[Quiz] Raad het plaatje | nr. 4 2026

929V6

Asfaltkampioen
Welkom bij weer een nieuwe Raad het plaatje quiz! Weer "gewoon" stukjes plaatwerk en exterieurdelen waar jullie het mee moeten doen. Ditmaal 20 plaatjes maar sommige misschien weer iets moeilijker (en met dank aan lybra voor het grootste deel van de begeleidende tekst).

Zoals altijd zijn er 2 punten te verdienen per auto (1 punt voor merk, 1 punt voor model), dus in totaal 40 punten. Er hoeven geen toevoegingen bij. Bij enkele auto's is direct duidelijk dat het om een (zeer) specifieke uitvoering gaat, maar je krijgt er geen extra punten voor door die te vermelden. Ontbrekende of foute delen van een antwoord kunnen tot puntenaftrek leiden. Dus als voorbeeld: stel dat er een plaatje van een Citroën Visa Chrono in de quiz zit, dan levert Citroën Visa de volle punten op, maar Citroën Visa 11 RE levert een half puntje aftrek omdat de (onnodige) toevoeging simpelweg fout is. ik wil graag merk en modelnaam zien, geen modelcodes. BMW F45, Lancia Type 835, Volkswagen B1, Toyota J40... ik vind het wel heel veel opzoekwerk om daar de juiste modelnamen (resp. 2-serie Active Tourer, Dedra, Passat en Land Cruiser) bij te vinden, dus dat keur ik fout. Let ook goed op de juistheid (spelling, schrijfwijze e.d.) van je antwoord; soms kun je al door 1 letter verschil onbedoeld een ander model insturen.

In principe komt elk merk maar een keer voor, maar wellicht heb ik ergens een ge-badge engineer'de variant over het hoofd gezien en zou het dus zomaar kunnen dat er in jouw antwoordenlijst een merk meer dan eens voorkomt. Als er meerdere antwoorden mogelijk zijn, worden die uiteraard allemaal goed gerekend.

Meedoen kan door de antwoorden in een privébericht naar mij te sturen. Geen antwoorden of aanwijzingen in dit topic posten om het voor iedereen leuk te houden. Tot aan de inzendtermijn mag je zo vaak als je wilt updates van je antwoorden sturen, maar wel graag telkens de volledige lijst van alle antwoorden sturen (da's makkelijker met nakijken).

Inleveren kan t/m zondag 26 april 20:00. Ik zal in de openingspost bijhouden van wie ik inzendingen (en eventuele updates) ontvangen heb.

Veel plezier en veel succes!

55191678656_c0777dd634_b.jpg

55191943989_f3ee118864_o.jpg

(klik op de foto's voor een (iets) grotere versie)

Antwoorden ontvangen van:
- Jay Double You (+ update)
- Banpei
- MicraMops
- lybra
- Barri

Laatst bewerkt:
Leuk dat je een nieuwe quiz gemaakt hebt!

Zag nog wel een slordigheidje in de "copy-and-paste" van de tekst, die kun je misschien nog even aanpassen:
"maar wel graag telkens de volledige lijst van 40 antwoorden sturen" --> dit moet natuurlijk 20 antwoorden zijn.

Ik ga er binnenkort eens voor zitten.

Leuk dat je een nieuwe quiz gemaakt hebt!

Zag nog wel een slordigheidje in de "copy-and-paste" van de tekst, die kun je misschien nog even aanpassen:
"maar wel graag telkens de volledige lijst van 40 antwoorden sturen" --> dit moet natuurlijk 20 antwoorden zijn.
Aangepast, bedankt!

Terug
Bovenaan