QV: Alfa 75 V6 1987 / Alfa Giulia 2.0T 2019

Beide auto's zijn fantastisch ! Maar de 75 is toch wel mijn favoriet. Die kleur maakt m zo mega chique ! Heb er nog wel over nagedacht om een "echte" Alfa te kopen. Of een 75 of een Alfa 6. Maar ik ben niet iemand die het aandurft v.w.b. onderdelen enzo. Nog belangrijker, onze buurt is geen fan van mooie auto's. Heel strak parkeren en niet opletten hoe ver de deur open kan. Je weet wel :( Ik zag een mooie foto vanuit de showroom van Wim Prins. Een prachtig bedrijf met enthousiaste verkopers die je behandelen als koper en dat maakt niet uit wat je koopt. Tussen alle Ferrari's en Maserati's stond mijn Abarth 595C BiColore. Na de proefrit was ik verkocht. Sfeer foto :)

Flickr werkt even niet mee, dus ik kan niet laten zien hoe het er nu uitziet. Op het voorspatbord zat ook nog een klein deukje, dat had ik zelf nog niet eens gezien. In ieder geval zit het aan de achterkant van de bumper met tie wraps vast en aan de voorkant met zwarte tape. Ziet er niet uit, maar volgens de schadehersteller kon ik op deze manier rustig ermee naar Spanje.

Pas 6 oktober wordt de auto gerepareerd, het weekend ervoor zouden we er nog meer naar de Nurburgring, maar dat is wel de laatste locatie waar je met een gehavende auto wilt rijden, dus dat moeten we maar even verzetten.

Kun je niet een vervangende auto huren of meekrijgen die je mee mag nemen naar het buitenland?

Ik denk niet dat dat kan, de auto is gewoon rijdbaar en functioneert op zich goed.

Heel erg vervelend! Niet om flauw te doen maar de motorkap lijkt ook wel iets ontzet te zijn?

Ik denk dat de bumper ontzet is; het hele deel vooraan rond de motorkap is bumper.

Het is naar, vervelend, je zit er niet op te wachten.. maar 'gelukkig' is het je 75 niet. Toch?

Dan was inderdaad de ramp niet te overzien geweest :cry: Ik denk niet dat er zomaar ergens een bumper voor een 75 America op de plank ligt.

Het slechte mens in mij twijfelt dan toch of de camera achter de voorruit een rol heeft gespeeld bij de afweging om een briefje achter te laten. Briefje of niet, naar om je auto zo terug te vinden en zeker zo'n fraaie Alfa. :cry:

Foutje kan gebeuren natuurlijk, maar ik vraag me af hoe iemand dit voor elkaar krijgt, de auto lijkt ook nog best ver terug in het vak te staan. Hopelijk wordt het allemaal goed opgelost. Voordeel bij een nadeel, het scheelt je wel weer insecten verwijderen na zo'n lange vakantierit...

De dashcam werkt alleen als je rijdt. Ik weet dat ze ook bestaan die aan gaan op het moment dat je auto wat beweegt als deze stil staat, maar dat doet die van mij niet. Het zou natuurlijk kunnen dat het een preventief effect heeft gehad. Nog een ander voordeeltje is dat ik straks weer een steenslagvrije bumper heb.

Ha ik herken de plek waar de foto met de 75 is gemaakt. Het 'Loont' om daar met de bloemen in de bloei wat mooie plaatjes te schieten!

Heel scherp, ik snap hem inderdaad:) We wonen aan die kant van de stad, het is voor ons heel dichtbij.

Boekenmarkt was wel leuk he?

Klopt, maar ook heel druk, je kon vaak amper bij de kraampjes komen. Maar wel leuke dag gehad.

Heel strak parkeren en niet opletten hoe ver de deur open kan. Je weet wel :( Ik zag een mooie foto vanuit de showroom van Wim Prins.

Een klassieker wil je inderdaad niet buiten aan de staat parkeren. Het is zonde dat de auto na een paar jaar krasjes, putjes en beginnende roest heeft. Mooie Abarth, de 75 komt er ook vandaan.

Misschien de zwarte tape ff rood spuiten? Valt 't iets minder op. Nu zit de schade rechts en niet links maar je weet nooit of je er de aandacht mee trekt van een tegemoetkomend rijdende handhaver.

Wat vervelend zeg, gelukkig netjes een briefje. Zo net voor de vakantie is wel balen. De vakantiefoto's zullen van de linkerkant gemaakt moeten worden.

Onderstaande is het beste was er nu van te maken is voor de komende twee maand. Balen om zo te rijden, maar ik besef me dat het eigenlijk een luxeprobleem is. Veel mensen zullen grotere problemen hebben dan dit.

De vakantiebestemming is overigens gewijzigd in Zwitserland. Mijn schoonmoeder gaat qua gezondheid achteruit en mijn vrouw vindt het wel zo prettig om dan wat dichterbij te zijn; in een dag rijden zijn we dan weer thuis, mocht het sneller achteruit gaan. Mij maakt het eerlijk gezegd niet zoveel uit; Zwitserland of Spanje. Ik was het liefst naar Polen of Tsjechië gegaan, maar daar zijn we al een paar keer geweest en zij wil dan liever naar een land waar we nog nooit echt op vakantie zijn geweest...
54719119224_d016bf6d32_b.jpg

Leuk nieuws is dat de 75 binnenkort in Klokje rond klassiek verschijnt. Vanochtend zijn we naar Soesterberg geweest voor de voorbereidingen. We zijn er nog wel een ochtend zoet mee geweest. Het is nog niet bekend wanneer alles gepubliceerd wordt, maar het filmpje zie je natuurlijk snel genoeg op de site. De conclusie is in ieder geval dat het een zeer mooi, goed bewaard gebleven en nagenoeg roestvrij exemplaar is. Heel leuk om dit allemaal een keer mee te maken, was echt een leuke ochtend!
54719119169_461281bf5d_b.jpg

Leuk nieuws is dat de 75 binnenkort in Klokje rond klassiek verschijnt. Vanochtend zijn we naar Soesterberg geweest voor de voorbereidingen. We zijn er nog wel een ochtend zoet mee geweest. Het is nog niet bekend wanneer alles gepubliceerd wordt, maar het filmpje zie je natuurlijk snel genoeg op de site. De conclusie is in ieder geval dat het een zeer mooi, goed bewaard gebleven en nagenoeg roestvrij exemplaar is. Heel leuk om dit allemaal een keer mee te maken, was echt een leuke ochtend!
Oh, leuk! Grappig vind ik altijd dat Dennis nooit heel uitbundig overkomt, maar hij kan altijd wel mooi vertellen over het technische deel van een auto.

Balen van die schade seg, zo'n getapete auto ziet er toch altijd een beetje zielig uit. Wel heel leuk dat de 75 in AWC komt!
Sterkte met de schoonmoeder-situatie.

Wat grappig, ik herkende meteen aan de oprit, woning en rijbaan dat je bij mij in de buurt woont. Zal eens opletten met het rondje hardlopen door de wijk of ik deze prachtige combi zie staan.

Zuur van de schade, maar netjes van het briefje en uiteindelijk komt dat wel goed. Veel plezier met de 75 V6. Dat blijft toch een bijzondere auto. En sterkte met de situatie rond je schoonmoeder.

Weer terug uit Zwitserland, gelukkig is het goed gegaan met mijn schoonmoeder. Het is een heel mooi land, maar ik vond het best druk en heel erg toeristisch. Mooie wandelingen gemaakt, steden bekeken, lekker rondgereden, dat soort dingen. Een autogerelateerd verslagje met wat foto's:
54783087933_849f3e840b_b.jpg

Mooie plek, maar ik weet niet meer waar het precies is.
54782845781_5b5ba031ec_b.jpg

Met mijn hypermoderne Samsung AI telefoon (voor het eerst alle foto's met de telefoon gemaakt) de schade even weggepoetst:)
54783087913_536bbd365f_b.jpg

We hebben ook nog een dag een bergpassenroute gereden. En wat een fijne auto is het daarvoor. Met 200pk, 330Nm en 1400kg merk je niet eens dat je bergop rijdt en de auto geeft heel veel vertrouwen op die bochtige wegen, je rijdt al snel erg hard. Vorig jaar in Sardinie waren de wegen een stuk rustiger en was het nog mooier rijden. Let even op de regenboog:
54783075574_eefd8ccfb5_b.jpg

54782845766_d23aee54a5_b.jpg

De laatste paar nachten zaten we aan de noordkant van het Lago Maggiore. We zijn dus ook nog een paar keer in Italie geweest, waaronder een dagje Milaan. Het Fulli kastje wat we al gekocht hadden voor de tolwegen in Frankrijk, kwam ook in Italie mooi van pas. Gewoon door de linker Telepass poortjes rijden zonder dat je hoeft stil te staan. De auto was inmiddels al wat vuil geworden, dus met een vieze, beschadigde Alfa reed ik er dan weer wel passend bij in Italie... Ook nog even een Politie Giulia voor de lens gekregen. Die agenten waren vast blij dat ze geen Tonale als dienstauto hebben:p
54781995477_5ca272e7cd_b.jpg

Ik vind het altijd wel leuk om wat lokale automusea te bezoeken. We zijn in het verkeersmuseum in Luzern geweest. Was eigenlijk meer een familiepark dan een echt museum en hoge entreeprijs, zoals eigenlijk het meeste in Zwitserland duur is. Er was een wand met auto's waaruit telkens een auto naar voren getransporteerd werd en daar werd wat over verteld. Het waren met name auto's waar een Zwitserse historie aan vast zat.
54783087928_369793eb86_b.jpg

Heel leuk was het Volandia vliegtuigmuseum een stukje ten zuiden van Varese. Nu ging het me niet om de vliegtuigen, maar om de Bertone collectie. Deze stond in een aantal hallen wat achteraf een beetje als "bijvangst" van de vliegtuigen, er liep ook verder niemand. Wel heel bijzonder om al die unieke auto's daar te zien. De Bertone Opel Slalom, Lancia Kayak en Bertone Racer heb ik altijd erg mooi gevonden in de jaren 90 en ik had toen niet kunnen bedenken dat ik deze auto's ooit nog in het echt zou zien. Maar ook bijzondere conceptcars uit de jaren 70 waren te zien en als één van de meest moderne de Alfa GT Cabrio en een zeer fraaie Jaguar uit 2011. Hoewel er wel een bijzonder sfeertje was, verdient de collectie naar mijn idee een mooiere plek.
54783075549_fd0084fb86_b.jpg

De laatste ochtend zijn we in het Pantheon museum in Bazel geweest. Erg leuk gebouwd en leuke auto's, de moeite waard om even te stoppen als je in de buurt bent. We zijn later nog even de stad in geweest en rond half 4 zijn we richting huis gereden. We reden op zaterdag, dus er was weinig vrachtverkeer. Tot Oberhausen was er nog wel aardig wat verkeer en snelheidsbeperkingen, het laatste stuk op de 31 kun je nog wel even lekker 130 km lang doorrijden tot de afrit Emmen. Rond half 12 waren we weer thuis in Assen. Uiteindelijk ruim 4300 km gereden met een verbruik van bijna 1:12 en een gemiddelde snelheid van 64km/u.
54783075554_139f8895f9_b.jpg

54781995467_7cb37eef35_b.jpg

Auto is weer gerepareerd. Nieuwe bumper, nieuwe koplamp en rechter spatbord is gerepareerd en gespoten. Ik zag een bedrag voorbij komen van ruim E 4100:oops: Ze zeiden dat deze rode unilak na een paar jaar lastig was om de juiste kleur te krijgen, maar het ziet er prima uit. Hij is keurig gepoetst afgeleverd, alleen het eigen risico moet ik nog weer terugkrijgen.

54845085527_e4906b5563_b.jpg

Twee week geleden deze foto nog gemaakt. Altijd leuk als je je auto zo kunt parkeren, een rode Giulia zie je niet dagelijks. Het zwarte dak en spiegels van de andere Alfa zien er mooi uit, hoewel het dak vast een panodramadak is. Misschien tzt maar eens kijken wat het kost om dat te laten wrappen.
54846263490_f5648ce970_b.jpg

Over onze Toyota Yaris heb ik eigenlijk nog niet zoveel geschreven, omdat ik er maar weinig in rijd. De auto is van mijn vrouw, zij rijdt er altijd in. Haar ouders hebben de auto nieuw gekocht in 2013. Wij waren nog niet zo lang samen, maar ik was erbij toen de auto gekocht werd. Toen haar ouders helaas niet meer in staat waren om te rijden, is de auto naar haar over gegaan een jaar of 6-7 geleden, de complete historie is dus bekend.

En die historie is niet heel spannend, tot op heden is er eigenlijk nooit wat mee. Laatst zijn er twee lampjes wel erg snel achter elkaar stuk gegaan, het derde remlicht is een keer gerepareerd en het beeld van de achteruitrijcamera is soms niet helemaal helder meer, maar dat was het dan ook wel. Auto krijgt trouw zijn beurtjes en staat nu op 116 000km.

Op dit moment rijd ik veel met de Yaris, omdat mijn vrouw wegens een operatie alleen maar de deur uit kan in de rolstoel, is gelukkig maar tijdelijk. In de Giulia gaat nooit een rolstoel passen en de zit is veel te laag voor haar. Het valt me toch altijd weer op hoe loom de auto aanvoelt, maar als je dan op de kilometerteller kijkt, valt het allemaal best mee. Laatst zijn we ermee naar Eindhoven geweest en de heenreis met een omweg, dat was bijna 500km. De auto rijdt gewoon heel rustig, stil en volwassen, ook op de terugreis toen je op veel plekken gewoon 130 mocht. Ook blijft hij altijd mooi zuinig. Verder is hij best ruim en luxe genoeg, meer auto heb je eigenlijk niet nodig. Enige wat ik er zelf aan mis, is adaptieve cruise control, maar dat had je 12 jaar geleden nog niet in een B segment auto.

Omdat we de hele winter dus afhankelijk zijn van de Yaris, hebben we vanochtend de winterbanden eronder laten zetten. Deze lagen al jaren in de schuur, want we gingen anders het meest met de Giulia op pad. Maar we moeten nog regelmatig naar het ziekenhuis voor haar en ook voor haar moeder, dus deze vanochtend er daarom maar onder laten zetten. Hij staat nu dus degelijk op de originele wieldopjes en hem meteen even gepoetst (iemand moet het doen...). In het voorjaar verwachten we wel weer samen met de Giulia op pad te kunnen.
54952093436_9f086c6a4d_b.jpg

54952342944_3072ce479f_b.jpg

Binnenkant ook meteen maar even meegenomen.
54952285613_54b1e58601_b.jpg

De zomerwielen. Op een afstandje lijkt het nog heel wat, want ik heb ze even goed schoon gemaakt, maar ze zijn op veel plekken beschadigd en verweerd. Als het mijn auto was, had ik andere gekocht, maar dat wil ze niet. Snap ik ook wel een beetje, het kost best wat geld en het is alleen voor sier en ze geeft daar niets om. De verweerde naafkapjes ga ik wel vervangen. Voor de wielen links mijn andere trouwe vervoermiddel, de Sensa Superlight, goed voor 3500-4000 km per jaar. Komt ook mede door elke dag 10km woonwerk verkeer.
54952395010_964c8ae4c9_b.jpg

Zo’n Yaris is toch een best fijn autootje moet ik zeggen. Maar de reden dat je er nu mee stuurt is minder. Hopen dat het snel beter gaat met de familie!

Het artikel van de 75 staat deze maand in de Autoweek Classics, ik ben meteen ook maar lid geworden :) Het is een erg leuk en positief stukje geworden vind ik zelf. Zelfs op de voorkant staat nog 'zo uit de brochure gereden', leuk toch? Ben benieuwd wanneer het filmpje online komt te staan.

De tekst zal niet goed leesbaar zijn, bij flickr kun je helaas geen grotere formaten meer gratis uploaden...

55045028711_3926e38d73_b.jpg

55045369660_4f7d330211_b.jpg

55045028706_bd3be06aa5_b.jpg

55044136802_c07a82b0a7_b.jpg

Afgelopen weekend na zo'n 3 maand de 75 gestart. Dat ging gemakkelijk, hij staat altijd aan de druppellader. Opvallend genoeg was koelvloeistofreservoir helemaal leeg. Nu in maart mag ik er weer mee rijden, dus dat gaan we dit weekend maar eens even doen. Ik heb hem nu twee jaar, dus ik laat hem deze maand even een onderhoudsbeurt geven.

De Giulia is om eerder genoemde omstandigheden amper gebruikt afgelopen winter. Ik heb zondag voor het eerst weer getankt sinds eind november. Hij heeft eind januari nog een beurt gehad en natijd heb ik hem niet meer gebruikt. Dat vond ie niet zo leuk; al stotterend reed ik weg. In de wijk kwam hij amper boven de 2000 toeren, hoeveel gas ik ook gaf. Toen maar direct teruggereden naar huis en op de oprit auto uitgezet en opnieuw gestart. Dat ging toen weer goed en de auto reed weer normaal, maar wel met brandend motorstoringslampje. We gingen naar vrienden zo'n 60km verderop en er toch maar heen gereden. Toen we later weer naar huis reden was gelukkig alles weer normaal zonder brandende lampjes.

Van langdurig de auto niet of weinig gebruiken wordt hij dus ook niet beter. Overigens heeft de Yaris in het verleden ook wel langere tijd stil gestaan toen mijn schoonouders er niet meer mee reden, maar dat gaf geen problemen. De Yaris staat nu op ruim 120000km en heeft net een beurt gehad gisteren; alleen onderhoud en verder niets aan de hand.

Deze foto heb ik een tijdje geleden gemaakt, nog wel even leuk om te laten zien. De foto is op dezelfde locatie als de oude foto gemaakt, de gebouwen aan het eind van de straat komen nog het meest overeen.

55069167761_e4e817d56d_b.jpg

Deze foto heb ik een tijdje geleden gemaakt, nog wel even leuk om te laten zien. De foto is op dezelfde locatie als de oude foto gemaakt, de gebouwen aan het eind van de straat komen nog het meest overeen.
leuk, bij de rechtbank rechts kwam ik als student veel, wat een lelijke stad is dat geworden zeg.
Giulia blijft een mooie auto, maar voor mij was die oa net te klein.

De 75 alweer twee jaar? Pff… tijd gaat hard.

Ik weet nog goed dat ik bij Prins zat te twijfelen of ik het wel moest doen, inderdaad alweer twee jaar geleden...

leuk, bij de rechtbank rechts kwam ik als student veel, wat een lelijke stad is dat geworden zeg.
Giulia blijft een mooie auto, maar voor mij was die oa net te klein.

Er zijn hier best mooie gebouwen gesloopt helaas in de laatste decennia van de vorige eeuw. Er zijn ook veel mooie, oude gebouwen over, maar op één of andere manier lijkt men er niet echt iets mee te doen. Alleen op de Brink komen die gebouwen mooi uit.

Een Giulia is inderdaad geen ruime gezinsauto. Een motor die ver naar achteren geplaatst is icm achterwielaandrijving kost aardig wat interieurruimte.

Afgelopen weekend na zo'n 3 maand de 75 gestart. Dat ging gemakkelijk, hij staat altijd aan de druppellader. Opvallend genoeg was koelvloeistofreservoir helemaal leeg. Nu in maart mag ik er weer mee rijden, dus dat gaan we dit weekend maar eens even doen. Ik heb hem nu twee jaar, dus ik laat hem deze maand even een onderhoudsbeurt geven.

De Giulia is om eerder genoemde omstandigheden amper gebruikt afgelopen winter. Ik heb zondag voor het eerst weer getankt sinds eind november. Hij heeft eind januari nog een beurt gehad en natijd heb ik hem niet meer gebruikt. Dat vond ie niet zo leuk; al stotterend reed ik weg. In de wijk kwam hij amper boven de 2000 toeren, hoeveel gas ik ook gaf. Toen maar direct teruggereden naar huis en op de oprit auto uitgezet en opnieuw gestart. Dat ging toen weer goed en de auto reed weer normaal, maar wel met brandend motorstoringslampje. We gingen naar vrienden zo'n 60km verderop en er toch maar heen gereden. Toen we later weer naar huis reden was gelukkig alles weer normaal zonder brandende lampjes.

Van langdurig de auto niet of weinig gebruiken wordt hij dus ook niet beter. Overigens heeft de Yaris in het verleden ook wel langere tijd stil gestaan toen mijn schoonouders er niet meer mee reden, maar dat gaf geen problemen. De Yaris staat nu op ruim 120000km en heeft net een beurt gehad gisteren; alleen onderhoud en verder niets aan de hand.

55069167761_e4e817d56d_b.jpg
Die plek ken ik!;) Je staat op de plek van de loempia kar

Het artikel van de 75 staat deze maand in de Autoweek Classics, ik ben meteen ook maar lid geworden :) Het is een erg leuk en positief stukje geworden vind ik zelf. Zelfs op de voorkant staat nog 'zo uit de brochure gereden', leuk toch? Ben benieuwd wanneer het filmpje online komt te staan.

De tekst zal niet goed leesbaar zijn, bij flickr kun je helaas geen grotere formaten meer gratis uploaden...

55045028711_3926e38d73_b.jpg

55045369660_4f7d330211_b.jpg

55045028706_bd3be06aa5_b.jpg

55044136802_c07a82b0a7_b.jpg
Heb het filmpje op de website bekeken, maar mooi hoor! Fijn als je ook bevestigd krijgt dat het een goede koop is geweest.

Die plek ken ik!;) Je staat op de plek van de loempia kar

Haha, klopt inderdaad, tegenover de bakker!

Heb het filmpje op de website bekeken, maar mooi hoor! Fijn als je ook bevestigd krijgt dat het een goede koop is geweest.

Ik heb hem bij Prins gekocht, ik was er ook vanuit gegaan dat ze daar geen troep verkopen. Filmpje ziet er goed uit inderdaad, ik ben alleen hier niet meer anoniem nu :p

Haha, klopt inderdaad, tegenover de bakker!

Ik heb hem bij Prins gekocht, ik was er ook vanuit gegaan dat ze daar geen troep verkopen. Filmpje ziet er goed uit inderdaad, ik ben alleen hier niet meer anoniem nu :p
Is dat erg? Persoonlijk vind ik het wel leuk om een gezicht bij de auto en de forummer te hebben. Ik zit ook ergens in een al wat ouder filmpje op de website hier, maar zolang niemand het ontdekt vind ik het ook prima. :ROFLMAO:

Het artikel heeft nog een leuk staartje gekregen. De vorige eigenaar heeft het artikel gezien en contact opgenomen met Autoweek die mij vervolgens weer een bericht heeft gestuurd met zijn gegevens. Hij had het originele instructieboekje nog liggen. Die miste inderdaad bij de auto, terwijl er verder wel veel documentatie aanwezig was. Ik had overigens zelf al op marktplaats een boekje gekocht, maar nu heb ik echt het boekje dat bij deze specifieke auto hoort en is het mapje met boekjes dus compleet.

Ik heb hem aan de telefoon gehad en het verhaal klopt wel met wat in de papieren te vinden is en wat Prins in de advertentie heeft gezet. De eerste eigenaar was een chirurg en hij heeft deze auto zichzelf cadeau gedaan toen hij met pensioen ging in 1987. In 2010 is hij overleden en is de auto naar zijn nicht en haar man gegaan. Ze hebben nog meer auto's en hij had niet zoveel met de Alfa, hoewel hij hem wel lekker snel vond. Gevolg is dat hij er weinig mee reed en uiteindelijk na 13 jaar heeft besloten om de auto te verkopen. Wel heeft hij de auto goed bijgehouden qua onderhoud, maar dat was in de facturen al wel te zien.

Op hogere snelheden (140 km/u +) was de auto minder stabiel en daarom zijn er gele Koni's gemonteerd en sindsdien reed de auto een stuk strakker op hogere snelheden. Hij heeft de auto verkocht aan Prins, maar die wilde de auto pas overnemen nadat ze hem uitgebreid hadden geïnspecteerd.

55188832277_486426ecec_c.jpg

Terug
Bovenaan