb89_c.jpg

1. Volkswagen Golf (6 x goed, 1 x Nissan Sunny N14 hatchback - dat was inderdaad de valkuil van de uitsnede)

54142655319_7af1f77305_c.jpg

2. Triumph GT6 (4 x goed, 3 x geen antwoord)

260834753

3. Toyota Land Cruiser. Ik dacht dat de driedeurs misschien niet zo bekend was maar dat viel mee, iedereen had 'm goed.

54886889488_c4f5c92276_c.jpg

4. Alfa Romeo Spider (6 x goed, 1 x Alfa Spider - half puntje aftrek hiervoor, ik ben wel streng geweest op complete en juiste schrijfwijze)

53340909200_975a599709_c.jpg

5. Renault Clio V6 (5 x goed, 1 x geen antwoord, 1 x "Ferrari?")

51978329445_9f9d926ff4_c.jpg

6. Peugeot 404 (3 x goed, 2 x Peugeot 204, 1 x "Renault?", 1 x geen antwoord)

260855079

7. Jaguar XK of XKR, beide goed gerekend voor iedereen.

260818700

8. Mitsubishi Outlander, die had iedereen goed.

52499524152_5da6bf2482_c.jpg

9. BMW 2002 (Turbo), ook die was niet moeilijk.

261208595

10. Hyundai Tucson (6 x goed, 1 x Hyundai Santa Fe)

260893954

11. Skoda Superb (5 x goed, 1 x Volkswagen Jetta, 1 x geen antwoord)

52170636794_e3b087c8bc_c.jpg

12. Chevrolet Corvette (6 x goed, 1 x Corvette C1 zonder merknaam, puntje aftrek)

52979367521_3c75839e96_c.jpg

13. Ford Focus Electric. Deze bleek lastig te zijn (3 x goed, 2 x Ford (Focus*) C-Max Plug-in Hybrid), 1 x geen antwoord, 1 x Ford Fusion)

48553348366_87792c691e_c.jpg

14. Volvo V70(R) (6 x goed, 1 x Volvo S70)

261028491

15. Mercedes-Benz X-Klasse (3 x goed, 1 x geen antwoord, 2 x Mercedes X-Klasse (half punt aftrek voor onvolledige merknaam), 1 x GMC)

54893329558_88cffb6d4a_c.jpg

16. Hillman Minx. De Hillman Husky is hier ook goed gerekend, voor zover ik kan zien zijn er geen verschillen in de uitsnede. (4 x goed, 2 x geen antwoord, 1 x Sunbeam Rapier, die wel dezelfde neus maar een andere grille heeft)

260986975

17. Dacia Logan (MCV) (6 x goed, 1 x Dacia Duster)

27102239871_db5b13a0cb_c.jpg

18. Simca 1000 (6 x goed, 1 x geen antwoord)

52499873313_23d600e229_c.jpg

19. Chrysler Sebring (6 x goed, 1 x "Chrysler Sebring coupe/cabrio" die halverwege het linkerdeel van het achterlicht een scheiding tussen twee plaatwerkdelen heeft, half puntje aftrek daarvoor dus)

48243691871_575efb78e2_c.jpg

20. Nissan Sunny Coupé (5 x goed, 1 x Audi 100 Avant, 1 x Audi V8 Avant (lijkt me een leuk project ;)))

En zo zijn de punten als volgt:

1. lybra - 40 punten
2/3. Banpei - 36 punten
2/3. Quadrifoglio Verde - 36 punten
4. Sejus89 - 34 punten
5. Barri - 30 punten
6. Jay Double You - 28 punten
7. MicraMops - 27 punten

Van harte gefeliciteerd, lybra! (y)(y)
Bedankt allemaal voor het meedoen en ik ben benieuwd naar de volgende! :)(y)

Alleen Ford Focus is goedgekeurd, de C-Max niet. Het klepje is misschien hetzelfde maar alles eromheen is anders.

Oeps, is er helaas bij ingeschoten om mijn antwoorden te sturen... in ieder geval gefeliciteerd Lybra!

Leuk! Toch nog wat lastige dingen. De Superb had ik niet en ik struikel vooral over het oudere spul.

De volle 40 punten nog wel, leuk!

De Triumph is écht een enorme toevalstreffer geweest dat ik die gevonden. Ik speel veel Gran Turismo (een racespel op de PlayStation), die zijn inmiddels aanbeland bij versie 7. Ik had een discussie met een vriend over de auto's in dat spel en dat er zo weinig klassieke Britse auto's in zaten. Toen zei ik "in GT7 klopt dat, op wat Aston Martins, Jaguars en een TVR na, maar in GT6 was de lijst met auto's groter en had je er ook bv. een Caterham en volgens mij zelfs een Triumph in zitten" (dat laatste klopt, een Triumph Spitfire). Dus ik typte in Google "GT6 Triumph" en had ineens het laatste ontbrekende plaatje te pakken... :D

Dank voor het maken @929V6

@lybra Gefeliciteerd en @929V6 bedankt voor het organiseren! (y)

Ik had inderdaad de eerste fout en dacht dat het een Sunny N14 was. Verder twee keer aftrek door het merk, daar zal ik de volgende keer beter op letten!

Ik had gelukkig wel de Ford Focus Electric goed gevonden: in eerste instantie dacht ik dat het de Amerikaanse Ford Fusion was. Van de week zag ik een oude(re) Focus en herkende meteen de vorm van de A-stijl en de manier waarop de spiegel vastzit. Dus toen ik op Ford Focus EV zocht, kwam ik uit op de Electric. Grappig weetje waar ik achter kwam door naar alle buitenspiegels te kijken: Toyota heeft kennelijk in de afgelopen 10 jaar rare vinnetjes op het afdekplaatje bij de spiegels aangebracht en ik denk dat het om de luchtstroom iets gunstiger te maken gaat. Dit detail was mij anders nooit opgevallen! :LOL:

Ik ben nog niet in de gelegenheid om een nieuwe quiz te organiseren, hopelijk kan iemand anders dat voor z'n rekening nemen.

Terug
Bovenaan