Update van de 75: Net voor onze vakantie, begin juni alweer, de 75 weer opgehaald bij Prins. Gelukkig was het koelvloeistofniveau niet gedaald na de vakantie en ook nu is het nog steeds goed. Wel een opluchting.
Hij moet straks nog wel even weer terug, want er moeten na zo'n 1000km nog wat controles uitgevoerd worden. Ik twijfel toch of ik hem dan iets laat verlagen, net als bij mijn vorige 75. Er zitten al gele Koni's onder en die schijnen het wel goed te doen icm een verlaging van 3cm. Hij ziet er dan naar mijn idee perfect uit, maar de originele uitstraling gaat wel wat verloren. Maar onderstaande Bertone bijvoorbeeld heeft ook geen originele wielen en is wat verlaagd, maar ziet er ook heel erg strak uit. Lastig...
De foto heb ik eind juni gemaakt bij het Spettaclo Sportivo, het jaarlijkse feest van de Alfaclub. Ik heb daar een interview mogen afnemen met de curator van het Alfa Romeo museum in Milaan, dat was een leuke ervaring. Het komt deze of volgende uitgave in het Klaverblaadje, het clubblad.
En dan nog wat betreft de vakantie. We zijn naar Noord Spanje geweest; begonnen in Bilbao, de kustlijn een beetje gevolgd en uiteindelijk nog net over de grens in Portugal geweest. Op de heenreis ben ik over de 100000km gegaan, helaas vergeten een foto te maken
En een paar week later nog een weekend naar de Nurburgring geweest. Zonder de vakantie en de Nurburgring had ik dit jaar nog maar 3000km gereden, dus voor dit soort vakanties en uitjes wordt de Giulia het meest gebruikt. Ik denk dat ik wel de olie van de automaat maar eens moet laten vervangen nu hij ruim een ton gereden heeft.
Op de parkeerplaats van het hotel in Bilbao.
De rit is zonder noemenswaardige problemen verlopen Zelfs de velgen hebben geen schade opgelopen in alle krappe parkeergarages. Enige spannende momentje was een storing in de elektrische parkeerrem, toen wilde hij ook even niet starten, maar een paar minuten ging later het wel weer gewoon. De melding is later nog 1 keer weer verschenen. Wel heeft iemand zijn gedeukte 206 letterlijk op mijn trekhaak geparkeerd. En nee, ik stond niet ver naar achteren, de vakken zijn zo klein. Aan de voorkant stond ik zelfs nog iets over de lijn.
Picos de Europa, heel mooi gebied.
Hoeveel mazzel kun je hebben als Alfaliefhebber? Een 2600 Spider kom je nooit zomaar tegen en als je hem dan ook nog net op de foto kunt zetten met de historische brug van Cangas de Onis (een toeristisch hoogtepunt in de regio) op de achtergrond, is dat dubbel geluk. Ik heb nog veel meer leuke auto's gezien, die zal ik binnenkort in het vakantie auto topic gaan posten.
Na 16 dagen en bijna 6300km weer thuis in Assen met een gemiddeld verbruik van bijna 1:13. Wel netjes denk ik. Er zullen SUV's van een vergelijkbare grootte zijn met ingewikkelde hybride techniek die het slechter doen.
En nog 1 op de Nurburgring. Ik vond het eigenlijk te druk om lekker te rijden. Ik ga daar niet voluit, dus je bent telkens aan het kijken naar sneller verkeer achter je. Ik heb überhaupt het idee dat het er steeds drukker wordt. Tussen de 15 en 20 jaar geleden was er het lang zo druk nog niet.